| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
K: Motor eller motorblock Volvo B20 1974-76
|
2 besök senaste veckan (1244 totalt) |
|
Någon i någorlunda närhet till Göteborg som har ett B20 motorblock eller hel motor av årsmodell 1974-76 liggande (motor med 8-bultad vevaxel)? Ska borras om till 92,5 mm så det gör inget om den skulle vara sliten eller om delar saknas så länge som blocket är ok. om någon undrar om kravet på årsmodell så beror det på att dessa har tjockare cylinderväggar och därför klarar att borras mer än de tidigare. Tyvärr verkar dessa inte växa på träd längre så det är faktiskt inte bara att gå till skroten och hämta ett även om man kunde tro det... Mvh Göran _________________ Göran Hackman TVR 1800S (Grantura Mk IV), 1967 Sunbeam Alpine Mk III, 1963 |
||
|
Är det ett tomt motorblock med ramlageröverfall alltså, eller är det en komplett motor?
Jag är tyvärr inte i Gbg själv på lördag men jag får väl i så fall ordna någon annan som kan ta emot det... Det måste ju gå. _________________ Göran Hackman TVR 1800S (Grantura Mk IV), 1967 Sunbeam Alpine Mk III, 1963 |
||
|
Re:
Jag vet att han har ett tomt block med överfall,denna kan bli komplett förutom veven. Han har en motor till som är komplett men han måste titta om det är en 8 bultad eller inte. |
||
|
Jag är väldigt nöjd med ett tomt block med överfall av rätt årsmodell. Vev, stakar, kolvar osv finns redan. Funderade mest för att kunna bedöma värdet.
_________________ Göran Hackman TVR 1800S (Grantura Mk IV), 1967 Sunbeam Alpine Mk III, 1963 |
||
![]() |
SÄLJES
|
2 besök senaste veckan (1244 totalt) |