Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
16 besök senaste veckan (2155 totalt) |
Re: Det här såg inte roligt ut!
Ser ut som en BMW M3 E36 Limo i kanariegult? Ser också ut att ha varit en del rullandes inblandat. Hur gick det med de inblandade? _________________ R0b1n F0rsb3rg "Full of sport mind & luxury feeling super potential in winter wheel iver" ______________________ |
||||
Det här är vad jag vet! Another closure, due to a BMW leaping the armco at Brunnchen 2. The story I heard is that he lost the back at the exit, and the kerb launched the car over the armco. No rollcage in the car, but I heard the driver was ok despite a very crushed roof. _________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||||
Usch. Man får sig helt klart en tankeställare. Speciellt när man precis köpt en likadan bil med samma färg som man tänkt köra på ringen med.
![]() |
||||
Re:
FULLBUR fram till tornen! _________________ R0b1n F0rsb3rg "Full of sport mind & luxury feeling super potential in winter wheel iver" ______________________ |
||||
Låter ju otroligt bra att det inte hände nåt med föraren trots de skadorna ![]() ![]() |
||||
Det är väl tyvärr något man måste acceptera och inse kan hända om man åker Ringen, då banan har väldigt begränsade avåkningszoner och höga hastigheter bitvis.
Folk har skadats där och kommer göra det igen. sen är det iofs tråkigt när det händer. Men om man inte inser att man faktiskt riskerar det så ska man inte åka där. |
||||
|
||||
Bra tankeställare oavsett om det är på ringen det händer eller hemma! Jag tycker man behöver en påminnelse ibland om hur mycket krasher det faktiskt är som händer inom vår hobby.
När jag började köra bana läste jag mycket innan på rejsa mm och förstod inte att det händer i närheten lika mycket som man nu vet händer....... Har funderat mycket under senaste året hur bra det är med censuren som är på rejsa när det gäller krasher som händer på våra banmöten om det verkligen är bra eller faktiskt försätter många i falsk säkerhet kring banåka!! Först sista åren har jag förstått hur viktigt det är med bra arrangörer och gärna betalar för att köra med SLC eller liknande där det är fullt bemannat på flagposter, bärgning och ambulans. //Björn |
||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
16 besök senaste veckan (2155 totalt) |