| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Däck för banåka
Slitage - överhettning?
|
763 besök totalt |
|
Slitage - överhettning?
Såhär söta blir mina däck. Vecken/bulorna på sidan beror på för lite camber, inget konstigt med det. (Fram) ??? Det är som om det rullas av Andra sidan (höger), båda däcken har suttit bak. Plocka gummi brukar de ju göra (fram) Men jag får ett spår en bit in på däcken som går runt hela. Lite svårt att se på bilden, är runt 2-3 mm djupare där. Andra sidan, likadant och på samma ställe. Vad kan det bero på? Överhettning helt enkelt? Eftersom jag får vågmönster fram så har jag för lite camber skulle mer camber kunna hjälpa för värmen också? Kan det göra att däcket viks lite i ytterkant på nåt sätt därav spåret? _________________ Daniel Steiner |
||||
|
Re: Slitage - överhettning?
Dom har gått alldeles för varma. Tror inte mer camber hjälper mot värmen fram (däremot slitaget) då du har varmgång nästan till insidan. Randen som det nöts mer på brukar komma om fälgen är för smal mot rekomenderat för däcket. Välj hårdare gummiblandning eller kör saktare
_________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||||
|
Re: Slitage - överhettning?
Jag får väl köra saktare helt enkelt
_________________ Daniel Steiner |
||||
![]() |
Däck för banåka
Slitage - överhettning?
|
763 besök totalt |