Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
K: Motor eller motorblock Volvo B20 1974-76
2 besök senaste veckan (1244 totalt)
Wankelsport
Kungälv
Här sen Feb 2003

Trådstartare

Någon i någorlunda närhet till Göteborg som har ett B20 motorblock eller hel motor av årsmodell 1974-76 liggande (motor med 8-bultad vevaxel)?

Ska borras om till 92,5 mm så det gör inget om den skulle vara sliten eller om delar saknas så länge som blocket är ok.
om någon undrar om kravet på årsmodell så beror det på att dessa har tjockare cylinderväggar och därför klarar att borras mer än de tidigare.

Tyvärr verkar dessa inte växa på träd längre så det är faktiskt inte bara att gå till skroten och hämta ett även om man kunde tro det...

Mvh
Göran

Citera
timmy
skara
Här sen Jan 2005

har ett block som har suttit i en 240 75a vad är det värt

Här sen Mar 2004

jag kan sparka av det i gbg på lördag förmiddag om det blir affär,
Citera
Wankelsport
Kungälv
Här sen Feb 2003

Trådstartare
Är det ett tomt motorblock med ramlageröverfall alltså, eller är det en komplett motor?

Jag är tyvärr inte i Gbg själv på lördag men jag får väl i så fall ordna någon annan som kan ta emot det... Det måste ju gå.

Citera
Team_hink_racing

Här sen Mar 2004

Re:

Wankelsport skrev:
Är det ett tomt motorblock med ramlageröverfall alltså, eller är det en komplett motor?

Jag är tyvärr inte i Gbg själv på lördag men jag får väl i så fall ordna någon annan som kan ta emot det... Det måste ju gå.

Jag vet att han har ett tomt block med överfall,denna kan bli komplett förutom veven.
Han har en motor till som är komplett men han måste titta om det är en 8 bultad eller inte.
Citera
Wankelsport
Kungälv
Här sen Feb 2003

Trådstartare
Jag är väldigt nöjd med ett tomt block med överfall av rätt årsmodell. Vev, stakar, kolvar osv finns redan. Funderade mest för att kunna bedöma värdet.

Citera
Team_hink_racing

Här sen Mar 2004

Re:

Wankelsport skrev:
Jag är väldigt nöjd med ett tomt block med överfall av rätt årsmodell. Vev, stakar, kolvar osv finns redan. Funderade mest för att kunna bedöma värdet.

ok, ring Timmy på 0703604041 och diskutera.
Citera
SÄLJES
2 besök senaste veckan (1244 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande