| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
S: Nygjuten M3 E30 splitter.
|
2118 besök totalt |
|
Har en ny gjuten M3 splitter i glasfiber ifall det är någon som råkat kört bort sin i sommar. Kan gjöra fler ifall det är fler som vill ha. Pris: 600kr
|
||||||
|
Re:
Är det någon som har en jag kan låna och gjuta av så ska det inte vara några problem att fixa. |
||||||
|
Skall se om jag kan låna en , annars kan du kanske förlänga en orginal ?
Den skall vara ca 100mm längre framåt. _________________ BMW M3 E30 Köhler 2,5 såld BMW Compact V8 BMW Z4 35is BMW 118dxdrive BMW 335i BMW 118i BMW X1 25e Ulf Wiking |
||||||
|
Re:
Allt går väll men det är ett jävla jobb. |
||||||
|
Re:
Mycket intressanta frågor! En fråga till, hur löser du eventuellt frakten?
_________________ Abdol Oskowi. BMW Club Schweden. |
||||||
|
Den är skruvad, åtminstone var det skruv hål på den jag gjöt av.
Frakten brukar jag använda mig av bussgods. här är ett par bilder till insidan och tillsammans med den jag gjutit av som jag har haft liggandes i uthuset efter som jag glömde lämna tillbaka den när jag lämnade tillbaka resten av kjolpaketet till dom som skulle ha avgutningarna sen vägrade dom betala så den har blivit liggandes, men där kan man se hålen som är borrade.
|
||||||
|
Re:
Har tyvärr inte det. |
||||||
|
Re:
Bilden nedan, är det undersidan på splittern man ser då lr? Dvs att det endast är det övre "skalet" man ser (och får)? om så är fallet känns det som att det både blir svajigt och att den lilla aerodynamiska effekten går förlorad... Eller är det en hel profil som är aktuell?
_________________ Mvh/Micke Regnell
|
||||||
|
Re:
Den finns i sundsvall men har ingen annan köppt den innan kan jag ta med den till luleå i början av oktober. Alt. jag gjuter en till coh tar med upp.
Ja det är undersidan man ser. Men den är inte specielt sladdrig för det är ganaka tjokt lager glasfiber. |
||||||
|
Re:
ok. Mao är det ingen hel profil utan en endast en ovansida av det hela, dvs ingen undersida? Den del som var på bilden blir alltså öppet exponerad mot gatan? _________________ Mvh/Micke Regnell
|
||||||
|
Re:
Ja, ska det vara en undersida också igentligen? |
||||||
|
Re:
Jag vet inte.
Men jag skulle tro det, av tre anledningar. 1. BMW släppte sannolikt inte iväg något på sin dåvarande top-of-the-line bil som inte såg helt klart och färdigt ut. 2. Även om plasten är tjock så blir det säkert ett antal ggr starkare om den har en underdel limmad också. 3. Aerodynamiken måste ju bli avsevärt bättre med en underdel. Runt underdelen på här torde det virvla och fara runt en del "drag". om den hade haft en underdel också så hade jag handlat!
_________________ Mvh/Micke Regnell
|
||||||
|
Den har ingen underdel
men däremot en överdel som gör att den sitter dikt an mot frontspoilern. Originalfronten har ju en rätt rund kant där fram. Med den stora svarta skivan så blir den rak istället.
Så här ser äkta varan från BMW ut
_________________ /Mvh M|cke F@.gner |
||||||
|
Re:
Då var det ju löst hur den ska se ut och hur den sitter fast
|
||||||
|
Re:
Jag kör en liten skåpbil från Sundsvall till Luleå imorrn, Robert ring ifall jag ska ta med den (eller nåt annat) upp. _________________ Peter Strandberg Alfa Kombi |
||||||
|
|
||||||
![]() |
SÄLJES
|
2118 besök totalt |