Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
EFtersnack/bilder "Svenskhelgen" 31/8-2-9 (Under DTM)
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6   >>
13762 besök totalt
Martin Palm
Örebro
Här sen Okt 2005

Ser ju ut som ens egen 940 nästan

Hur var det och åka med Anders då Fredrik? Har åkt med honom på Mantorp och det är ett as till bil o dra det där!

J Blank
Stockholm
Här sen Maj 2007

Här kommer några av mina bilder från helgen!

En riktigt trevlig bil..

Tack för åkturen Gaute...

CSL race mellan far och Gaute.. Gissa vem som han runt ringen först?

om man nångång ska åka ring taxi så skulle man ha åkt nu.... Känner ni igen taxi föraren...

Som avslutning så kommer lite från DTM racet..

Tack ni som var där för en trevlig helg... Hoppas vi ses om inte allt för länge...
I julklapp till sig själv i år så blir det en driftbox...

Ha det

Citera
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006

Re:

J Blank skrev:

CSL race mellan far och Gaute.. Gissa vem som han runt ringen först?

om man nångång ska åka ring taxi så skulle man ha åkt nu.... Känner ni igen taxi föraren...

Jag gissar på din far! om han fick tillräckligt med försprång

Taxiföraren är väl Hans-Joachim Stuck

Fina bilder! thumbs up

qvisfr
Lidköping
Här sen Aug 2005

Re:

bmw130 skrev:

Taxiföraren är väl Hans-Joachim Stuck

Fina bilder! thumbs up

It sure is!!!

Citera
Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002

Hittade det här kortet på "Ringers", ser ju ut att vara en Svensk BMW.

Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004

Kul att träffa en kille som Dave o Brian, bara att höra hans Irländska snack med fouck i varanat ord fick en att skratta , dessutom hade han bra med fart i sin GT3 Mk 1. Har under alla år på ringen inte möt någon som man kan köra jämnt med förutom dave. Jäkligt kul, david är ingen fegis han har 250 verkliga på partiet foxhole
Har inte kollat min logg men tror mig ligga på samma numera, tidigare logg på 243km i FX.

Dave körde ett 7.41.5 varv en tidig morgon utan trafik. Dock fick jag ett par hyggligt fria varv sent igår. Ensam i bilen på 7.42.5 samt direkt varvet efter med passagerare på 7.43.8. Det var typ 10 grader i luften och faktum var att greppet var sämre än tidigare under dagen då det var varmare.

Träffade oxå ett par sköna Finnar med en vit och svart 996 Teckart turbo samt en finne med en M3 E46, givetvis var finnarna gasglada och mycket snabba mot genomsnittet, tror alla 3 låg på ca 8 blank.
Givetvis hade alla driftboxar vilket väldigt många andra oxå hade thumbs up En av killarna hade endast 30 varv och körde som bäst 7.59 thumbs up thumbs up

Jag gick in i olja i Breischied med ett sjuhelvete av kämpande för att undvika muren(hade väl ca 4 tunga returer i rad...phu det var verkligen ett moment, eeh det var nära att det blev skrot men det gick fint.
Min passagerare var nog säker på att han skulle smaka mur, men med blotta förskräckelsen kunde han efteråt andas ut

We made it.!!!!(det var min passagerares 5 varv på ringen )

Anledningen till att jag tappade bilen i retur var att eftersom vi gick på olja(sandad) så gick vi med en sån hastighet mot muren, båda bakhjulen upp över curbsen på sidan. Visst brukar jag medvetet åka på drift här i både vått o torrt, men på olja driftat man liksom iväg lite väl fort...Eftersom vi gick så fort mot muren och jag trodde vi skulle gå i blev jag tvungen att släppa av gas, p g a detta klarde vi muren men fick ett helvete att reda ut resterande. Skulle tro att 99.9% av alla åskådare trodde vi skulle skrota(jag med för bråkdelen av en sek faktiskt )

Nästa gång måste jag få ett fritt varv, känner att jag lätt kommer ner på 7.30+ då.

Hann med ca 60varv vilket var just vad mina nya PFC 01 pads klarade av, klart i all jä..kla trafik blir det ju en del bromsande. By the way PFC 01 är enda pad jag åkt som bromsar så mycket bak, fram och bak slits lika fort vilket aldrig hänt med andra pads man kört. PFC 01

Samantaget en riktigt kul vecka, kul att träffa alla både på banan o i baren thumbs up

Lidköping
Här sen Aug 2005

Så nu är vi nere på tiondelar och mäter!?!?!

TAck för ett par sköna varv igen, alltid lika mysigt och avkopplande! Hoppas kolfibern i dörren höll

Citera
houke
Utanför Trelleborg/Skaune :)
Här sen Jul 2006

Trådstartare
Re:

Göte RS6 Sjögren skrev:
Kul att träffa en kille som Dave o Brian, bara att höra hans Irländska snack med fouck i varanat ord fick en att skratta , dessutom hade han bra med fart i sin GT3 Mk 1. Har under alla år på ringen inte möt någon som man kan köra jämnt med förutom dave. Jäkligt kul, david är ingen fegis han har 250 verkliga på partiet foxhole
Har inte kollat min logg men tror mig ligga på samma numera, tidigare logg på 243km i FX.

