Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 5736 besök totalt |
Re:
Det går ju att jämföra tiden i superstage med vad Modsportkillarna körde för ett par år sen. Tror RX7:an gick 1:17 nånting på den gamla asfalten? på slicks iofs men troligen med betydligt sämre vikt/effekkt förhållande? _________________ Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt Porsche 911 Turbo -02 |
||||||||||
Re:
Ja det låter troligt, ska bli kul att se skillnaden mellan dom 2 olika Ultimorna, dom är lika men ändå rätt olika. Jag tror att Ultiman på ringen ska kunna klara en låga 7a kanske under på R däck _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||||||||
Re:
Det var väl ägaren själv som körde och inte Gullabo? Fantastisk tid med tanke på effekten som var ca 290 hk? Å andra sidan körde Gullabo snabbare på 0.8 bar i laddtryck än på 1.4 bar (skiljer ca 160 hk) i vår Porsche så effekten är långt ifrån allt på SS. _________________ Joachim Qvarnström |
||||||||||
Re:
Har kört både 201m och konbana med dessa däck och jag tycker att accelerationsgreppet är överlägset bättre än kurvgreppet!!?? Kanske beror på setuppen just nu (lite för lite camber för SS)! Har inte hunnit med bana i år pga bilstrul ![]() ![]() Att Hoosier inte är godkända R däck var skitsamma, allt jag ville göra var att testa SS, bli snabbaste Viper och slå Corvetterna.... ![]() _________________ Charlie Strömnes Oreca Viper Competition Coupe #105 7,15.9 BTG TD Dodge Viper ACR Hardcore Edition 2009 |
||||||||||
Re:
Hehe det var roligt att höra. Blev han rädd kanske? ![]() _________________ Mikael Kenson Ultima GTR-TT |
||||||||||
Re:
förstår tänket men det är ju doping.. ![]() _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||||||||
Re:
Joo, det är det! ![]() _________________ Charlie Strömnes Oreca Viper Competition Coupe #105 7,15.9 BTG TD Dodge Viper ACR Hardcore Edition 2009 |
||||||||||
Re:
Ja då räknas du inte ha olagliga preppat i kroppen.. ![]() _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||||||||
Re:
För några veckor sedan. Han tyckte den var mera lättkörd på lägre laddtryck medans jag tycker tvärsom för det blir mera vrid och starkare i botten på högre ladd och inte så mycket lag. En vanesak får man anta. _________________ Joachim Qvarnström |
||||||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 5736 besök totalt |