Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
1, 2, 3 >> 4724 besök totalt |
|
||||||
Visste väl att man skulle knipit näbb... > ![]() ![]() |
||||||
Det kan det mkt väl vara. |
||||||
Du kan mkt väl ha rätt men jag tycker inte omgivningen stämmer alls med hur det ser ut idag och jag har sett många gamla bilder där Breischeid/Adenau ser ut som i dag stort sett men som sagt det kan mkt väl vara där. |
||||||
Wehrseifen tror jag inte det är pga att jag aldrig sett några stora träd på vänster sida om banan där.
Jag tror heller inte att det är innan Adenuer Forst, för att rakan verkar alldeles för kort mellan kurvorna. Ett alternativ som inte nämnts är vänster-/högerkombinationen innan Kallenhard! Jag tror att det är där eller så är det som ni redan nämnt innan Hohe Acht. Eller ingick Südschleife i 1000 km -63? _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||||
Här visar det sig vilka som varit på plats och vilka som inte varit där...
![]() ![]() "...där har aldrig funnits nga träd..." ![]() |
||||||
Mellan åren 1927-29 användes båda slingorna och då var banan 28,264 km, men efter 1931 har inte båda slingorna används i samma lopp. Uppgiften hämtad från Tommy Wikings banbeskrivning av Nürburgring i 1965 års ”Motoråret”. _________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||||||
Jag förstår var du menar, men Tor Helge verkar ligga ett steg senare på banan. Fast jag tror precis som Tor Helge att det inte är där, eftersom det är ett litet krön precis mellan vänstern och högern i den sektion du menar innan kallenhard. Jag tror på Johans alternativ innan Hohe Acht, men jag har en joker som komplement. Högern i bild kan vara ingången i Hocheichen. Kameravinkeln gör inte det alternativet rättvisa eftersom lutningen ser rätt stor ut. Kortet är i så fall är taget högt upp i slänten för att få den effekten.... ![]() ![]() _________________ Daniel Nihlén Porsche 964 C2 ![]() PCS 8040 "Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche |
||||||
Correctemundo! Vi snackar väl om Nordschleife.... ![]() ![]() _________________ Daniel Nihlén Porsche 964 C2 ![]() PCS 8040 "Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche |
||||||
Bra att du klippte in illustrationerna Tor Helge!
![]() Där tycker jag det är lätt att med hjälp av figurer och minne sålla bort de två mitten alternativen. Jag börjar mer och mer tvivla på min joker. Ganska övertygad att det är innan Hohe Acht. Lutningen minskar genom den sista kurvan och det stämmer med mitt tidigare påpekande av häcklutningen, dessutom stämmer radien med kurvan och längden på rakan bra. _________________ Daniel Nihlén Porsche 964 C2 ![]() PCS 8040 "Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche |
||||||
Tycjte att det inte alls var likt den sektionen så jag undrade om du blandade ihop namn men det gjorde du ju uppenbarligen inte. ![]() |
||||||
Mitt förslag mellan Metzgesfeld och Kallenhard är alltså 8:55:40.
Tycker fortfarande inte att det är helt omöjligt. ![]() Eller vad säger ni om Ex Mühle?!? ![]() Galgenkopf är nog annars det som jag skulle sätta mina ![]() _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
1, 2, 3 >> 4724 besök totalt |