Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
SS Vinnare..?
<<   1, 2
5736 besök totalt
Patrik Rydh
Ljungby
Här sen Jul 2003

Re:

Qvarnis skrev:
Niklas Falk skrev:
Qvarnis skrev:
Jag tror inte tider neråt 1.15 är omöjliga med rätt förutsättningar och lite träning. Men vad som vore riktigt intressant är tiderna den skulle klara av på Ringen, en bit under 7 minuter med slicks?
Modsport?

Jag satt precis och tänkte samma sak igår men jag tror att Kenson är en lite för försiktig general för att ta ut bilen och stångas med andra bilar in i samma kurva. Men att den skulle slakta allt i den klassen är jag övertygad om. Med reservation för att vikt och effekt förhållandet beräknat på motorn ev skulle krävas en del bly i bilen. GT serien som är supportklass till STCC med snabbaste bil på ca 1.16.4 på långa Mantorp vore därimot rätta stället att visa upp bilen inför fullsatta läktare. Snacka om show! *drömmer*

Det går ju att jämföra tiden i superstage med vad Modsportkillarna körde för ett par år sen.

Tror RX7:an gick 1:17 nånting på den gamla asfalten? på slicks iofs men troligen med betydligt sämre vikt/effekkt förhållande?

Supramannen

Här sen Feb 2003

Trådstartare
Ni får inte glöma att Ultiman har presterat på R däck, inga SLICKS

Ni vet gatbil..

Supramannen

Här sen Feb 2003

Trådstartare
Re:

Qvarnis skrev:
Supramannen skrev:
Qvarnis skrev:
Det är vad jag sagt hela tiden om Kensons och Jons Ultimor. Det finns inget som kan mäta sig med dom vare sig rakt fram elr när det svänger om vi talar på den här sidan rena dragracing elr racebilar. Det är bara att ta av sig hatten och gratta Kenson till en rekordtid. Det är han helt klart värd! thumbs up

Ja snabb är den, ska bli kul att se när den får lite fler repor på sig, och med lite små saker justerat tror det kommer gå gris fort

Jag tror inte tider neråt 1.15 är omöjliga med rätt förutsättningar och lite träning. Men vad som vore riktigt intressant är tiderna den skulle klara av på Ringen, en bit under 7 minuter med slicks?

Ja det låter troligt, ska bli kul att se skillnaden mellan dom 2 olika Ultimorna, dom är lika men ändå rätt olika.

Jag tror att Ultiman på ringen ska kunna klara en låga 7a kanske under på R däck

Qvarnis
Stockholm
Här sen Dec 2002

Re:

Patrik Rydh skrev:
Qvarnis skrev:
Niklas Falk skrev:
Qvarnis skrev:
Modsport?

Jag satt precis och tänkte samma sak igår men jag tror att Kenson är en lite för försiktig general för att ta ut bilen och stångas med andra bilar in i samma kurva. Men att den skulle slakta allt i den klassen är jag övertygad om. Med reservation för att vikt och effekt förhållandet beräknat på motorn ev skulle krävas en del bly i bilen. GT serien som är supportklass till STCC med snabbaste bil på ca 1.16.4 på långa Mantorp vore därimot rätta stället att visa upp bilen inför fullsatta läktare. Snacka om show! *drömmer*

Det går ju att jämföra tiden i superstage med vad Modsportkillarna körde för ett par år sen.

Tror RX7:an gick 1:17 nånting på den gamla asfalten? på slicks iofs men troligen med betydligt sämre vikt/effekkt förhållande?

Det var väl ägaren själv som körde och inte Gullabo? Fantastisk tid med tanke på effekten som var ca 290 hk? Å andra sidan körde Gullabo snabbare på 0.8 bar i laddtryck än på 1.4 bar (skiljer ca 160 hk) i vår Porsche så effekten är långt ifrån allt på SS.

Gävle
Här sen Jun 2004

Re:

Kenson skrev:
torque skrev:

Hoosier R6

Intressant! Har hört att de är väldigt snabba. Vad tycker du om dem?

Har kört både 201m och konbana med dessa däck och jag tycker att accelerationsgreppet är överlägset bättre än kurvgreppet!!?? Kanske beror på setuppen just nu (lite för lite camber för SS)! Har inte hunnit med bana i år pga bilstrul och en nykomling i familjen....

Att Hoosier inte är godkända R däck var skitsamma, allt jag ville göra var att testa SS, bli snabbaste Viper och slå Corvetterna....

Oreca Viper Competition Coupe #105
7,15.9 BTG TD Dodge Viper ACR Hardcore Edition 2009
Citera
Kenson
Stockholm Norr
Här sen Maj 2003

Re:

Qvarnis skrev:
... körde Gullabo snabbare på 0.8 bar i laddtryck än på 1.4 bar ...

Hehe det var roligt att höra. Blev han rädd kanske? Var detta nu för några veckor sedan eller var det förra årets körning?

Supramannen

Här sen Feb 2003

Trådstartare
Re:

torque skrev:
Kenson skrev:
torque skrev:

Hoosier R6

Har kört både 201m och konbana med dessa däck och jag tycker att accelerationsgreppet är överlägset bättre än kurvgreppet!!?? Kanske beror på setuppen just nu (lite för lite camber för SS)! Har inte hunnit med bana i år pga bilstrul och en nykomling i familjen....

Att Hoosier inte är godkända R däck var skitsamma, allt jag ville göra var att testa SS, bli snabbaste Viper och slå Corvetterna....

förstår tänket men det är ju doping..

torque
Gävle
Här sen Jun 2004

Re:

Supramannen skrev:
torque skrev:
Kenson skrev:
torque skrev:

Hoosier R6

Joo, det är det! Lämnade förstås feta Michelin slicksen hemma..... men nästa gång följer dom med! Hittade MPS cup i US till Viper och när dom landar är man alltså odopad!?

Oreca Viper Competition Coupe #105
7,15.9 BTG TD Dodge Viper ACR Hardcore Edition 2009
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003

Trådstartare
Re:

torque skrev:
Supramannen skrev:
torque skrev:
Kenson skrev:
torque skrev:

Hoosier R6

Joo, det är det! Lämnade förstås feta Michelin slicksen hemma..... men nästa gång följer dom med! Hittade MPS cup i US till Viper och när dom landar är man alltså odopad!?

Ja då räknas du inte ha olagliga preppat i kroppen..

Qvarnis
Stockholm
Här sen Dec 2002

Re:

Kenson skrev:
Qvarnis skrev:
... körde Gullabo snabbare på 0.8 bar i laddtryck än på 1.4 bar ...

Hehe det var roligt att höra. Blev han rädd kanske? Var detta nu för några veckor sedan eller var det förra årets körning?

För några veckor sedan. Han tyckte den var mera lättkörd på lägre laddtryck medans jag tycker tvärsom för det blir mera vrid och starkare i botten på högre ladd och inte så mycket lag. En vanesak får man anta.

SS Vinnare..?
<<   1, 2
5736 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande