Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Eftersnack
![]() |
<< 1, 2, 3 8409 besök totalt |
Re:
om man tittar i våra GPS-loggar så ser det ut som om du kommer igång två tiondelar före mig. Sedan så gör vi båda 0-100 på strax över tio sekunder... Känns som om det finns utrymme för förbättring där... Vill minnas att jag gjort 0-100 på under 8 sekunder när jag bara lattjat lite med DriftBoxen utan press. Har jag inte en omgång däck på min bil som är nere på slitagemarkeringarna? Jo det har jag, tror att jag skall bränna bort det sista på lite startträning innan jag ställer av bilen för vintern ![]() Håller med Anders om att det är ooooliidligt långt till våren. Mvh, P-o _________________ P-O Håkansson Elan +2 S130/5 - MX-5 RF - BMW i4 M50 |
||||||
Köra
Visst kan du köra Anders mfl Hyllinge MS har öppet KM 7/10 så kan du köra av bara attan 1200 spänn för alla Dessutom får du åka DM då du ju har vagnbok Få bilar = mycket körning = hel dag ![]() ![]() Se annan tråd här eller Hyllinges hemsida https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php Kom o åk / Bengt Metz _________________ Bengt Metz Caterham Superlight Såld 227hkr 226Nm Zetec DOHC Quaife type 9 synkad Roadsport C 2003-2005 Roadsport B 2006 Roadsport A 2007-2017 |
||||||
Re:
Ja tajt var det och dippen beror på höghastighetsgräsklippning/båtåkande utanför banan! ![]() ![]() Måste tacka alla som gjorde hela KM möjligt och ser fram emot nästa år! ![]() Rejsrapport finns i min biltråd, kommentera gärna! ![]() https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=561980#561980 _________________ Gustav Hedelin |
||||||
Re:
hehe... riktigt så illa är det ju förståss inte... men som jämförelse kan jag ju kolla på senaste stintet jag körde i långlopp... då hade jag snabbaste varvtiden på mitt 47:e varv... målgång på det 49:e... ![]() |
||||||
Re: 1:04
Ber om ursäkt att jag förvirrar dig Bengt (och kanske några andra), Pär och jag har pratat långlopp tidigare därav att vi spårade ur lite nu. Sorry! ![]() |
||||||
Äntligen tillbaks vid datorn efter KM5.
Lördagens övningar blev lyckade och trevliga. Mycket körtid och ännu mer motorprat. Första träningspasset på snorhal bana var en intressant upplevelse. Trodde som alla andra att det skulle vara halt även på TT1 men det hade torkat upp förvånansvärt bra. Målet för dagen var att försöka komma ner i mitt personbästa från KM5 2005 på 1:14.2. Efter några varv så kom det..... 1:13.53 TJOHEJ!! Glädje utbröt på förarplatsen. Fick till ytterligare 2 st höga 1:13 tider under detta körpass. Inför TT2 så var pulsen på topp och nu hade ju banan torkat upp riktigt vilket borde ge möjlighet att justera tiden ytterligare. Man som vanligt när man försöker hårdare så blev det överkörning i stället. Kvaltiden räckte till en femteplats med startpossition till höger i tredje startledet. Eddie stod strax bakom till vänster, Gustav strax framför till vänster, Josen rakt framför. Pär stod i pole framför Josen och Niklas till vänster om honom. Nu snurrade tankarna, Josens Miata borde vara möjlig att komma ikapp i starten, men Gustav visade sig vara väldigt startsnabb på KM3 på Sturup och borde därför gå in mot mitten för att försöka ta sig om Niklas och därmed blocka min möjlighet att gå mot mitten för att komma om Josen. Jag ville försöka undvika en repris på KM3 där Gustav och jag var ca en backspegelbredd ifrån att bredsida i starten. Josen hade ingen anledning att lämna sitt spår bakom Pär in i första kurvan. Resultatet blev att jag tvekade någon tiondels sekund när starten gick. Dock märkte jag snabbt att Gustav inte kom iväg som jag trott och därmed blev det att sikta mot mitten och försöka gå upp jämsides med Josen. Jag tror att jag kom in i första kurvan en halv billängd efter Josen i ytterspår men blev av med honom och vågade inte skära in. Hamnade därför ute bland kurbsen på utsidan och tappade lite fart. Pär, Niklas och Josen framför och Gustav + övriga bakom. Ganska snart