Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Ny forumdeltagare
<<   1, 2, 3 ... 13, 14, 15 ... 25, 26, 27   >>
3 besök senaste veckan (174029 totalt)
Orjan Sandland
Åmot
Här sen Maj 2003

Johan f.k.a M3E30 skrev:

944 invasion i ERF nästa säsong

Hah, in your dreams... du tror du får vente helt til neste sesong?

Tyresö
Här sen Jul 2003

Namndispens
Namndispens

Hej folket!
Ännu en som insett sitt eget bästa och reggat sig!!

Kallar mig Cobolt på nätet men heter egentligen Niklas, mina blå öppnade jag en skrikig dag kring mitten av 1975, därefter blev det uppväxt i Norrland - Land of the mosquitos i sisådär 23 år sen diverse jobbande runt om i landet för att nu slutligen sen ett par år ha fastnat i hufvudstadens kulturutbud (nattlivet alltså)

Ända sen man var liten parvel med permanent 4wd har det varit bilar som gällt, så fort jag lärde mig använda 2wd:n så stod jag ute på gården och röck i handtaget på förarplatsen och på den vägen är det... numera är jag oerhört road av kurviga saker där både in och utsidan är tilltalande.. helst ska man minst ha två sådana, en vid armen och en i garaget.. går inte det så kan man alltid ha fler i garaget.. Är fantastiskt teknikintresserad och oerhört frågvis, är en sån där konstig rakkare som sällan är nöjd med standardlösningar utan vill ha något som passar mig.

Jobbar med utbildning samt driver lite eget på sidan om - importerar en massa saker som jag sen försöker sälja på folk.. ibland går det ibland inte..

Gillar du att snacka tekniska lösnignar så hör av dig... är omåttligt road av att sätta tänderna i mina och andras knasiga ideér..! När jag väl fått ordning på mitt eget projekt som kommer att vara i smådelar fram till sommaren 2005 (både tid och pengar är tyvärr begränsade resurser) så blir det även fart på min "30-års kris" som folket utanför bilvärlden kallar mitt amatörbygge..!

Linköping / Vikingstad
Här sen Jul 2003

Litet födelseskri!

Hej alla!

Eftersom jag lyckats att på mindre än ett år bli vansinnigt intresserad av bankörning (helst slalom-dito!) så är det väl inte mer än rätt att regga sig här?

Jag kör runt i en Saab 9-3 (vilket gör slalom mycket utmanande, chassie = suck...) men drömmer väl om nåt lite mer spårsäkert åka senare när den lilla detaljen nämnd i signaturen inträffar. Hänger annars mycket på Saab Turboclub of Sweden's hemsida/forum http://www.stcs.nu för att lära mig mer om bilar, motorer och turboteknik.

Har även märkt att min körteknik har en hel del brister, hoppas på att kunna få tips + råd + stöd av er här...

Såg att det är en hel del Lkpg-folk här? Vi kanske ses på nån träff!

Henrik A
Stockholm
Här sen Jul 2003

Hej!
Det här är mitt första inlägg på rejsa.nu trots att jag har "hängt" här en längre tid. Ett mycket trevligt diskussionsforum där jag under tystnad har lärt mig massor om bromsar, däck och andra nödvändigheter. Henrik Andersson heter jag förresten, stockholmare sedan födseln och med ett bilintresse som har funnits nästan lika länge.

Den nuvarande "skåpbilen" är min andra BMW och det är den bilen som är orsaken till mitt ganska nyväckta intresse för banåkning. Bandebut (nåja, konbana i alla fall) begick jag i våras då jag deltog i BMW Club Schwedens förarträning på Tullinge och sedan dess är jag fast. Nästa steg är en förarlicenskurs i Linköping nu i sommar och därefter hoppas jag hinna med ytterligare lite banåkning. Däcken har ju massor med mönster kvar som måste hinna slitas ut innan vintern kommer .

Bilen är helt original och kommer nog att förbli så tills vidare (beror på vad som händer på bilfronten nästa år). BMW:s sportchassi är förvånansvärt kompetent på bana men jag saknar ibland lite styvare krängningshämmare. Även bromsarna borde uppgraderas om man skall ägna sig åt seriös bankörning men de klarar sig hyfsat länge utan att mattas.

Stockholm
Här sen Feb 2003

Halloj.

Liksom många andra har jag hängt här ett bra tag utan att ge mig till känna. Nu är det dags ..

Vem är jag då?.
Just nu är jag ordförande i VW GTI Klubben och kör en racemodifierad Golf GTi Mk1. Dock har jag ännu inte gått över gränsen så den är besiktigad och godkänd hos SBP i det skick som den körs.

