Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Porsche 993 TURBO
<<   1, 2
1 besök senaste veckan (2147 totalt)
höfläkt

Här sen Nov 2002

[quote="Tor Helge"]
Citat:
993 begynner jo å få noen år på baken nå så kanskje det dukker opp noen problemer.

Dummheter.

Här sen Jul 2003

slettet

Uppsala
Här sen Jan 2003

Tor Helge skrev:
Citat:
Grejen är den att jag är barnsligt förtjust i just denna bil. Tycker den är såå snygg, ser ut som en FET padda när den kommer åkandes på vägen
.

Holder med om det.

TH tycker att 993 turbo ser ut som en fet padda

EX Marcos 1600 GT
Nu Lotus Elise S1 KR1
Citera
Bellof

Här sen Jul 2003

slettet

Uppsala
Här sen Jan 2003

Tor Helge skrev:
cat7even skrev:
Tor Helge skrev:
Citat:
Grejen är den att jag är barnsligt förtjust i just denna bil. Tycker den är såå snygg, ser ut som en FET padda när den kommer åkandes på vägen
.

Holder med om det.

TH tycker att 993 turbo ser ut som en fet padda

Var vel mere snygg jeg tenkte på da og at jeg liker den

OT TH tycker om feta paddor.

Skämt åsido så har jag kört 993 turbo mer än ngn annan Porsche
och tyckte att prestandan låg alldeles för långt ifrån min prestanda bakom ratten. Själv funderar jag på att leta reda på smalare fälgar och däck till min Marcos så att jag kan öva upp mig vid lägre hastigheter.

EX Marcos 1600 GT
Nu Lotus Elise S1 KR1
Citera
Daniel Nihlén
Stockholm
Här sen Nov 2002

Tor Helge skrev:
Citat:
.

Holder med om det.

Citat:
Måste dock kolla upp som det skrevs, hur mycket det kostar att äga en sådan bil. Någon som har någon sådan info??

Jeg vet faktisk ikke men jeg vil tro det er som for de fleste Porscher. Vanlig 993 er lettservad og er betydlig billigere enn 964. Burde gjelde for Turbo også. Kan ikke helt se hvorfor det skulle vara så stor skilnad på en 993 RS og en Turbo feks kostnadsmessig. Hvis du ikke ryker en Turbo eller 2. Generelt etter det jeg har hört er kvaliteten på 993 veldig höy, sammenlignet med 964 feks som har en del sjukdommer. 993 begynner jo å få noen år på baken nå så kanskje det dukker opp noen problemer. Har ikke lest noen bruktguide for 993 Turbo men det finnes sikkert på nett. Se om du finner noe her http://forums.pelicanparts.com/index.php?s=

Av vad jag har hört så drar servicekostnaden iväg pga. tätare serviceintervall för vissa slitdelar. Har inga fakta som belägger detta, men det vore kul att få det för att släppa det enda argument som i så fall skulle finnas mot denna bil.

"Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche
Citera
Allmänt banåkaforum
Porsche 993 TURBO
<<   1, 2
1 besök senaste veckan (2147 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande