Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
1, 2, 3, 4 >> 7156 besök totalt |
Rekordförsök med Zonda F på ringen!
Fredrik Q sitter enligt uppgift och frotterar sig i fint sällskap på Grunne Hölle.(den jä....eln är ju fan alltid på ringen, tycker det är orättvist > ![]() ![]() ![]() Han låter meddela att Marc Basseng ska sätta rekord med en Zonda F ![]() ![]() Ska bli kul att höra hur det går ![]() _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||||
Vilken bil är det egentilgen som har varvrekordet idag? När dom gör rekordkörningar, är det BTG?
|
||||||
Re:
![]() _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||||
Re: Rekordförsök med Zonda F på ringen!
Kommer dom att försöka i kväll? ![]() _________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||||||
Enligt Kapten Q så skulle de visst köra då jag postade(har inte hört nåt från Q än?) _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||||
Tyvärr så verkar inte vädret vara på sin bästa sida, ser ut att regna.. ![]() ![]() _________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||||||
Hej på er alla
![]() Gissa var jag och Christian skall intaga vår kvällsmat idag??? ![]() Vi är just nu ganska purkna på Black Falcon teamet, Horre Pagani och Dr. Swim Basseng!! De förstörde hela våran turistkörningskväll, då de minsann skulle ge sig på 7,32 rekordet ( enl. Marc själv ). Fick känslan av att de tycker att det är det officiella "gatbils" rekordet! ( Loaded är inte ensamma om sin målsättning!!) De körde tydligen på fm, men kopplingen rasade och de hade fått ihop bilen till kvällen men då var det ju öppet för allmänheten. Dock så går det mesta härnere med rätt kontakter och plånbok ![]() Vi funderade skarpt på att joina Loaded i sitt klagobrev till chefen!!! SLutligen skulle de efter 2 h timmar ut, men efter inspektion av banan, så tyckte de att det var lite för mkt olje-, glykolspill och så började det dugga lätt, så DE BLÅSTE AV DET HELA!!!!!!!! Där hade vi alla stått i 2 timmar och väntat i onödan, och när det nu öppnade så var tjurrusningen ut i regnet ett faktum!! Trött blir man, men bruschettan smakar bra ![]() ![]() Försöker få in lite bilder senare! _________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||||||
Re:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||||
Re:
Shit att jag hade så rätt. Det är något jag misstänkt länge ![]() ![]() ![]() NÄR DOM GÖR REKORDKÖRNINGAR, ÄR DET BRIDGE To GANTRY???????????????????????? |
||||||
Re:
Nej tiden som Carrera GT har som officiell tid (7.32) är helvarv. ![]() Sport Auto tiderna kör något kortare så deras varvtider saknar cirkus 5 sekunder tror jag experterna sa ![]() ![]() |
||||||
Re:
7.32 tiden är så vitt jag vet satt av Sport Auto dvs det något (200m?) kortare varvet. Rätta mig om jag har fel ![]() _________________ ///Mart1n Pa1m Volvo V60 Polestar MY18 - Bursting Blue |
||||||
Re:
Det trodde jag var Walter!? ![]() _________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||||||
Lite bilder.
( ursäkta bildstl. Kan inte förminska orginalen, så använder "thumbs" ) Horre Pagani himself. ![]() Snygg akter. ![]() Vad säger man, antingen hatar man den eller älskar den! ![]() Här brummade det skönt ![]() Där nere ligger Merca spisen ![]() Mkt tejp på nya M3 Sedan. ![]() _________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||||||
7:32,44 lyder det "officiella" varvrekordet för "serieproducerade standardbilar" och det sattes av Horst von Saurma, dock inte Sportauto-varv utan som jag förstått det "helvarv". Ryktet säger att Walter kört 7:27, men det lär väl aldrig gå att få bekräftat...
_________________ Nordschleife: 626 varv |
||||||
Grundplanen för dagen var att vara framme gott och väl innan kl. 13 då banan skulle öppna. Färden genom Ahrdalen gick lysande och jag passade på att njuta av en underbar sensommar/förhöstdag och gladde mig åt det som komma skulle...
![]() ![]() Här försökte jag fota ankomsten i Adenau ![]() ![]() När man börjar se engelskreggade Evos med avgassystem modell stuprör vet man att man snart är framme... ![]() Sedan gick det som det gick, efter ett par varv stängde de av banan för att Basseng skulle slakta rekord och sedan kom regnet... Här står Marc och petar sig i näsan och funderar på om det går att hålla stumt genom Fuchsröhre! ![]() Nåväl, regnkörning funkade det med och det kommer alltid fler tillfällen. Tack för en trevlig middag Fredrik! _________________ Nordschleife: 626 varv |
||||||
Re:
Detsamma, alltid trevligt med ditt sällskap. Skönt och se att du lyckades säga hej innan du kommenterade snusets ankomst!! ![]() ![]() Tänkte på dina fina bilder på vägen hem. Kompakt mörker, regn och fullt med höstlöv på vägen. Nu är hösten här! ![]() _________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
1, 2, 3, 4 >> 7156 besök totalt |