Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
S: Rörramschassi och Porsche GT1 kaross
5559 besök totalt
Autolab
Göteborg
Här sen Sep 2007

Trådstartare

Nu är det dax att sälja alla stående projekt, detta pg a att jag fått jobb i Norge på Porsche center.

1. Rörramschassi Porsche, byggt av (Gäddhultan) stämmer med reglementen som tex Nordic supercar.
Chassit är komplett med hjulupphängningar och centrumbult bells, BBS magfälgar sitter på för att kunna rulla. Elektronisk servostyrning och en 80L ATL tank sitter oxå monterat. All plåt är porsche original så som golv och torpedvägg all plåt är ny från fabrik. (Bilden är tagen utan hjulupphängningar bak)

2. Porsche GT1 kaross med allt som behövs. Denna kaross är köpt från Gunnar racing i USA och håller otroligt hög standard. (Glasfiber) "
original 993 lysen följer med karossen. Karossn ligger paketerad i 2 st trälådor men jag bifogar en bild på den när den står på jigg.

Pris allt: 159 000.- förhandlingsbart, priset är satt lågt för att jag börjar jobba i Norge 1 okt.

Pris chassi separat: 110 000.-
Pris kaross separat: 80 000.-

Jonas L
0707-365320
ted.diesel@gmail.com (Lånad mail)

Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002

oj! Jädrans fränt bygge om man får i hop alla de där delarna thumbs up .
Hoppas det blir ett projekt vi får följa här på rejsa.

NS BTG: 9.10.21

Citera
Kenson
Stockholm Norr
Här sen Maj 2003

Tråkigt att det säljs, jag gissar att detta var det planerat att bli It's fun 4?

Har haft koll på Gunnar racing länge och deras mycket inspirerande hemsida så jag är mycket intresserad. Kan du beskriva hur chassit är byggt? Är det kopierat från Race GT1 eller byggt efter eget huvud. Om det sista så vems huvud?? Vilken motor och växellåda är den byggd för. Vikt så här långt? mm mm. Börjar ju bli dags för nytt projekt...

Autolab
Göteborg
Här sen Sep 2007

Trådstartare
Re:

Kenson skrev:
Tråkigt att det säljs, jag gissar att detta var det planerat att bli It's fun 4?

Har haft koll på Gunnar racing länge och deras mycket inspirerande hemsida så jag är mycket intresserad. Kan du beskriva hur chassit är byggt? Är det kopierat från Race GT1 eller byggt efter eget huvud. Om det sista så vems huvud?? Vilken motor och växellåda är den byggd för. Vikt så här långt? mm mm. Börjar ju bli dags för nytt projekt...

Gjord för Porsche boxer luftkyld motor, just denna skulle ha en dubbelturbospis så det finns gott om utrymme, växellåda valfritt men Porsches lådor funklar ju fint att vända på.

Eftersom race GT1 an hade ett 993 chassi som utgångspunkt så skiljer sig detta markant från original, men hade dom fått använda sig av rörchassin så hade det nog sett liknande ut. Alla GT1or var tvungna att genomgå ett högfarts krocktest och därför gick det inte med rörram på den tiden.

Skickar dig ett Pm oxå.

SÄLJES
5559 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande