| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Topplagringar - korkad?
|
1123 besök totalt |
|
Topplagringar - korkad?
Har suttit och tittat på lite olika topplagringar till diverse bilar. Monteras de alltid på undersidan av fjäderbenstornet? om man kikar på Intrax plattor se ser de ju ut som att de ska monteras underifrån. Jag var och kikade lite på en Porsche 944 och jag kan inte begripa hur i hela friden de kan monteras på nåt annat sätt än underifrån. Hur mycket justermån är det egentligen på de plattor man kan köpa? Monterar man dem på ovansidan så gäller det ju att fjädertallriken ser lite speciell ut så att den grå fritt från bultskallarna som sticker ner men också från själva fj bens tornet. Som jag ser det så blir det ju inte mer än ungefär 15mm justering kvar då - att jmf med om man monterar den underifrån, då skulle man nästa ha det dubbla. Å andra sidan - hur mycket justermån behöver man? Försöker bara fatta hur man tänker när man tillverkar camberplats. _________________ Henrik Eriksson Sluta jiddra, börja rejsa! |
|
ground-control har en version som monteras uppifrån till porsche 924/944/968. http://www.ground-control-store.com/
ohyggligt dyra dock, väntar på att jon80 skall göra något åt saken! _________________ Mats Blomström <>-<>-<>-<>-<> BMW 320d touring -13 Porsche 944 -86 Buell xb9r -03 Chimo Cobra ~82 Marin san rafael ~98 Fötter -70 |
![]() |
Skruva banåkabil
Topplagringar - korkad?
|
1123 besök totalt |