Banåka ( i klubbsamanhang ) har jag pysslat med i några år så jag har mycket kvar att lära. När jag körde sist på Kinnekulle blev jag klockad på 1.06.3 så det börjar ta sig.

Här på forumet hoppas jag fortsättningsvis finna bra och nyttig information om ditt och datt.

Göteborg
Här sen Aug 2003

Färsking

Hej på er alla!!

Andreas Sjöström heter jag och är ny här. 28 år ung...

Har typ 5 varv på ringen... dvs amatör!

Kör i dag en EVo VI som jag tänkte åka lite bana med.
Har ytterst lite erfarenhet, men tänkte ändra på detta med ER hjälp!

BTG 07:42
Citera
Kristian Larsson
Linköping
Här sen Aug 2003

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

färsking!

Min tur att presentera mig själv.
Namn: Kristian Larsson
Bor: Linköping (Malmö i mitt hjärta)
Kör: BMW och barnvagn!
Snabbhet:
Jobb: Ingenjör flygsystem
Enligt andra: Social och trevlig!!

Kalmar
Här sen Aug 2003

Hej alla svängafantaster!

Heter Martin, 26 år gammal och bosatt i Kalmar.
Tillbringar dagarna med att försöka lära studenterna på högskolan i Kalmar att skriva fungerande datorprogram. Kvällar och helger kör jag bil så mycket som möjligt iallafall så länge vädret är bra. Kör en MG TF och än så länge så är det jag och inte bilen som är bromsklossen när det svänger. Satsar på att försöka börja med lite bankörning våren 2004 om bilen och jag lever då .
Har nu registrerat mig efter att ha tjuvläst sen sidan i stort sett startade. Man har verkligen lärt sig mycket. Tack för det alla

/Martin

Norden
Gnosjö
Här sen Aug 2003

Hello boys and girls!

Mattias Nordenström heter jag och är 20 år. Studerar i Norrköping men kommer ursprungligen från Gnosjö. Skadad från födseln... Far höll på med banracing, -97 började jag själv köra banracing som 14-åring och körde fram till och med -00. Numera är det lillebror som härjar i R5 Junior Cup och jag åker Renault Clio16V av årsmodell -92 på gatorna. Händer att man åker bana också!
Är för övrigt medlem i Club Renault Sverige.

Hoppas på en trevlig tid här med er!

Keep on racing!

Gävle
Här sen Aug 2003

ja jag kanske ska berätta lite om mig jag oxå då

Jag heter Teres och kommer från Gävle. Har länge varit sungen på och prova köra på banna eller konkörning sen den dagen jag fick körkort för snart två årsen men aldrig blivit av. Första bil var en golf mk2 ingen motorstark sak men det räcket gott och väl för och köra från pojkar på Gävles krokiga vägar hehe sommaren 02 fick jag ha till gång till en Bmw 323 e30. Var svårt och låta bli och bli kär i den bilen lamelldiff servo och en sån körglädje. Den bilen ville jämt åka bertt vara sig man ville eller inte. så efter jag hade fäst mig vid 323an så tänkte jag ska fasen oxå ha en bmw så jag letade ett bra tag tills jag hittade min 325a. januari 03 hittade jag den bilen jag sökte. sitter just nu Bilstein väghållningssats på den och den ligger kanon efter vägarna och har ingen tendens och krenga eller nått. så det skulle vara kul och prova hur långt grejerna räcker till

Mvh

330 E46-01
325 E30 -88 x2
323 E30 -85
Citera
Anton Lillsund
Sälen
Här sen Aug 2003

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Namn: Anton Lillsund
Ålder: 21 år
Bosatt: Hallstahammar
Kör: BMW 318is 16V -1991
Jobb: Tillverkar fästelement och har förmånen att jobba extra som reperatör. Utbildad reperatör.

Intresset för att svänga på bana fanns där och grodde. När jag sedan träffade likasinnade, som hade hunnit ännu en bit längre inom området var jag fast.

Jag påstår mig vara på lägsta amatörnivå, men det är också det som är så kul! Jag har massor att lära!

Falköping
Här sen Aug 2003

Hej!