kom Gustav som bevisligen är snabbare än mig ikapp. Jag insåg att det kom att bli en svettig uppgift att hålla honom bakom. Gustav gjorde flertal bra försök till omkörning på rakan, som mest tror jag han var 3 billängder före mig vid inbromsningen men jag lyckades bromsa senare och hålla honom bakom. Tankar om att det faktisk bara är på skoj och inte något värdsmästerskap han snurra genom huvudet. När jag såg Gustav i backspegeln med bredkas i full fart på gräset till vänster om start och målrakan så stannade nästan hjärtat. Som tur var så slutade det ju lyckligt, det hade ju inte vara något att vara stolt över att vara delaktig i demolering av en fin 944. På slutet av racet så hade jag Eddie i höger backspegel och Gustav i vänster vid inbromsningen i slutet av start och målrakan. Jag trodde bara det var i STCC märkesbröderna hjälptes åt att stressa motståndarna. ![]() Vi ses KM 2008!! |
||||||
Re:
Som jag förstod det så var de bilarna lite för låga, det var i alla fall anledningen till att MGB GT:n blev utesluten ur C, ljuddämparen gick precis emot "hindret" vi fick köra över. Känner igen vad Fredrik skriver om att överköra, jag var så inställd på att gasa allt vad jag kunde att det inte blev något flyt eller någon eftertanke i körningen... Mvh, P-o _________________ P-O Håkansson Elan +2 S130/5 - MX-5 RF - BMW i4 M50 |
||||||
Re:
Ja, det var aningen överstyrt efter att vi helt plötsligt fick betydligt bättre grepp i framvagnen efter ombyggnad! Tänk vad lite caster kan göra egentligen... ![]() ![]() Men du nämnde ju inget om dina piruetter på kvalet??? Tiderna kröp ju nedåt och blev riktigt jämna och stabila i slutet. ![]() Mycket bra för att vara första gången i bilen! Att du sedan var 1.6 s efter ett proffs som mig kanske känns lite jobbigt... ![]() ![]() och då var ju du där och tjyvtränade dagen innan. Vi får väl se om det kan bli något mer inhopp... ![]() _________________ T h o m a s P i h l Mazda MX-5 Miata -99 #78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C Fd ERCup #98 - Caran Racing |
||||||
Re:
Färska erfarenheter med Pär och Gustav visar att en 944 passerar min raggarbil med ganska bra fart strax efter mitten på rakan och är en bit före vid 100m skylten. Speciellt Pär flög om vid något tillfälle på TT2. Eddie kom oxå ikapp vid något tillfälle i slutet av racet men inte lika markant. Vore iofs konstigt annars då 924t/944 är betydligt bättre i viktoptimeringen för Roadsport C än min bil. |
||||||
Vet inte om jag bara tolkat det fel, men man knuffar väl bilen över hindret utan förare,eller??? |
||||||
Knuff
Helt Rätt Vid andra försöket knuffades bilarna över hindret utan förare Första försöket var en grovsortering för att det skulle gå fort / Bengt Metz _________________ Bengt Metz Caterham Superlight Såld 227hkr 226Nm Zetec DOHC Quaife type 9 synkad Roadsport C 2003-2005 Roadsport B 2006 Roadsport A 2007-2017 |
||||||
Re:
oj borde jag ju gjort - jag tackar för uppsträckningen gäller ju inte att bli för kaxig ![]()
Ja har ju nästan fått gått i terapi för detta ![]()
Gärna - måste ju få lära mera från mäster TPR ![]() _________________ Joachim Osbeck Lotus Elise S2 111 |
||||||
Re:
Kanske skall lägga till att när du och Gustav låg och bråkade tror jag ni förlorade tempo p.g.a. innovativa spårval. Jag märkte att det gick relativt snabbt att komma ikapp vi dessa tillfällena. Kommer ihåg ett moment då jag var tvungen att släppa gasen precis över NGK, väldigt spännande att där gå med fyrhjulssläpp ![]() ![]() _________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||||||
Re:
Ja, nu när du visat hur man ska köra i bäckenpartiet för att få med sig fart ut på rakan så kan det ju bli så. Som man bäddar får man ligga eller vad det heter ![]() Fördelen med att som jag, åka med antik och helt datorbefriat sprut&tänd är ju att man slipper bli uppräknad på effekten ![]() _________________ Pär Hylander |
||||||
![]() |
Eftersnack
![]() |
<< 1, 2, 3 8409 besök totalt |