Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
1, 2 >> 6924 besök totalt |
Vinprovning är väl inte fel? Det är ju ett vackert landskap så promenader går ju oxå hem
![]() ![]() Nere i Adenau kan man ju oxå strosa runt bland lite butiker ![]() |
||
Håller med, bra fråga.
Var där med tjejen 1993, körde en Alpina 3,5L. När jag tänker tillbaka var det väl lite tokigt att låta tjejen köra själv(ESP o s v fanns ej). Hon körde många varv ![]() Nåväl har frågat samma tjej, numera fru ![]() ![]() Man träffar alltid någon som tagit med frugan, klart att sitta med vid bordet som ensam tjej då 20 motorintresserade överförfriskade omogna vuxna männ pratar om stuntsaker så som i den o den kurvan o s v. Ja de få tjejer man sett har ansträngt sig för att verka intresserade men innerst inne vill de nog bara ha öronskydd o ta första bästa flyg hem, edit telepatera sig själva hem, för det hade väl gått fortare ![]() Nä de e nog svårt, men gör du ett försök Henrik så kan jag oxå försöka linda in en exotisk fam sem på ringen i någon sorts bommuls historia, kanske funkar det ![]() ![]() ![]() _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||
Re:
Jepp! _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||
![]() ![]() ![]() Nu förstår jag faktiskt inte vad ni menar eller vilka ni egentligen umgås med... Gaute...? ![]() Kvinnsen får väl köra runt sina GT2:or som alla andra där nere!? Ser ingen anledning till diskriminerande aktiviteter här inte! Moseldalen... Bah! ![]() och ja, den är högerstyrd... ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
|
||
Var gör du av med din familj när du är på Mantorp eller någon annan svensk bana en hel helg?
Det är bara att inse att på semestern vill nog familjen umgås TILLSAMMANS så mycket som möjligt. Jag har varit med tant och barn nere i Moseldalen och tittat runt, badat på badanläggningar och ätit glass och det funkar fint. Men det funkar nog kanske inte så bra om du tänkt dig att lägga heldagar på ringen. Alt 1 ta med familjen ner och inse att du inte är 20 längre och får vara ute så länge som du vill. Alt 2 åk ner själv och kör som om du vore 20 och låt sen familjen flyga ner för att bli uppmötta på flygplatsen och ha en familjesemester sen i trakterna. Alt 3 åk ner själv och bjud familjen på motsvarande tidskompensation när du kommer hem. _________________ Bo Wihlborg |
||
Jag och Samuel Silverudd tog med våra fruar ner nu på semestern. Konstigt nog gick dom med på det.
![]() När vi va på ringen så va det fint väder så dom kunde ligga i gräset och sola medans vi körde. Sommarrodelbanan va ju också en grej vi funderade på. Så vi stack dit och provade. Fartblind som man är tog man med frugan bak på rodeln. Höll fullt hela vägen ner, insåg att det gick för sakta för att va kul och åkte hem efter bara ett åk. |
||
Re:
Innan jag hade barn lyckades jag en gång muta med frun ner på "vinsemester i Moseldalen". Det var roligt att få visa henne vad det handlade om. Med tre killar under fem år hemma så blir det nedan alt.
Vilket är helt ok. Speciellt som vi är ett litet gäng som åker ihop. Det är ganska skönt att "komma bort" och få sakna dem därhemma samtidigt som man 100% fokuserad kan syssla med det roligaste som finns. Då kommer man hem med lite saknad och glad och tillfreds. (Nja, inte helt tillfreds, jag fick ju inget olycksfritt varv - men det blir nog nästa år) ![]() _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||
"Min kvinna" (får man skriva så?) skulle nog bara bli upprörd om jag försökte hitta på något annat för henne där nere... Vi delade lika på ett åttavarvskort i min bil när vi var förbi där på en kvällskörning för ett par veckor sedan... Något annat skulle hon inte acceptera.
Däremot var det omöjligt att få med henne in på muséet så jag skulle trots allt vilja ha lite tips på alternativa aktiviteter... ![]() _________________ Mattias Meldert ![]() |
||
Min fru satt med glädje i passagerarstolen, köra ville hon dock inte.
Att promenera längs med banan i bergen njöt hon nog mest av iofs... ![]() ![]() _________________ Wer später bremst, fährt länger schnell... |
||
Re:
För övrigt rankad åtta på en lista som tidningen Autosport har sammanställt över de bästa kvinnliga tävlingsförarna genom tiderna. Michele Mouton överst på listan. _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||
Re:
Nu var vi iofs i Moseldalen också men det var efter NS hade stængt. ![]() |
||
Har haft tjejen och syrran 2 ggr i år, dom har knallat runt banan och plåtat och åkt några varv. Har absolut inga problem att aktivera sig.
På tal om det, syrran är singel och trivs bar i trakterna av NS, någon som vill ha nummret ![]() _________________ Daniel Gudmundsson Kör BMW |
||
Nu förstår jag inte.. Halva anledningen till att resa bort är väl att komma ifrån fruga och familj?
![]() |
||
Re:
Tacka vet jag när vi högljutt diskuterade kurvor nere på GT Polonia, kurva hit och dit. Kurva betyder visst hora på polska, inte konstigt servitrisen tittade snett på mig. ![]() Åter till ämnet; Nürburgring är ju en KURORT. Det är väl bara att fråga om tjejen vill följa med på lite Spa i en välkänd tysk kurort? ![]() _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||
Re:
Hur gammal är hon? ![]() _________________ Eric Bolin |
||
![]() |
Nürburgring
![]() |
1, 2 >> 6924 besök totalt |