Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 13, 14, 15, 16 >> 307 besök senaste veckan (40658 totalt) |
Lite gamla nyheter, men måste ju visa att bilen fortfarande finns
![]() För 2 veckor sen var jag och hälsade på bilen. Möttes av denna syn ![]() Som tur var så visade det sig att bilen fanns därunder ![]() ![]() Blank och fin stod hon och väntade på mig. Hoppade i och drog igång motorn, startade direkt och gick så fint så. 300 mil rullade den i somras såg jag på mätaren, inte alls mycket. Star Wars-instrumenten, 80-talets kultfigur i Opelvärlden ![]() ![]() Så ut och låt motorn varva ur ![]() Gick så fint så fint... fast nu börjar funderingarna komma över om man inte ska bygga om den i vinter. Frågan är bara hur i så fall... En bra början blir nog att högglanspolera kanten på fälgarna. Det kan nog bli snyggt! _________________ Fredrik Boivie ![]() Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster |
||||
![]() ![]() _________________ Peter Karlsson |
||||
Ja just det, jag har en Kadett med
![]() Den har fått alldeles för lite kärlek nu under vintern och våren, en hel del pga nyinköpet av cabbe (vilket man kan läsa om här: http://www.Opelsportclub.com/forums/ ![]() Skattat, besiktigad och försäkrad... samt en ny skruv mellan grenrör/kat för jag tappade en på Kinnekulle sist och jädrar va raggaraktigt det lät ![]() ![]() ![]() En låda godis...bestående av nya frambromsbelägg ![]() Gamla vs. nya ![]() Inte suttit på alls länge, men de har slitits rätt fort ändå faktiskt. Mina gamla original höll faktiskt i 3 säsonger. Dock så ger mina Re540s däck mer jobb åt bromsbeläggen ![]() Monterat beläggen samt även smort upp glidpinnarna så nu skall jag nog ha bromsar så det räcker för Sturup i maj ![]() Ja, imorgon skall bilen ut och provköras, beläggen skall köras in och dylikt. Jag längtar! _________________ Fredrik Boivie ![]() Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster |
||||
Re:
Hoppas du kommer ner! ![]() Nu efter att ha varit ute och kört in de nya bromsbeläggen så har jag bara en kommentar att säga: Fy f*n va de bettar! Problemet i sommar kommer vara att bromsa utan att låsa upp, oavsett hastighet. Dock så lär det väl bli lite skillnad med rdäck istället för Avon-gatdäck ![]() Ett fel har hittats: Trasig vattentempgivare till instrumenthuset. Skall beställa en hos Opel Annars är det som vanligt, helt sjukt underbart roligt när man plockar fram bilen efter vintern, man har glömt hur rolig den är att köra, hur härligt den låter, hur skönt det är när det skramlar lite och det där goa insugsljudet när man kliver på fullt. Jag älskar detta ![]() _________________ Fredrik Boivie ![]() Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster |
||||
Re:
Hehe, så är det, tackar. Alla bilarna står ute i solen nu och glänser här hemma ![]() ![]() _________________ Fredrik Boivie ![]() Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster |
||||
Re:
Härligt! Ja, runt Lekeryd finns det lite vägar. Har snurrat lite där med taxin. Får väl testa dem med compacten istället. Är nog roligare. ![]() Kanske tar vägen förbi ert hus och ser om du är ute i eftermiddag. Det är ju inte jobbigt långt precis. ![]() om inte så om du möter någon i en svart BMW Compact som vinkar som en galning så är det bara jag. ![]() _________________ Claes Haglund Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen |
||||
Det som gör alla projekttrådar bättre, bilder!
Här är ett bildbevis på att Kadetten varit ute idag efter att jag körde in bromsbeläggen ![]() _________________ Fredrik Boivie ![]() Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster |
||||
Kul att den gröna bilen är ute igen, på tiden.
![]() Beläggsuppgraderingen verkade intressant tycker jag, är det fast road eller competition du bytte till, det verkade finnas två modeller? ![]() _________________ Peter Karlsson |
||||
Re:
Så det fanns två, skoj, nu har jag lärt mig det. Satte mig och googlade och kom in på reddotonline.co.uk och sökte runt lite där. Söker jag på de siffror och bokstäver som står på mina belägg så skall de vara Competitionbeläggen ![]() Första träffen är tänkt att bli Sturup 6:e maj faktiskt, om allt funkar och går som det ska ![]() _________________ Fredrik Boivie ![]() Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster |
||||
Så, årets banpremiär är avklarad, Sturup Raceway var målet för dagens aktivitet.
Det hela kan sammanfattas ganska enkelt... det gick riktigt bra fram tills dess att kylaren började läcka ![]() ![]() En liten lista kan man göra iaf: +Bilen går bra som den, bra riv i motorn +Nya Red Dot-bromsarna tar något sjukt ![]() +Att vänserbromsa in och ut ur hårnålarna var både smidigt och snyggt -En läckande kylare är en dålig kylare -Borde hänga upp avgassystemet med ytterligare nån upphängning Så nu gäller det att fixa iordning bilen inför nästa träff...Kadetten går iaf underbart! Samt på gentlemannamässigt manér så kördes bilen till och från träffen, ingen Trailerqueen här inte ![]() Lite snodda bilder från dagens träff med: _________________ Fredrik Boivie ![]() Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster |
||||
Ja vill oxå åka
![]() Den är riktigt fin kadetten din.. för att vara en Opel iaf ![]() och golf förnedring, äh fanns de ingen som svara emot? ![]() _________________ //Mvh Tobbe Granqvist Mina bilar, Golf mk1, Audi S2 mfl.! Gula golfen 402m: 11.15@204m/h |
||||
Re:
Tack desamma måste jag säga, kul att se dig ute på banan igen! Kylaren läckte visst mindre än jag trodde.. men den byts, så jag borde hinna till Superstage i juni ![]()
Hehe, tackar... Får väl sätta VW märken på till nästa träff annars ![]() Ett gäng snabba golfar var det, men Calle Elwing var väl den som jag mest körde emot och vi hade härliga körpass där vi låg och kampade mot varandra, men jag kände mig snabbare ![]() _________________ Fredrik Boivie ![]() Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster |
||||
Nu var säsongen 2007 över, på ett bra sätt
![]() Lite konstateranden kan göras efter 2007 och helgen
Skall se om nån har lite bilder på min snabba framfart idag. Nu är jag iaf nere på riktiga tider på Kinnekulle, vi pratar 1.06 tider iaf! ![]() _________________ Fredrik Boivie ![]() Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster |
||||
Tackar tackar! Alltid kul att se bilen utifrån med
![]() När jag hade tvättat och sett över bilen lite efter dagen så upptäckte jag att gott om bromsbelägg var det ont om ![]() ![]() Red Dot-beläggen har varit helt underbara i bromskraft, men hemskt vad de tog slut fort. Har sett att beläggen ofta har "kletat" igen hålen i skivorna. Vad beror detta "överslitage" på? _________________ Fredrik Boivie ![]() Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 13, 14, 15, 16 >> 307 besök senaste veckan (40658 totalt) |