Dave körde ett 7.41.5 varv en tidig morgon utan trafik. Dock fick jag ett par hyggligt fria varv sent igår. Ensam i bilen på 7.42.5 samt direkt varvet efter med passagerare på 7.43.8. Det var typ 10 grader i luften och faktum var att greppet var sämre än tidigare under dagen då det var varmare.

Träffade oxå ett par sköna Finnar med en vit och svart 996 Teckart turbo samt en finne med en M3 E46, givetvis var finnarna gasglada och mycket snabba mot genomsnittet, tror alla 3 låg på ca 8 blank.
Givetvis hade alla driftboxar vilket väldigt många andra oxå hade thumbs up En av killarna hade endast 30 varv och körde som bäst 7.59 thumbs up thumbs up

Jag gick in i olja i Breischied med ett sjuhelvete av kämpande för att undvika muren(hade väl ca 4 tunga returer i rad...phu det var verkligen ett moment, eeh det var nära att det blev skrot men det gick fint.
Min passagerare var nog säker på att han skulle smaka mur, men med blotta förskräckelsen kunde han efteråt andas ut

We made it.!!!!(det var min passagerares 5 varv på ringen )

Anledningen till att jag tappade bilen i retur var att eftersom vi gick på olja(sandad) så gick vi med en sån hastighet mot muren, båda bakhjulen upp över curbsen på sidan. Visst brukar jag medvetet åka på drift här i både vått o torrt, men på olja driftat man liksom iväg lite väl fort...Eftersom vi gick så fort mot muren och jag trodde vi skulle gå i blev jag tvungen att släppa av gas, p g a detta klarde vi muren men fick ett helvete att reda ut resterande. Skulle tro att 99.9% av alla åskådare trodde vi skulle skrota(jag med för bråkdelen av en sek faktiskt )

Nästa gång måste jag få ett fritt varv, känner att jag lätt kommer ner på 7.30+ då.

Hann med ca 60varv vilket var just vad mina nya PFC 01 pads klarade av, klart i all jä..kla trafik blir det ju en del bromsande. By the way PFC 01 är enda pad jag åkt som bromsar så mycket bak, fram och bak slits lika fort vilket aldrig hänt med andra pads man kört. PFC 01

Samantaget en riktigt kul vecka, kul att träffa alla både på banan o i baren thumbs up

Kul att träffas Gaute samt höra dina historier.. Polaren som var den enda som hade mod att åka med dig pratar fortf om "helvetes turen" Förövrigt samma kille som äger den vita M3 E36:an som Lennart länkade till ovan

Mvh Henrik

BMW 530D Touring M-sport LCI-07
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002

Det låter som det var en godkänd svenskhelg iaf lr?
Inga dubbla led ifrån Gantryn och fram till bommarna lr?

Täby
Här sen Apr 2006

Re:

Göte RS6 Sjögren skrev:

Jag gick in i olja i Breischied med ett sjuhelvete av kämpande för att undvika muren(hade väl ca 4 tunga returer i rad...phu det var verkligen ett moment

Alltid lika kul med tider thumbs up Tur att det gick bra i i oljan, det råkar inte finnas på film? hade ju vart rätt intressant att bevittna i såna fall

Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004

Re:

bmw130 skrev:
Göte RS6 Sjögren skrev:

Jag gick in i olja i Breischied med ett sjuhelvete av kämpande för att undvika muren(hade väl ca 4 tunga returer i rad...phu det var verkligen ett moment

Alltid lika kul med tider thumbs up Tur att det gick bra i i oljan, det råkar inte finnas på film? hade ju vart rätt intressant att bevittna i såna fall

Tyckte mig höra att några engelskmänn fick det hela på film.

En annan kul grej är att KUNGEN kör sin CSL nu under scuderian, även Prinsen kör. Kungen hade egen instuktör i bilen särskilt fort gick det inte, nåväl fart är ju relativt.

Sedan kör Hubbe Bergh en BMW 318 disel under kursen, kan inte tänka mig att han håller igen o kör fina spår för poäng, fort lär det gå.

Örebro
Här sen Okt 2005

Då kan man verkligen kalla den här helgen som kommer nu för svenskhelg också. Kul att han har "rätt" bil med sig

Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006

Re:

Göte RS6 Sjögren skrev:

Tyckte mig höra att några engelskmänn fick det hela på film.

En annan kul grej är att KUNGEN kör sin CSL nu under scuderian, även Prinsen kör. Kungen hade egen instuktör i bilen särskilt fort gick det inte, nåväl fart är ju relativt.

Sedan kör Hubbe Bergh en BMW 318 disel under kursen, kan inte tänka mig att han håller igen o kör fina spår för poäng, fort lär det gå.

Hoppas engelsmännen delger filmen till dig thumbs up
Kungen kör Scuderian Vem fan är emot monarki????????????

Varför kör Hubbe en 318 diesel?