Har precis hittat hit och drar lite snabbt om mig själv

Namn:
Svante Gustavsson

Ålder:
-79:a

Bor:
Falköping

Kör:
Nissan 200sx s13

Staropramen
Malmö, Sweden
Här sen Nov 2002

Har faktiskt varit reggad här ganska länge, dock varken skrivit eller läst speciellt mycket. Alltid trevligt med presentationstrådar, så nu drar jag mitt strå till stacken:

Kalle Hansen
Född -84, haft körkort lite mer än ett år. Varit bilintresserad sedan barnsben, märket som alltid legat mig varmast om hjärtat är BMW, och så lär det förbli. Åtminstone så länge jag inte har råd till en Ferrari

Är total novis på bankörning, men förhoppningsvis inte länge till! Är mycket intresserad av racing/bilspel, kör för närvarande mest Live For Speed

Följer STCC, F1 och ETCC i så stor utsträckning som möjligt.

Bor: Malmö

Drömbil: Varierar. För närvarande: Daytonaviolett BMW M5(E34) (Touring).

Gillar: God mat, god öl, goda böcker, datorer(när de funkar).
ogillar: Vulgär plaststyling, grönsaker.

BMW 525iA -93 (Underbar)
Peugeot 605 -97 (Helst inte)
Citroen AX 14 -88 (Snabbast vid rödljusen)
BMWCS[syd]#5120
Citera
Johansson
Växjö
Här sen Aug 2003

Hej allihopa
Henrik Johansson heter jag o bor på sveriges framsida, Göteborg alltså. Från början kommer jag i från en liten ort ca 2 mil från anderstorp men jag har faktiskt bara kört 2 varv på banan där.
Jag är intresserad av alla slags bilar o gillar att köra bana, men det har inte blivit så mycket av det än.
Kör för tillfället en Golf VR6 Syncro, en himla kul bil på vintern, men jag har tänkt sälja den till förmån för nåt annat kul från nån tysk biltillverkare.
Jobbar som konsult på dieselmotorutvecklingen hos en stor biltillverkare på hisingen (öhh, vilken kan det va? ).

Här sen Sep 2003

Hej!

Jag heter Johan Nordlund, bor i Örebro. Kör sedan snart 3 år tillbaka en Renault Clio Sport -00 som jag börjar bli ganska bekväm med. Har ingen direkt erfarenhet av banåka men försöker köra allt som renaultclub sverige ordnar och blir inbjudna till. Kommer nog försöka köra lite mer konbana till nästa år.

Jag jobbar med affärssystemet Garp (ekonomisystem) som systemintegratör/implementatör och är även delägare och verksam som säljare i BilDesign i Örebro HB, www.bildesign.se.

Jag hoppas få svar på många av mina frågor här på forumet, har börjat forska i däck!

Citera
Matti R
Linköping
Här sen Jan 2003

Hej!

Efter att i över ett halvår varit i stort sett inaktiv kan det väl då vara på plats med en liten presentation, jag har ju t.om. en bil nu! Som fungerar!

Nåja, bilen är en Porsche 944 av årsmodell 1983 - det är min första bil någonsin och bytte ägare för ett par veckor sedan. Tanken är väl att jag ska lära mig mecka (vilket lär behövas.. ahem) i samma takt jag lär mig att köra, hittils har det blivit lite mer av det förra, men förhoppningsvis får jag några doser av det senare också innan snön faller.

Jag är 23 år och bor i Ryd, Linköping. Jobbar som konsult/programmerare på ett litet dataföretag. Passerar en viss vit 318is minst ett par gånger om dagen

Höör, Skåne
Här sen Jul 2003

Hej på er!

Liksom många andra här har jag varit inaktiv åskådare ganska länge, men nu ska jag våga mig på att skriva lite också.

Jag är 30 år gammal, bor i Malmö och jobbar som systemutvecklare hos en av Sveriges större leverantörer av affärssystem.

Bankörning har jag provat på några gånger med motorcykel och några gånger med bil, och det är helt klart något av det roligaste man kan syssla med!

Bilen jag kör just nu är en Peugeot 406 V6 Sedan av 2001 års modell. Jag vet, den är inte särskilt "banvänlig", men jag tvekar inte att lufta den på bana om tillfälle ges. Det är en utmaning att lotsa 1570 kg understyrt franskt stål runt en bana, på något perverst vis.

Jag planerar att komplettera direktörsräsern med en mer renodlad ban/busbil i form av någon mindre Peugeot-modell, typ 205.

