| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
Bilder: Ruf banträff på Våler (CTR2, Rt12, R TURBO m.fl.)
|
1 besök senaste veckan (1685 totalt) |
|
Här är några av mina bilder från när Ruf Autotuning i Norge hade en träff på Vålerbanan i den 6:e Augusti. Vi började redan kvällen innan med lite teoretiska instruktioner och en mycket trevlig kväll på ett närliggande hotell. Vi hade toppenväder hela dagen, kanske sommarens bästa dag. Allt vatten är ifrån vattenplaningsbanorna, en rolig erfarenhet. OK so let's RUF!
Ruf R Turbo 650 med svarta BBS
Turbo S
Ruf R Turbo
Porsche 997 Turbo med Sportec
H-P Lieb aka Mr Böse som instruktör
2 x Ruf R Turbo i vattenbanan
Klassikern: Ruf CTR 2
Ruf Rt12
Porsche Cayman
Ruf Turbo R
Ruf R Turbo
Rt12 igen
R Turbo 650
Ruf Cayman Kompressor med fullbur. Mycket trevlig bil. Minst 400 hk...
Rt12 på väg in i chikanen.
CTR 2 igen. Mycket sällsynt bil.
Norsk biltvätt
_________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||
|
Re:
http://www.m5board.com/vbulletin/sho Liten video, Rufen låg på ~320 km/h mätarfart vid den vita skylten som utgjorde "mål". http://www.youtube.com/watch?v=ql7pN
_________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||
|
Härliga bilder och massor med härliga bilar
|
||
|
Re:
Tack. Nej, vi bodde på opaker Gård med äkta norsk känsla och god mat. http://www.opaker.no/ Frun blev glad när vi fick Bröllopssviten
Bilparkeringen såg "flott" ut, ska se om jag kan leta fram några bilder. _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||
|
Foto
Hei, Lekre bilder!
_________________ Mvh. Öystein Wang 1999 BMW Z3 Coupé 2.8 |
||
|
Tack. Jag använder EOS1Ds, och nästan uteslutande 70-200/2.8 på banmöten.
Tycker 70-200 passar för de flesta tillfällen på banan, men upp till 300 skulle inte skada heller. Har en del andra objektiv (17-35/2.8, 28-70/2.8 bl.a.) men tror inte jag använde dessa då. Det var så pass ljust också, så eventuellt hade jag ett NDX2-filter för att få ner solljuset och eventuell överexponering. Största problemet med kameran är att den "endast" tar ~3 bilder per sekund och max typ 10-12 bilder innan den får buffer overflow. Nya Eos1 Mk3 ser mycket intressant ut, men av någon anledning är jag skeptisk till den mindre sensorn och 1,3 i "förstoring". Kanske blir det en sådan och jag blir "förälskad". Å andra sidan kommer man då stå med säkert 10 ggr så många bilder efter varje träff...
och oavsett kamera, så går det alldeles utmärkt att ta sådana här bilder med betydligt enklare system. Många kameror i 10k-klassen är ju minst lika snabba och bra för att klara av detta, möjligen gör möjligheten att gå ner till bländare 2.8 ibland en del för "det där extra". Jag gillar bilder med lite action i. Mitt tips är att du använder bländarautomatik och provar dig fram med slutartider beroende på hur snabbt bilarna kör. Normal är omkring 1/60 - 1/160 ISo100. Det var en norsk journalist på plats också som fotade en del, tror det var från er motsvarighet till Dagens Industri. Vore kul att se reportaget. _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||
![]() |
Bilder o videos
|
1 besök senaste veckan (1685 totalt) |