Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
1, 2 >> 3543 besök totalt |
Hyrbil på ringen
Jag planerar ju att hyra en bil för helgen 12-15/9 att köra på ringen med. Hittade ett intressant alternativ hos Budget, men när jag läste deras hyresvillkor, så står det: "Das Fahrzeug darf nur im öffentlichen Straßenverkehr benutzt werden, nicht jedoch zu Geländefahrten, Fahrschulübungen, im Zusammenhang mit Motorsport oder zum Befahren von Rennstrecken, auch wenn diese für das allgemeine Publikum zu Test- und Übungsfahrten freigegeben sind." Här kan man ju kanske hävda att ringen inte betraktas som "Rennstrecke" när den är öppen för allmänheten?!? och den är väl inte öppen för "test- och övningskörning", när den är öppen för allmänheten!?! Någon som har erfarenhet av att hyra bil för att köra på ringen? Jag vet att t ex Turtel rent, numer specifikt har skrivit in att man INTE får köra på ringen. ![]() ![]() _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||
Utan att veta alltför mycket om hur en tysk juridisk bedömning skulle vägas så vill jag ändå påstå att hyrbilsfirman och säkert även tysk domstol nog skulle anse att Nürburgring är en rennstrecke...
Men va f-n. Se bara till att inte krocka. ![]() Mvh / Micke _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||
Åker du också ner med RyanAir med fakirplanet 06.25 12/9 från Skavsta? _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||
Nope. Jag åker ner den 11:e med fakiren. Ska gå på IAA och kolla nya bilar... ![]() Åker den 12:e när mässan stänger. Hur lång tid ska man beräkna till Ringen? _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||
Jag hade för mig att IAA öppnar för branschfolk den 12/9 och för allmänheten den 13/9. Men jag kan ha fel! Jag har planerat att besöka IAA tisdagen den 16:e och åka hem på kvällen den 16:e. Hyr du bil på Frankfurt/Hahn eller i Frankfurt? Från Frankfurt Hahn lär det vara c:a 13 mil till ringen och mellan Frankfurt Hahn och Frankfurt är det c:a 9 mil. Från Frankfurt till ringen är det c:a 17 mil. Så uppskattningsvis tar det närmare 1 1/2 h. _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||
Sist jag var nere i Tyskland önskade jag en "Mercedes C-klass eller likvärdig" vilket visade sig vara en Opel Signum diesel
![]() ![]() ![]() Gången innan önskade jag en "BMW 320 eller liknande" och fick en Volvo S60 2.4 ![]() ![]() _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
Hej Peeter du e korrekt, IAA e endast oppen for allmanheten Lordag 13/9 - Sondag 21/9. 9 o 10 Sept e det press-dag, 11 o 12 Sept e det endast Industri och foretag. _________________ Christer Hallgren, München/Tält vid Kallenhard:) |
||||
![]() ![]() ![]() _________________ ![]() --VVTS-- ![]() |
||||
Under branchdagarna kommer "vanligt folk" också in, men inträdet kostar några Euro extra. Den extra pengen är värd det då folkmängden är en bråkdel mot lördagens laviner i varje monter ![]() ![]() ![]() _________________ Erik Woode |
||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
1, 2 >> 3543 besök totalt |