Citera
Jörgen Gustavsson
Dalhem, Gotland
Här sen Sep 2003

Hejsan Allihop!
Mitt namn är Jörgen Gustavsson. Jag är en 33-årig gute med sambo och två barn. I hushållet finns en Ford Focus kombi -01 och en Peugeot 106 Rallye -97. Har länge varit motorintresserad men det har mest tagit sig uttryck i ett ivrigt läsande av motortidningar. Mekar hellre än bra. Nu när man lagt av med fotbollen måste man ha något annat att pyssla med och då låter bankörning som en trevlig sysselsättning. Har ingen erfarenhet av banåka mer än en träff på Barkarby flygfält med Peugeot Sport Club där jag är medlem. Men när vi nu fått en bana här på Gotland hoppas jag bli en flitig besökare där.

Åland
Här sen Sep 2003

En till!

Hej!

Jag sällar mig till skocken och säger att jag också har varit in på denna eminenta sajt många gånger och läst.

Jag har börjat lite smått på mitt vinterprojekt som innebär att bygga en ascona för bana. Projektet är till för att jag ska:
1. Få en bil att köra bana med utan att vara orolig att jag förstör bruksbilen.
2. För att få bygga en bil som är någorlunda justerbar.
3. För att kunna prova olika inställningar och se hur bilens ägenskaper ändra.

Jag bor i Linköping sen ett år tillbaka och jobbar på en mjukvarufirma som heter opera och tillverkar en webb-läsare med samma namn. Problemet med att vara IT-nörd är att man får såna ynkliga flick-händer. Därför är jag motornörd också.

Jag försöker dokumentera mitt projekt och här är urlen:
http://hem.bredband.net/wileks/projekt_ascona_b/

Älvängen
Här sen Sep 2003

Min tur då.
Heter
<---

bor i nödinge, 2 mil norr om göteborg. 21 år.

äger för närvarande 2 bilar.
1. VW Golf GTI Special -84, spax justerbara dämpare med fjädrar, 2 sparco sportstolar med ställbar rygg, ligger herrejösses portad topp och en T25:a o väntar på att monteras när jag har fått tag i plats att vara på.
det är min busbil. sjukt kul o köra. inte snabbast, inte starkast, men kalaskul!

2. BMW 318is -90 "tyskchippet", apple racing slutburk, bilstein sport dämpare (åtminstone bak), compomotive mörkgrå 15 tummare (raka modellen) med kumho ecsta däck.
för närvarande bruksbil.

kan inte bestämma mej för vad jag ska göra. göra busbil av bmw också eller sälja golf o köpa annan bil o bruka o ha bmw som bus eller ha som nu o inte pilla i bmw.... svårt o hålla fingrarna borta...

Jobbar gör jag också. som logistikadministratör (typ) på SC-support. vi har hand om volvos merchandise produkter. allt från pennor till golfhandskar o kläder som det står volvo på.

det är jag det!

EDIT: la till bilder på bmwn. ändrat storlek på dom.

Porsche 944 S2 | BMW I3 REX | BMW 120iAM | BMW 320iM Cab E36
Citera
Devil
Moheda
Här sen Jul 2003

Ny på att skriva
inlägg i forumet

Jaha, Jag kan ju inte vara sämre än alla andra.

Jag heter Jocke Wicander och kallar mig Devil på nätet. Jag är en 36årig nätverkskonsult som på senare år fått råd att hålla på med mitt intresse, nämligen bilar...
Jag kommer från det mörkaste Småland, en håla som heter Moheda.

Jag började min "bankörningskariär" med att åka till En dag på Racerbanan under 2002. Jag belv ordentligt biten
Jag bröjade denna säsongen med att ge mig på "Rattlåsracing" och tyckte det var kul, men jag såg begränsningen i min bil. Så jag gav mig på bankörning. Jag körde på Ring Knutstorp för första gången i Våras. hur kul som helst, men igen såg jag begränsningar i min bil. Så det blev att uppgradera och förbättra. Så numera har jag en bil som är snabbare än mig på bannan...

Nästa säsong hoppas jag på att jag har hunnit i fatt bilen och att det blir många banträffar som man kan åka på...

Jag har även kört Bilsport Superstage, med Seat Club Sweden, den 12/7. Detta gillade jag starkt. Det var iofs mycket svårare än vad jag trott och det gick inte så speciellt bra.

Jag har även kört RS-Bana på Mantorp i år, och det tycker jag var enklare än Superstage men minst lika roligt. Iallfall på förmiddagen då det var blött på banan...

Bilen jag kör är en Seat Leon 20Vt4 -01. Info om bilen finns --> http://www.pilegard.nu/scs/car.php?id=20

Allmänt banåkaforum
Ny forumdeltagare
<<   1, 2, 3 ... 13, 14, 15 ... 25, 26, 27   >>
3 besök senaste veckan (174029 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande