| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
S: Porsche 911 dubbelTURBO special
|
2412 besök totalt |
|
Hej alla glada
Nu måste pärlan bort tyvärr, detta för att jag fått jobb på Porsche i annat land. Bilen som är en 1973/74 S i grunden har byggts om i flera omgångar men den mest omfattande ombyggnaden gjordes under 2006-2007. Bilen ställdes direkt ut på Elmia och fick fantastiska recensioner. Bilen är besiktigad men dock utan den motor som nu finns till bilen men med turbo. Utrustningen är minimal eftersom den är byggd för racing, mycket kolfiber och endast dom mest användbara mätarna finns monterade. Bilen är ombyggd till modell 965 med NYA originaldelar och ett i princip helsvetsat chassi gör den extremt stabil. Endast mycket få bitar kvar av den gamla 911 ans veka chassi, så som takplåt och nått litet till, allt annat är nytt och nybyggt. Spec: Motor: dubbelturbo 3,2L, 3 skivlig koppling, motorn byggd 2007 av (Gäddhultan) och endast dom ädlaste delarna har använts. 0 mil då motorn inte ens monterats in i bilen ännu. ca650-750hk beroende på laddtryck. (Går att åka lägre eller högre effekt en specat om så önskas) 3 st luftdomkrafter, nyrenoverade AP. Fullbur FIA (NY) ATL Tank 60L Dubbla 044 pumpar Lexanrutor, bakrutan specialtillverkad med NACA ducts för luftburkarna. Specialpressat golv för bättre stabilitet. RS 3,8 vinge BBS 18" motorsportfälgar med Porsche centrumbultar. Yokohama R-däck + 4st Yokohama slicks Helt nya Audi RS 8kolvs calipper fram 370mm skivor Porsche 4 kolvs calipper bak IGMAB pedalställ med bromsvåg Snapoff ratt mocka 70mm djup 2 st Recaro skalstolar (Nya) Sabelt 6 punktsbälten (Nya) Special byggt spakställ 5 växlad 965 turbolåda LSD (NY) Xenon ljus Ultra lätt Yellow top batteri Aluhuv med snabbtanklock Cup Coilovers med Eibach fjädrar Fjäderbensstag Uniball upphängningar MBE 941 styrsystem (Behöver finjustering för nya motorn) + massa massa mer Byggtid 2+år Allt i bästa skick eller nytt, bilen har byggts endast för att vara väldigt snabb och är ingen komfortabel stadsbil. Bilder kan mailas vid överenskommelse Snackare och mailvänner undanbedes å det bestämdaste. Pris: ---------- eller bud (Prissänkt 499 000.-) ted.diesel@gmail.com 0735-563199
_________________ Jonas Larsson Porsche rules in the summertime! |
|
PRISSÄNKT: 499 000.- prutat och klart.
Jag beklagar till er som ringde förra året, hade ingen chans att visa bilen eftersom jag befann mig utomlands. Kommer finnas i Sverige nu ett tag framöver igen. Jonas _________________ Jonas Larsson Porsche rules in the summertime! |
![]() |
SÄLJES
|
2412 besök totalt |