| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Tennspackla!
|
9 besök senaste veckan (14544 totalt) |
|
Jag har sett en film på nätet där de tennspacklade med med en sådan här http://www.jula.se/Butik/assets/prod
Det verkade funka riktigt bra.. Lågan får ju inte vara för koncentrerad heller..som den oftast är med dessa butanbrännare.. Men hade jag vart dig, så hade jag skaffat en P11 gasoltub eller liknade och fixat handtag å munstycke till detta....För det funkar fint att tenna med gasol _________________ Jonas Götesson |
|
okey! Har kollat runt lite efter saker idag och det verkar ju inte vara nån större svårighet att få tag i mer tenn osv.
Har en fråga till som kanske kan verka lite underlig, men rätt intressant tycker jag. Vad är det som gör att tenn spacklet håller så mkt bättre än tex vanligt spackel? Vad är det som gör att det stannar där överhuvudtaget igentligen, det lär ju inte bli så varmt så det smälter in i metallen liksom.
Har man otur måste man ju tex i en bil med kraftigt ljud system elr vad aggressiv körning då metallen vibrerar extremt mkt finnas en risk för att det spricker och faller av? _________________ Patrik Lundgren |
|
Ju renare gas desto bättre.
Jag tennar ofta rostiga rör, typ bränslepåfyllning, vatten rör mm. Använder jag en billig propan/butan brännare är det svårare då lödpastan gärna blir skitig/förorenad (svårt att förklara) Använder jag min ciggtändargas (ren butan) drivna gasbrännare finns inte problemet alls. _________________ Rikard Gjersvold 070 511 30 73 Styrelseladamot Lazzat MK BMW 325i -92 |
![]() |
Skruva banåkabil
Tennspackla!
|
9 besök senaste veckan (14544 totalt) |