Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
8078 besök totalt |
Pinnbult
Är på jakt efter pinnbult (eller pinnskruv som b bildoktor säger) och tänkte att här måste finnas nån som vet... Är ute efter 100mm långa M10*1,5 av 12.9 kvalitet, nån som vet var man köper, beställer. Ska ha 12st men kan köpa fler om det krävs.. |
||||
Vad sägs om: http://www.sifvert-skruv.se/ (men hemsidan verkar inte funka just nu).
Sifvert Skruv AB Lindhagensg. 53, 112 43 STOCKHOLM 08-440 73 20 _________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||||
Kalasaffär När de inte har brukar jag bli orolig... _________________ Johan Lundberg *BBDB* Ex Marcos 2T EX Marcos 1600 GT Nu Lotus Elise S1 KR1 |
||||
De är bra, men tyvärr lite dyra. Det de inte har, är nästan inte värt att ha. Har dock tycker jag, dåligt sortiment när det kommer till olika bil-skruvar som är fingängade i tum eller nåt sånt där udda, men det kanske inte är så ofta folk försöker köpa sånt ![]() _________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||||
Testa att fråga i en Järnia affär.. (Är det fler än jag som tycker dagens järnhandlare har dåligt sortiment?)
Frågade själv efter M12x1,5 12.9 gängad stång för inte så länge sen... Fick svaret att det inte tillverkades eftersom det var en udda sort ![]() Blir till att tillverka själv av SS2541-stål... _________________ /Arne Lindgren |
||||
Jo, det är till den, till ramlagren...
Det är lite mer gjort nu.. snart på hjul... Bakifrån.. |
||||
_________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
Varför måste det vara pinnskruv?????
Är det trångt, går det inte med insex eller torx? Insexer finns ju i 12.9, kan även finnas i 14.9. Jag skulle föredra att ha en rullad gänga istället skuren. Annars finns det div skruv på: http://www.arp-bolts.com/ _________________ Johan Sjölinder |
||||
Nja... det behöver nödvändigt vis inte vara pinnbult.. Har bara fått för mig att det skulle vara bättre än vanlig bult
![]() Raktfram bil.... nee... Den är tänkt att användas till banträffar , och lite gata å raktfram, även om den inte är direkt optimal för rattlåsracing.... eller speciellt komfortabel att köra till affären med ![]() Kommer att göra en amatör regning framöver... |
||||
_________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
Min flickväns morbror Gunnar Lundström "Professorn" hade en lång uttläggning för mig angående pinnbult eller inte... Det var nått om att med pinnbult belastar man inte gängorna i blocket lika mycket som med bult utan gängorna i pinnbulten + att man fick ett jämnare tryck med pinnbult... Sen om det är så eller inte vet inte jag... Men det låter inte helt tokigt.. ![]() Beepbeep: Jo, det är en Porsche 930 wastegate.. tror jag , den har en STOR ventil ![]() |
||||
[quote="Johan M"]
För er som inte vet så bygger alltså Gunnar ihop Volvo Motorer till....rally, rallycross,bana....etc ![]() ![]() Skulle vilja ha hans en 2.4 16v i min Lotus....då skulle nog dom flesta här vara... ![]() ![]() Den är bromsad till strax under 300 hk ![]() ![]() _________________ Nisse Holmgren Umeå ![]() |
||||
Re: Pinnbult
Jag skulle rekomendera insex från T,ex Sieverts (dom kan skruv). Men inte att gänga med snitt. Den kvaliten har valsade gängor. Inte skurna. Annars återstår tumgänga, för då finns det pinnbult i alla tänkbara former. Just för ramlager. Men man får gänga om i motorn. Nu är det en annan sträckning med annan kvalitet än den som är orginal. Vilket innebär att man åtminstone bör dra ramarna och indikera rundheten. Får du problem, så hör av dig. Göran Malmberg. _________________ Hemipanter Göran Malmberg ![]() |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
8078 besök totalt |