Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Är 19-21/10 en bra helg att åka till ringen?
1493 besök totalt
Jonas Lindell
Viken
Här sen Dec 2004

Trådstartare

Jag har bara varit på ringen en gång och vet inte riktigt vad man tittar efter när man väljer datum för ringenresa.
Vad bör man ta hänsyn till förutom öppettiderna på nordslingan?

Vi funderar på 19-21/ 10, någon av stammisarna som har ngt att tillägga om det datumet?

Tacksam för hjälp
Mvh Jonas

- mini cooper s
-BMW 428 cupé
Citera
SnAjDaRen
Göteborg
Här sen Jun 2005

Jaså du ska ner 2 gånger till i år... skulle väl ner den 5-7 oktober också?

Jag har bara varit där 2 gånger hittills (i år båda gångerna) och det enda vi har kollat på är öppettider och sen att vädret har varit okej... känns trist att ligga och köra så långt för att köra på en allt för regnig bana.

Så vi har sagt så att regnar det så får vi flytta det till nån annan helg.

/Magnus

Citera
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006

Jag tycker man enbart behöver ta hänsyn till öppettider. Vädret i oktober är ändå inte att lita på, säger rapporterna sol kan du ändå få regn större delen. Gällande trafik så är det ju givetvis alltid mer när det är öppet för turistkörning en hel helg eller långhelg.

Helgen 19-21/10 lär det nog vara rätt mycket trafik med tanke på att det även är öppet på måndagen, och samtidigt den enda helgen i oktober med 3 längre dagar öppet på raken

Det är alltid kul på ringen även om det regnar

Christian Eick
Wimbach
Här sen Aug 2004

Re:

bmw130 skrev:
Jag tycker man enbart behöver ta hänsyn till öppettider. Vädret i oktober är ändå inte att lita på, säger rapporterna sol kan du ändå få regn större delen.

Jag går helt på Mats linje här. Om man åker ner i oktober ska man vara glad om man kan köra överhuvudtaget och därför är det egentligen positivt om det "bara" regnar. Glöm sålunda allt vad väderrapporter heter, rusta er för regnkörning och se allt annat än spöregn som en positiv överraskning.

och vad gäller regnkörning så är det faktiskt inte så läskigt som det verkar. Jag ogillade regn starkt tidigare men eftersom det regnar rätt ofta på Ringen var det bara att gilla läget. Ju mer varv jag körde, desto roligare blev det. Man lärde sig var det var som mest halt och var man kunde köra mycket fortare än man trodde. Därför gäller det att köra mycket när det regnar, inte låta sig avskräckas efter ett varv utan lugnt och metodiskt köra, köra och åter köra och långsamt öka tempot. Närma sig gränsen nerifrån som Horst säger! En stor fördel är ju dessutom att man ofta har banan mer eller mindre för sig själv!

Motala
Här sen Jan 2003

Man kan ju slå två flugor..... Och åka dit samtidigt som det är tävling, som t.e.x VLN som är en höjdare att uppleva på plats. Sen kan man åka själv när rejset är över.
Vi åker ner ett gäng 26-29/10 för att se sista Vln tävlingen och själva några varv.
/Magnus
Citera
Jens L
Stockholm
Här sen Apr 2004

Hej jag har åkt den helgen ett par år, funkar jättebra!
Lite titt på VLN är trevligt.

Sen brukar det vara lite mindre hojar.

Det är lite mysigt att sätta på värmen på morgonen i bilen, höstlöv på banan och lite frost om man har tur

Viken
Här sen Dec 2004

Trådstartare
Tack alla för givande information! thumbs up

Händer det ngt på gp-banan den helgen?
Varför är nordslingan stängd på fredagen?

- mini cooper s
-BMW 428 cupé
Citera
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006

Re:

Jonas Lindell skrev:

Gå in på www.nuerburgring.de och klicka events/tickets i menyraden högst upp så ser du vad som händer
Normalt är ju NS bara öppen på kvällarna på vardagarna varför den inte är öppen alls på fredagen kan ju bero på en mängd olika saker. Sen ska man komma ihåg att öppettider så sent på säsongen kan ändras till det bättre, dvs plötsligt så tillkommer turistkörningstider thumbs up

Magnus Lohm
Motala
Här sen Jan 2003

Re: Är 19-21/10 en bra helg att åka till ringen?

Jonas Lindell skrev:

Mvh Jonas

Det här förståss Bitte ein Bit!
/Magnus
Citera
Jonas Lindell
Viken
Här sen Dec 2004

Trådstartare
Re: Är 19-21/10 en bra helg att åka till ringen?

Magnus Lohm skrev:
Jonas Lindell skrev:

Mvh Jonas

Det här förståss Bitte ein Bit!
/Magnus

Hehe thumbs up

- mini cooper s
-BMW 428 cupé
Citera
Jonas Lindell
Viken
Här sen Dec 2004

Trådstartare
Re:

bmw130 skrev:
Jonas Lindell skrev:

Gå in på www.nuerburgring.de och klicka events/tickets i menyraden högst upp så ser du vad som händer
Normalt är ju NS bara öppen på kvällarna på vardagarna varför den inte är öppen alls på fredagen kan ju bero på en mängd olika saker. Sen ska man komma ihåg att öppettider så sent på säsongen kan ändras till det bättre, dvs plötsligt så tillkommer turistkörningstider thumbs up

Kanon thumbs up

- mini cooper s
-BMW 428 cupé
Citera
Nürburgring
1493 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande