Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racetech
Är dessa dämpare bra eller..?? (Praktikfall)
<<   1, 2, 3, 4
3 besök senaste veckan (22509 totalt)
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Det är ju ingen direkt hemlighet vad jag faktiskt fick från AVo då jag hitintills inte har dålt denna infon till de som har frågat mig om kurvorna.

Som ni ser lyckades inte AVo leverera dämpare med Johans förslag när det gäller kompression, däremot verkar returen vara betydligt bättre.

Jag köpte dessa i.a.f då de låg väldigt bra till i pris. Sedan kör jag med gula konis fram (har fortfarande inte kollat dämpkurvan till dessa ) och efter att ha kört en del med prylarna tycker jag de lirar ihop vädigt bra.

En viktig sak jag vill framhålla är att jag inte tycker jag blivit blåst av AVo då de i ett tidigt skede medgav att de inte klarade av att producera dämparna enl. spec. De skickade kurvorna innan leverans för att säkerställa att jag godkände det jag skulle få.

Dea
Göteborg
Här sen Mar 2003

Jag gjorde ett försök att få fram dämparkurvor från Bilstein (både fram och bak) men dom lämnade inte ut dessa och jag har ingen mätrigg så det kommer inte finnas nått att jämföra med om ingen råkar ha kurvor liggande....

Johan S: du får gärna simulera lite på min bil också om du känner att du hinner thumbs up , räkna med 1400 kg jämnt fördelat på de fyra hörnen och fjädrar bak på 150 N/mm.

Snart är det iallafall dags att beställa så frågan är om de dämpkurvor som AVo lyckade åstadkomma är tillräckliga för min bil? och om dom var tillräckliga för Eddies bil?

Budgeten ser lite kärv ut i vinter efter att idag hittat småsprickor på alla 4 bromsskivorna.... ) men kan jag så satsar jag på dämparvarianten med separat komp och retur.

Pär H: Har du motsvarande kurvor på tvårattsdämparna?

/Dea

Porsche 944 TURBO -90
PCS #9245
Citera
fuling
Stockholm
Här sen Jan 2003

Hjälpmoderator

Dea:
Jag är mutbar

ps
kalla mig för fuling så slipper jag fundera om det är mig det gäller.

Norrtälje + Bromma
Här sen Apr 2003

Re:

Dea skrev:
.............

Pär H: Har du motsvarande kurvor på tvårattsdämparna?

/Dea
Det är samma spann på dem. Ska redigera in de senaste uppgifterna och lägga upp ett diagram. Hade inte hela spannet med på det förra vilket också framgår av Eddies diagram.

(har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass)
Citera
Dea
Göteborg
Här sen Mar 2003

Re:

fuling skrev:
Dea:
Jag är mutbar

ps
kalla mig för fuling så slipper jag fundera om det är mig det gäller.

Fuling: PM:a lämplig muta !!

Hade du bara bott lite närmare hade jag varit där och mutat direkt men jag är rädd för att ölen hinner bli varm på vägen...

Pär H: vi väntar med spänning thumbs up

/Dea

Porsche 944 TURBO -90
PCS #9245
Citera
Racetech
Är dessa dämpare bra eller..?? (Praktikfall)
<<   1, 2, 3, 4
3 besök senaste veckan (22509 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande