Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
S: Westfield super seven med rasad motor.
<<   1, 2
11478 besök totalt
Svante
Åstorp
Här sen Jul 2004
Inlägg: 3536



Re:

Westeras skrev:
Känner igen det där. 9 av 10 som ringde på min bil bodde i skåne och till slut gick den till Helsingborg.
Vad är det som gör skåne så Se7envänligt


Vägarna

_________________
Svante Hoberg

No turbos , no superchargers, just pure petrolhead heaven!!!
Citera
MatsK
Landskrona, Skåne
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3475



Vädret













_________________
M a t s K l i n g l ö f

MGB GT 1967
Citera
p. johansson
vårgårda
Här sen Jan 2005
Inlägg: 527



hej! är du intresserad av att sälja växellådssvep/kopplingshus + ev, växellåda.
mvh peter johansson.

_________________
peter johansson
Citera
Gustav Sundberg
Överboda, Umeå
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1309


Trådstartare
Re:

p. johansson skrev:
hej! är du intresserad av att sälja växellådssvep/kopplingshus + ev, växellåda.
mvh peter johansson.


Ja visst!
om bara någon köper bilen så säljer jag gärna alla delar löst.
Växellådan är inte till salu dock.
Citera
Gustav Sundberg
Överboda, Umeå
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1309


Trådstartare
Bilen finns kvar...
Motorn börjar sitta ihop oxå, nån som vill köpa den i fungerande skick då?
Snart börjar det bli för sent att köpa billigt utan motor/låda.
Citera
Figgz
Göteborg
Här sen Dec 2002
Inlägg: 6798



Hur mycket måste jag lägga emellan om du tar Kadetten i inbyte

Din Westfield är så härlig och så "rätt".. det hade varit något att ha...

_________________
Fredrik Boivie


Kör nu Lotus Exige S2, tidigare Westfield & andra Lotus
Citera
Gustav Sundberg
Överboda, Umeå
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1309


Trådstartare
Är det verkligen ingen som vill köpa en fin supersjua?

Är det fel på priset?
Kom med förslag...
Citera
SHo
Stockholm
Här sen Aug 2004
Inlägg: 8



Jag får erkänna att jag är total nybörjare på Seven-bilar, men jag har alltid tyckt de varit oerhört snygga och kul. Jag har en tyngre bil med en massa hk, men skulle vilja komplettera med en lätt (kör ju mc också, nåt mittemellan mc och min nuvarande bil liksom). Dessutom har jag provkört kompisens Opel Speedster, hur kul som helst, men den är ju rätt ful! Så dök Seven upp i tanken.

Så nu har jag surfat runt lite och försökt fatta lite om olika Seven-varianter även om jag inte har speciellt bra koll än.

I alla fall, jag misstror att jag skulle få ihop en byggsats själv, meckandet skulle jag troligen fixa, men jag har för många järn i elden så tiden räcker inte.

Därför skulle jag kunna vara lite intresserad ifall du har fixat till motorn så det vore en komplett, körfärdig bil jag skulle köpa.

Hur mycket meckande ungefär kräver den allmänt sett ifall man kör lite krokig landsväg på sommarsöndagar samt typ två banträffar per år? Fyra helhelger om året om man har skapligt flyt? Dvs att hålla den status quo, inte vidareutveckla den alltså.

Man kan jämföra med min enduro som kräver ventiljustering och olje/filter-byte var 20:e driftstimma, sånt skulle jag inte hinna med med ett fordon till, hehe.

_________________
Sven-Håkan Olsson
Ducati Monster S4R, KTM EXC 450, Maserati 3200GT
Citera
Jonas Jonsson
Vallentuna
Här sen Maj 2004
Inlägg: 1998



Svarar som opartisk till denna annons med att en C20XE endast behöver olja en gång per år och möjligen en kamrem var fjärde år eller så. I Opelkretsar är motorn religion och under 7500varv med olja i sig odödlig.

_________________
Jonas Jonsson

"Kör mest men inte snabbast"

Kommentera gärna
Citera
Gustav Sundberg
Överboda, Umeå
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1309


Trådstartare
Fortfarande till salu, kom med förslag...

Som svar till Sho:
Vad ska man säga? hur mycket man mekar beror till 85% på hur bilen är byggd... resten på materialet.
Men jag skulle aldrig få för mig att köpa en sånhär leksak för att bara köra den, det här ju en typ av bil som man grejar med, bygger om, mekar och har sig.
Hitintills är det bara motorn som har gått sönder (ganska självförvållat då jag ville mer än motorn ville
och kopplingen har jag haft lite problem med som har gjort att jag har fått meka endel, men det visade sig sen att det berodde på ett felaktigt omsvarvat svänghjul.
Citera
Gustav Sundberg
Överboda, Umeå
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1309


Trådstartare
Bilen finns kvar!
Citera
Björn Larsson
Linköping (mellan soptippen & fängelset)
Här sen Maj 2004
Inlägg: 2226



Citat:
Bilen finns kvar!


Aktuell status & pris?

_________________
Björn Larsson
Life's to short for shortfillers.
Lotus 7S1 -59
Lotus Elite -60
BMW E30 Baur TC2 -85
Sportscar F1000
van Diemen RF75
MG Midget -61
Citera
Gustav Sundberg
Överboda, Umeå
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1309


Trådstartare
Fortfarande till salu!

Har inte lagat den på något sätt, säljes fortfarande helst utan motor och låda...
Citera
Lillrejsarn
Umeå
Här sen Aug 2005
Inlägg: 12



Hej!

Har som jag nämnde en Saab 9-5 2,3 LeanerCombi - 04 12.000 mil, svenksåld, drag, 3 x extraljus mm mm svart med mörk inredning i övrigt mkt utrustning som standar. Kan tänka mig att kastbyta mot din Westfield!

_________________
Patrik Norberg
Citera
Gustav Sundberg
Överboda, Umeå
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1309


Trådstartare
Re:

Lillrejsarn skrev:
Hej!

Har som jag nämnde en Saab 9-5 2,3 LeanerCombi - 04 12.000 mil, svenksåld, drag, 3 x extraljus mm mm svart med mörk inredning i övrigt mkt utrustning som standar. Kan tänka mig att kastbyta mot din Westfield!


Hej.

Jo, inte för att vara taskig men jag är inte intresserad av någon Saab.
Det är nog bättre om du säljer den på blocket och lägger ett kontantbud på min bil.
Citera
Gustav Sundberg
Överboda, Umeå
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1309


Trådstartare
Är det verkligen ingen som är sugen på en Supersjua?
Börjar bli bra vinterpris på den...
Citera
Lillrejsarn
Umeå
Här sen Aug 2005
Inlägg: 12



Hej!

Hur går det med din Westfield? Har du fixat någon motor eller är den i samma läget som när jag och Anton var och kollade?

_________________
Patrik Norberg
Citera
SÄLJES
S: Westfield super seven med rasad motor.
<<   1, 2
11478 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande