| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
K: M3E30 Kardan *köpt*
|
1572 besök totalt |
|
Vill köpa en kardan till en M3E30. Ring, maila eller skicka pm. 073-933 1544 liu_racing(a)yahoo.se _________________ /Mvh M|cke F@.gner |
||||
|
kolla även på 328 e36 (troligen lättare att hitta). Vet inte om den passar men på en e30 med m3 e36 växellåda kan man välja att ha e30 m3 eller 328ans och de kan ju därför vara möjligt att byta.
_________________ /Andreas Karlsson Camaro V8TC |
||||
|
Re:
Jag har en 328 kardan nu men den är för kort, M3E30 kardanen ska vara lite längre. _________________ /Mvh M|cke F@.gner |
||||
|
Tjena!
M3 E30 kardan passar M42 med M3E36 låda, jag har en sån på min bil och har ca 25mm splines i ingrepp när den är monterad. Har tyvärr ingen extra, ville bara upplysa dig så du vet till 100% att det funkar.
MVH. /Bonje _________________ /Bonje Larsson Ejdetjärn 070-2203537 |
||||
|
Re:
Tjena, Japp jag har sneglat lite på ditt fina bygge på PPF's forum
_________________ /Mvh M|cke F@.gner |
||||
|
Förtydligande fråga: är detta problem enbart reellt vid byte till "stooor" låda? om man tar en tidig E36-låda, går det inte trixa ihopa ngt då?
Rolf gjorde väl ng sådant eller har jag helfel nu igen? om det är M3-kardan som gäller i samtliga fall kan jag vara intresserad av ev. dubletter Micke inte vill ha.
|
||||
|
Re:
Jag kör med en E36 låda nu med originalkardanen utan problem, men M3/328 lådan har större utgående medbringare
Hur Rolf fick ihop sitt är och förblir ett mysterium
||||
|
Re:
Nemas problemas
Passade rakt av
_________________ Rolf Stålheim Facebook/Stålheim Motorsport BMW 700 Sport Coupé - 60 M3 E36 Modsport I #57, BMW cup #7 |
||||
|
Re:
Åååååååkäj! Så mkt barlast som en M3-låda behöver jag inte, går bra med en vanlig E36-dito.
Du har ingen över MED fungerande 4:a? Kör du 3.73 eller är det 4.10 som gäller? Hur funkar det tycker du? Dels vid transport på väg men främst på bana...blir man av med en del av önskan av en 2,5 växel? |
||||
|
Re:
Jo jag har en låda till, som ska vara ok men jag har ju inte testat den själv. Kör med original diff nu så 4.10, varvar en del på motorvägen men de e inget ja störs av. Kör iofs med 215/45-17 och det hjälper väl till viss del. På bana kan jag inte uttala mig om än, får återkomma om en vecka
||||
|
Ska man våga skambjuda på extralådan tros...
Är det en "200" eller "250"? Vi kan ta det via PM föresten...
|
||||
![]() |
SÄLJES
|
1572 besök totalt |