Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
3897 besök totalt |
Race och Bus vid Nurburgring
Här är en kort story om snabbstoppet vid Nürburgring, på väg ner till IAA. Försökte skriva detta inlägg tidigare i veckan, men utan att lyckas. Här är det iaf, om än i lite konstig ordning. Dessa bilder är tagna förra söndagen, den 9:e. Kom ner precis lagom för att se Horst von Saurma på väg att köra 2 balla bilar. Techart GT Street och MB CLK63 AMG Black Series, mycket snabb bil! Snabbfakta efter en kort intervju: 1) Han körde endast 1 varv med varje bil, extremt ont om tid och mörkret kommer snabbt. Självklart kör han fler varv om tiden inte "sitter", men jag tror att det förvånar många att han inte sliter mer. 2) Han kör 95-100% attack beroende på sträcka. 3) Att Gaute kör snabbare i FR i M3 CSL svarar han med att "jag måste ju köra imorgon också..." ![]() 4) Han verkade mycket överraskad över att dessa tider diskuteras som vi gör. ![]() 5) Jag bönade för en engelsk version av sport auto. 7.39 blev tiden för GT Street, är väl endast 3 sekunders förbättring mot den förra GT Street? Men det säger en del om nivån när man ligger på de tiderna. Här finns samtliga bilder: http://www.rs6.com/forum/showthread.php?t=13138 DTM Style RS4 och RS4 DTM Safety Car ![]() RS4 DTM Safety Car och en M3 CSL Kelleners (390 hp), från M Power Car Collection. (alla M bilar utom M1) ![]() Silver ÄR verkligen en undebar färg. ![]() RS6 Plus Avant ![]() _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||
![]() Ralf Kelleners, LeMans-vinnare och ägare av Kelleners Sport (BMW Tuner). ![]() Suzuka Grey... ![]() ![]() ouch! Sprillans nya M5 Touring möter Mr. Armco. ![]() Techart GT Street i händerna på Horst von Saurma på Sport Auto. ![]() Horts von Saurma i en MB CLK63 AMG Black Series. _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||
over at Manthey Racing.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Varför tejp över loggorna? ![]() Ferrari Dino. ![]() 1.500 km non-stop på 12 timmar... ![]() ![]() Seriösa bromsar. ![]() Guess who... ![]() RS6:an och nya A4 ligger gömda i väntan på presskonferensen. _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||
![]() Trevligt garage... ![]() off we go for another lap! ![]() ![]() Horst von Saurma. ![]() RS4 och M3 CSL Kelleners. ![]() Trevligt med utsikt över Ringen från rummet ![]() ![]() ![]() KSA M Power Collection... ![]() Schysst DIESEL.ehh! ![]() ![]() ![]() Schysst installation av "garageöppnaren". ![]() ![]() ![]() _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||
Någon som har kört själv non-stop från Stockholm tidigare?
Åkte omkring kl. 06.00 från Stockholm och var framme omkring 19.00 (minns ej exakt). Trodde aldrig jag skulle klara att köra 150 mil + färja själv, men det gick överraskande bra. Speciellt fram till Autobahn, då snittet sjönk markant pga trafik och vägbyggen som verkar härstamma från dinousarietiden (blir de aldrig klara?). Tror jag passerade max 50 bilar på väg ner till Jönköping. och inga ![]() ![]() ![]() Tur att "trafiksäkerhetsveckan" började först på måndagen... ![]() Skulle egentligen haft beifahrer med mig, men de försov sig, så jag hade back-up förare 1h bakom mig om jag hade blivit för trött men det behövdes inte. På hela sträckan. V Max 280 km/h är satt i en annan bil, den här gjorde bara 210 km/h på GPS. Alla andra siffror stämmer förutom "stillastående" möjligen då GPS:en stänger av sig när man slår av tändningen. ![]() _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||
Jag har kört själv ner på en dag dom flesta gånger jag har åkt här från Motala. Det är ju inte som att åka från Stockholm,
![]() Det snabbaste jag har klarat sträckan på är 12,5 tim, startade 4,30 på morgonen, körde in på Pit stop Caféet kl 1700, den effektiva körtiden var 11 tim. ![]() _________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||
Fina bilder och kul reportage Erik!
Jag har kört själv hem en gång tror jag, tror vi åkte på ca 11 timmar, det var max attack konstant från düsseldorf till stockholm med Rs4an, 300 passerades ett antal gånger, synd bara att tankningarna blir så många. edit: när jag tänker efter så var det nog ner till ringen jag körde själv, hem hade jag sällskap. _________________ Henrik Troeng |
||
Här är ytterligare en rolig tråd skriven av "Besserwisser" om IAA och Ringen.
http://www.zatzy.com/showthread.php? _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||
Erik,
Anders och jag åkte Borås - Nürburg på 18-19h med en Iveco skåpbil + Loaded på täckt släp. Han körde hela resan själv ![]() ![]() Lämnade Borås ca 17:30 och mötte Göransson på väg in i Nürburg ungefär klockan 11:00. /MVH Martin _________________ ///Mart1n Pa1m Volvo V60 Polestar MY18 - Bursting Blue |
||
Re:
Störtskön reseskilldring! ![]() ![]() _________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||
![]() |
Nürburgring
![]() |
3897 besök totalt |