| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
S: Sprut till M3 E30 Megasquirt
|
1765 besök totalt |
|
Säljer ett sprut till M3 E30 motsvarande Alpha N för att få bort LMM Det som ingår är: ombyggd kabelhärva M3 E30 Spridarbrygga med orginalspridare Vevaxelgivare Tändmodul Spjällägesgivare Megasquirt i alubox versionen med 12? lastpunkter. Jag har inte byggt ihop det utan det satt på en motor jag köpte av Rafko i Malmö. Kan därför inte svara på några avancerade frågor. Pris: 3000 kr eller bud
_________________ Mattias Kornelius Audi A6 Ultra -18 M3 E30 -88 323i med B230FT-86 9-3 1,9 Tid |
|
Kontaktstycken osv är inte samma mellan S14 och M42...men det beror ju lite på hur man löst kabelhärvan.
Så visst går det trixa dit och få att funka på en M42, men det krävs nog lite handpåläggning. M42 saknar ju tex fördelarfunktion vilket S14 har...så att få till tändningen på annat vis måste du om detta inte redan fixat med tex wasted spark eller liknande. C-C måtten för spridarna är inte samma tex men det är ju en enkel sak att lösa med din originalspridarbrygga. Det som kan bli knivigt är om fästen osv för givarna är samma/liknande. Men det KAN kanske göra installationen enklare...måste du ändra mkt blir det bara svårare än att starta från noll. Sen ska man veta med sig att med alla sprut, särskillt MS, är det skitviktigt att veta hur och varför man gör saker. MS bygger ju helt och hållet på att man själv ska lösa alla problem och fixa en massa. Både |
|
MS
Hej, det är version 2.2. Går att modda till Wspark om man vill, men jag har gjort den för fördelare, ska funka klockrent i en S14. Hann iofs inte testköra den. _________________ Rafael Litwicki 911 turbo rsr -72 *backdate* M3 E30 -87 *clean* |
![]() |
SÄLJES
|
1765 besök totalt |