Stacken
Malmö
Här sen Feb 2003

Re:

Göte RS6 Sjögren skrev:
Ensam i bilen på 7.42.5 samt direkt varvet efter med passagerare på 7.43.8. Det var typ 10 grader i luften och faktum var att greppet var sämre än tidigare under dagen då det var varmare.

Verkligen fantastiska tider du kör på Göte. Såg dig på bredställ i Breidscheid .
Lite nyfiken, vad har du för modifieringar på bilen.

qvisfr
Lidköping
Här sen Aug 2005

Re:

Stacken skrev:
Göte RS6 Sjögren skrev:
Ensam i bilen på 7.42.5 samt direkt varvet efter med passagerare på 7.43.8. Det var typ 10 grader i luften och faktum var att greppet var sämre än tidigare under dagen då det var varmare.

Verkligen fantastiska tider du kör på Göte. Såg dig på bredställ i Breidscheid .
Lite nyfiken, vad har du för modifieringar på bilen.

Han har PF bromsbelägg, resten standard CSL, om jag fattat det rätt!! Pure talent!

Citera
höfläkt

Här sen Nov 2002

och CP kör en ny M3 enl rykten.

Det lockar otroligt att åka ner senare i höst, hoppas fler har tanken på att åka

Lidköping
Här sen Aug 2005

Re:

höfläkt skrev:
och CP kör en ny M3 enl rykten.

Det lockar otroligt att åka ner senare i höst, hoppas fler har tanken på att åka

Det verkar bli en hel del i höst. Fått en del PM och mail.
Hör gärna av dig om du tänker åka ner. Vore kul att träffas vid PitStop!!!

Citera
J Blank
Stockholm
Här sen Maj 2007

Re:

Göte RS6 Sjögren skrev:

Jag gick in i olja i Breischied med ett sjuhelvete av kämpande för att undvika muren(hade väl ca 4 tunga returer i rad...phu det var verkligen ett moment, We made it.!!!!(det var min passagerares 5 varv på ringen )

. Skulle tro att 99.9% av alla åskådare trodde vi skulle skrota(jag med för bråkdelen av en sek faktiskt )

thumbs up

Dags för helbur i bilen nu?!

Jag och far bestämde oss påvägen hem för att sätta in en helbur i bilen i vinter...
Vår punktering i ca 200 fick oss att tänka lite + att det börjar gå ganska fort runt ringen nu när man har kört en del varv... Inte värt att snåla på säkerheten..

Citera
J Blank
Stockholm
Här sen Maj 2007

Re:

Qvisfr skrev:

Det verkar bli en hel del i höst. Fått en del PM och mail.
Hör gärna av dig om du tänker åka ner. Vore kul att träffas vid PitStop!!!

Vilken helg funderar ni på att åka ner?

Citera
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004

Re:

J Blank skrev:
Göte RS6 Sjögren skrev:

Jag gick in i olja i Breischied med ett sjuhelvete av kämpande för att undvika muren(hade väl ca 4 tunga returer i rad...phu det var verkligen ett moment, We made it.!!!!(det var min passagerares 5 varv på ringen )

. Skulle tro att 99.9% av alla åskådare trodde vi skulle skrota(jag med för bråkdelen av en sek faktiskt )

thumbs up

Dags för helbur i bilen nu?!

Jag och far bestämde oss påvägen hem för att sätta in en helbur i bilen i vinter...
Vår punktering i ca 200 fick oss att tänka lite + att det börjar gå ganska fort runt ringen nu när man har kört en del varv... Inte värt att snåla på säkerheten..

Johan du har väl rätt, säkerheten är viktig.
Men personligen vet jag inte, jag menar säg att jag kör min bil på gatan med bur, ja för att vara säker då måste jag ju köra med hjälm på Min bil är och förblir nog en gatbil. Kanske hyr jag in mig i VLN och kör racebil nästa år, ja då går CSLen kanske inte lika mycket på ringen ändå

Eller så kanske sätter jag in en bur trots allt?
Ett är säkert vi lär ju ses på ringen igen thumbs up

Stockholm
Här sen Maj 2007

Re:

Göte RS6 Sjögren skrev:

Johan du har väl rätt, säkerheten är viktig.
Men personligen vet jag inte, jag menar säg att jag kör min bil på gatan med bur, ja för att vara säker då måste jag ju köra med hjälm på Min bil är och förblir nog en gatbil. Kanske hyr jag in mig i VLN och kör racebil nästa år, ja då går CSLen kanske inte lika mycket på ringen ändå

Eller så kanske sätter jag in en bur trots allt?
Ett är säkert vi lär ju ses på ringen igen thumbs up

Ja det är ju ett litet dilemma om bilen ska köras mest på bana eller mest på gatan....? hmhm

När vi ses nästa gång så vill jag åka ett 7,42 varv och inte 7,56 varv som du körde när jag åkte med...

Hoppas vi ses snart

Citera
Nürburgring
EFtersnack/bilder "Svenskhelgen" 31/8-2-9 (Under DTM)
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6   >>
13762 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande