| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Ny Porsche släpps snart! Undergången är nära!
|
1, 2 >> 2 besök senaste veckan (2294 totalt) |
|
Första spadtaget till självdestruktion? Porsche Cayenne med Volkswagens 3.2 liter V6... Vad gör man inte för att blidka några aktieägare? http://www.autoweek.nl/newsdisp.php? PS. För att lätta upp depressionen kolla gärna denna film på overfinchs "off-Road M5..." när J. Clarkson kör mot en SLK 320. SLKn står på bana och Range Rovern kör off-road... Muhahaha!!! http://www.overfinch.com/New_RangeRo _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||
|
För att inte stöta mig med front- eller svansmotorfanatiker så säger jag att en porsche ska vara låg och svulstig med stora bromsar och gå som en gokart på bana... så ser jag på porsche i alla fall
Ser jag en sån dära porschesuv blundar jag så jag håller myten vid liv i min stackars hjärna.. Det man inte ser, det finns inte.. hehe
_________________ /Daniel Kihlgren VW 1200 -65 Punto GT -96 |
||||
Exakt, kan inte för mitt liv förstå varför Porsche skulle ge sig på nåt sånt där projekt. Trodde först inte på ryktena om en SUV men när jag såg Porsches egna bilder var första tanken "det där kommer aldrig sluta väl".
|
||||
|
njaa...anledning att dom gör det är för att Cayenne säljer dåligt, så dom måste sänka priset för att stimulera försäljningen. Prissänkning betyder också att man använder sig av billigare komponenter...så detta är inte "den andra katastrofen" utan bara en konsekvens av korkade beslutet att bygga Cayenne i första hand...
Jag förstår köparna iofs. , varför köpa en svindyr Porsche SUV när det finns VW Tuareg som är i stort sätt likadan för halva priset. Hoppas Porsche bränner sig rejält på den här äventyret, det har dom förtjänat... _________________ G o r a n A m c o f f |
||||
Jag har försökt...både på autobahn och landsväg, utan att lyckas...
_________________ Johan Lundberg *BBDB* Ex Marcos 2T EX Marcos 1600 GT Nu Lotus Elise S1 KR1 |
||||
Jaguar X-type herrgårdsvagn.....framhjulsdriven.....
_________________ //Mattias Gripenland |
||||
...och diesel...
_________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
|
Re: Ny Porsche släpps snart! Undergången är nära!
Ny Porsche, darrrrrrr, nu får man bygga om bilen på allvar för å hänga med. Sen visar de sig att, jaa, man kan ta det rätt lungt. E de bara jag som andas ut? Göran Malmberg. _________________ Hemipanter Göran Malmberg
|
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
|
1, 2 >> 2 besök senaste veckan (2294 totalt) |