Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 13762 besök totalt |
Här kommer några av mina bilder från helgen!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() En riktigt trevlig bil.. ![]() ![]() ![]() Tack för åkturen Gaute... ![]() ![]() CSL race mellan far och Gaute.. Gissa vem som han runt ringen först? ![]() ![]() om man nångång ska åka ring taxi så skulle man ha åkt nu.... Känner ni igen taxi föraren... ![]() ![]() ![]() ![]() Som avslutning så kommer lite från DTM racet.. ![]() ![]() ![]() ![]() Tack ni som var där för en trevlig helg... Hoppas vi ses om inte allt för länge... I julklapp till sig själv i år så blir det en driftbox... Ha det ![]() _________________ Johan Blank NS BTG 8,00 BMW M3 ![]() |
||||
Re:
Jag gissar på din far! om han fick tillräckligt med försprång ![]() Taxiföraren är väl Hans-Joachim Stuck ![]() Fina bilder! ![]() |
||||
Kul att träffa en kille som Dave o Brian, bara att höra hans Irländska snack med fouck i varanat ord fick en att skratta
![]() ![]() Har inte kollat min logg men tror mig ligga på samma numera, tidigare logg på 243km i FX. Dave körde ett 7.41.5 varv en tidig morgon utan trafik. Dock fick jag ett par hyggligt fria varv sent igår. Ensam i bilen på 7.42.5 samt direkt varvet efter med passagerare på 7.43.8. Det var typ 10 grader i luften och faktum var att greppet var sämre än tidigare under dagen då det var varmare. Träffade oxå ett par sköna Finnar med en vit och svart 996 Teckart turbo samt en finne med en M3 E46, givetvis var finnarna gasglada ![]() Givetvis hade alla driftboxar ![]() ![]() ![]() ![]() Jag gick in i olja i Breischied med ett sjuhelvete av kämpande för att undvika muren(hade väl ca 4 tunga returer i rad...phu det var verkligen ett moment, eeh det var nära att det blev skrot men det gick fint. Min passagerare var nog säker på att han skulle smaka mur, men med blotta förskräckelsen kunde han efteråt andas ut ![]() We made it.!!!!(det var min passagerares 5 varv på ringen ![]() Anledningen till att jag tappade bilen i retur var att eftersom vi gick på olja(sandad) så gick vi med en sån hastighet mot muren, båda bakhjulen upp över curbsen på sidan. Visst brukar jag medvetet åka på drift här i både vått o torrt, men på olja driftat man liksom iväg lite väl fort...Eftersom vi gick så fort mot muren och jag trodde vi skulle gå i blev jag tvungen att släppa av gas, p g a detta klarde vi muren men fick ett helvete att reda ut resterande. Skulle tro att 99.9% av alla åskådare trodde vi skulle skrota(jag med för bråkdelen av en sek faktiskt ![]() Nästa gång måste jag få ett fritt varv, känner att jag lätt kommer ner på 7.30+ då. Hann med ca 60varv vilket var just vad mina nya PFC 01 pads klarade av, klart i all jä..kla trafik blir det ju en del bromsande. By the way PFC 01 är enda pad jag åkt som bromsar så mycket bak, fram och bak slits lika fort vilket aldrig hänt med andra pads man kört. PFC 01 ![]() Samantaget en riktigt kul vecka, kul att träffa alla både på banan o i baren ![]() _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||
Så nu är vi nere på tiondelar och mäter!?!?!
![]() TAck för ett par sköna varv igen, alltid lika mysigt och avkopplande! Hoppas kolfibern i dörren höll ![]() _________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||||
Re:
Kul att träffas Gaute samt höra dina historier.. Polaren som var den enda som hade mod att åka med dig pratar fortf om "helvetes turen" ![]() Mvh Henrik _________________ Henrik Hellman BMW 1M -12 BMW M3 E36 Limo-98 BMW 530D Touring M-sport LCI-07 |
||||
Re:
Alltid lika kul med tider ![]() ![]() ![]() |
||||
Re:
Tyckte mig höra att några engelskmänn fick det hela på film. En annan kul grej är att KUNGEN kör sin CSL nu under scuderian, även Prinsen kör. Kungen hade egen instuktör i bilen ![]() Sedan kör Hubbe Bergh en BMW 318 disel under kursen, kan inte tänka mig att han håller igen o kör fina spår för poäng, fort lär det gå. _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||
Re:
Hoppas engelsmännen delger filmen till dig ![]() ![]() Kungen kör Scuderian ![]() ![]() ![]() ![]() Varför kör Hubbe en 318 diesel? ![]() |
||||
Re:
Verkligen fantastiska tider du kör på Göte. Såg dig på bredställ i Breidscheid ![]() Lite nyfiken, vad har du för modifieringar på bilen. |
||||
Re:
Han har PF bromsbelägg, resten standard CSL, om jag fattat det rätt!! Pure talent! ![]() _________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||||
Re:
Det verkar bli en hel del i höst. Fått en del PM och mail. Hör gärna av dig om du tänker åka ner. Vore kul att träffas vid PitStop!!! ![]() _________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||||
Re:
Dags för helbur i bilen nu?! Jag och far bestämde oss påvägen hem för att sätta in en helbur i bilen i vinter... Vår punktering i ca 200 fick oss att tänka lite + att det börjar gå ganska fort runt ringen nu när man har kört en del varv... Inte värt att snåla på säkerheten.. _________________ Johan Blank NS BTG 8,00 BMW M3 ![]() |
||||
Re:
Vilken helg funderar ni på att åka ner? _________________ Johan Blank NS BTG 8,00 BMW M3 ![]() |
||||
Re:
Johan du har väl rätt, säkerheten är viktig. Men personligen vet jag inte, jag menar säg att jag kör min bil på gatan med bur, ja för att vara säker då måste jag ju köra med hjälm på ![]() ![]() Eller så kanske sätter jag in en bur trots allt? Ett är säkert vi lär ju ses på ringen igen ![]() _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||
Re:
Ja det är ju ett litet dilemma om bilen ska köras mest på bana eller mest på gatan....? hmhm När vi ses nästa gång så vill jag åka ett 7,42 varv och inte 7,56 varv som du körde när jag åkte med... ![]() Hoppas vi ses snart ![]() _________________ Johan Blank NS BTG 8,00 BMW M3 ![]() |
||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 13762 besök totalt |