Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
1664 besök totalt |
Gallardo Superleggran i senaste Sport Auto supertest.
laptime 7.46min på corsa r-däck. 258km på Svenskorset(min fart är här med CSL 244km som en jämförelse) 243km i foxhole(där fegar han uppenbarligen eftersom jag med 360hk CSL har samma fart där) Verkliga GPS farter! Nåväl samantaget får detta mig att tro att Horst knappast kommer köra fortare än 7.46 med nya GT2an. Nåväl ett par sek snabbare kanske. _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||
Re: Gallardo Superleggran i senaste Sport Auto supertest.
Jag förstår att Horst fegar lite i grytet, han vill väl ogärna sätta en bil han inte är så hemma med i räcket ![]() Det påstods ju i någon tidning att GT2an skulle vara kapabel till 7.32 (dock endast teoretiskt uträknat) det ska bli intressant att se vad Horst kör den på och givetvis oxå om man kan få fram några siffror från Walter Röhrl ![]() |
||||
Re: Gallardo Superleggran i senaste Sport Auto supertest.
Ja givetvis har du rätt i det Mats. Visst lär GT2an med rätt förare gå väldigt fort, men med Horst gissar jag på 7.43-45. Något säger mig att han kommer känna sig mindre trygg i GT2 vs hur han kände sig i Gallardon vilket tidsmässigt kommer vara till GT2 nackdel i testet gissningsvis. _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||
EDIT: Jag plockade bort den inscannade artikeln eftersom vi inte är så förtjusta i att man lägger upp artiklar från aktuella tidningar som är förhållandevis lätta att få tag på.
moderator-nisse(n) _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||
Nåra sek hit o dit spelar mindre roll för mig här, jag kan inte utnyttja bilens hela potential ändå, men shit vad jag gillar detta konceptet.
![]() En lättad och trimmad superbil för bankörning, som är urrå också!. Ska kolla spargrisen ikväll ![]() ![]() ![]() _________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||||
Re:
Din blåa utnyttjade du nog i princip hela bilens potential, lite självgodhet är okej ![]() ![]() ![]() |
||||
För två år sedan när jag åkte hem lämnade jag Pagani Zonda F och F430 precis efter att HvS testat dom.
Så när jag återvände i söndags vid 19-snåret kände jag att det var något på gång, bra timing kan man säga efter att ha kört 150 non-stop. På plats står Techart GT Street (ilgrön) och MB CLK 63 AMG Black Series... Hur fort det gick har jag ingen aning om, men jag klockade Techarten och det blev under 8 minuter iaf ![]() ![]() (går ju inte att mäta exakt då man inte vet när de startar). Snackade en del med Horst innan vi alla blev utslängda från parkeringen. Kommande bilar är Koenigsegg CCX och Ruf Rt12... bilder å sånt får ni sen. _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||
Re:
Blev du utslängd??? Berätta mer!! ![]() ![]() ![]() _________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
1664 besök totalt |