Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
Såld: Leyland Mini 1000 -77 (MINI Cooper) prisljusterad
2494 besök totalt
Cooper Killen
Vendelsö/Stockholm
Här sen Sep 2003

Trådstartare

Jag funderar på att avyttra min koja som jag ägt i nästan 10år, köpte bilen straxt före jag fyllde 16år och rev hela bilen. Massor av plåt är bytt och den är proffslackad. Jag har lagt ned massor med pengar på den här bilen genom åren. Garanterat en av sveriges finaste kojor, med motor, väghållning, utrustning utöver det vanliga. Absolut 100% rostfri, nya R-däck i år. Har rullat nästan 400mil i år utan ngr problem, bla tor till Danmark.

Motor:
Bmc A 1275cc borrad till 1293cc, Smidda Accralite kolvar invägda med kulpeenade Cooper S vevstakar, Kent 276 graders kamaxel, Dellorto 40mm förgasare på 4" insug, hembyggd luftfilterbox och intagssystem, MG 1300 topp som är Grottis portad samt mirafrästa ventilsäten, 31mm avgas och 36mm insugsventiler, Kieth Dodd smidda 1,5:1 vipparmsbrygga, Avonbar race -olje och -vattenpump, optimerad fördelare med Ignitor brytarlöst tändsysstem, Silent running kamaxeldrivning. LCB 3-2-1 extraktor, RC40 avgassystem 2st fullflödesdämpare, sluten vevhusventilation, Green luftfilter, El-soppapump, setrab oljekylare, minisport race- vatten och oljepump. Extra termostatstyrd SPAL elfläkt.

Låda:
Rodchange A+ ,Förstärkt differential, 3,1:1 slutväxel, KAD Quickshift, Metro turbo kopplingslamell, orange tryckplatta, central-oljepickup.

Däck och fälg:
Äkta Minilight magnesium 10x6" med Yokohama 032R 165/70 R10.

Bromsar och chassi:
Fram; ombyggda Austin metro turbo bromsar dvs AP 4-kolvsok och ventilerade och borrade skivor med greenstuff belägg,
Bak; Cooper S förstärkta trummor med kylning och _" spacers.
Inget bromsservo! Fullt ljusterbar fram och bakvagn med uniballs och ställbara GAZ dämpare och ställbar (HI-Lo) sänkningsats. Stålomspunna Goodridge bromsslangar runtom.

Prestanda:
Bromsad hos Rolf lundblad till 100hk på utgående axel vid 6750rpm, toppfart i bänken 205km/h vid 7500rpm, max vridmoment 107Nm. 0-100km/h ca 7s, vikt ca 700kg

Inredning:
Suzuki Swift stolar, instrumentpanel i aluminium, stor sterio innehållande Kenwood MASK, Mds mm mycket bra ljud. Larm, med centrallås.

kaross:
orginal men med motorhuv i glasfiber, grill ifrån MK1 Austin Cooper sk "mustach" grill, vita framblinhers från Mk 1 mini, skärmbreddare i abs plast, ljust tonade rutor.

KEM SuperMini (Projekt)
Lexus nx450H -24(Bruksbil)
Vw polo Tdi-13 (Bruksbil)
Citera
Cooper Killen
Vendelsö/Stockholm
Här sen Sep 2003

Trådstartare
Uppar lite!

Som sagt priset är diskuterbart så bud är välkomna.

KEM SuperMini (Projekt)
Citera
Cooper Killen
Vendelsö/Stockholm
Här sen Sep 2003

Trådstartare
Buden börjar på 70 tsek och bilen kan säljas utan motor och låda för den som vill stoppa i ngt annat.

KEM SuperMini (Projekt)
Citera
Cooper Killen
Vendelsö/Stockholm
Här sen Sep 2003

Trådstartare
Såld

Igår gick bilen iväg till en ny ägare, tack för dessa år och må du leva länge till!

KEM SuperMini (Projekt)
Citera
SÄLJES
2494 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande