Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
S: Stora bromsar fram M3 E36
2875 besök totalt
BMWTobbe

Här sen Aug 2003
Inlägg: 1778


Trådstartare
S: Stora bromsar fram M3 E36

330 x 30 mm skivor på aluhubbar och fyrkolvsok som passar bolt on på M3 E36 och modeller som har samma spindlar. Klossarna är dags att byta och det ena oket är renoverat för drygt 6 månader sen.

Prisidé 7000,-.

Kan leverera på Knutan om någon är intresserad


Citera
Conny
Stavsjö
Här sen Jul 2004
Inlägg: 648



Vad är det för fabrikat/modell på ok och skivor?

mvh Conny

_________________
Conny Palm -BMWSC-BMWCS-
BMW 320i
BMW 330i
BMW 530d

http://www.garaget.org/?car=8980
Citera
BMWTobbe

Här sen Aug 2003
Inlägg: 1778


Trådstartare
oken kommer från bmw 750 e32 och skivorna är jag lite osäker på. Har fått besked på att det skall vara porscheskivor och hubbar från sellholm.
Citera
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 5538



Det är bara att slå till Conny !
Vi vet att du vill

_________________
BMW MC-klubben
Citera
BMWTobbe

Här sen Aug 2003
Inlägg: 1778


Trådstartare
Re:

Hobbe skrev:
Det är bara att slå till Conny !
Vi vet att du vill


Tack Hobbe! thumbs up
Citera
Conny
Stavsjö
Här sen Jul 2004
Inlägg: 648



Ja det vore ju inte fel, tycker jag i allafall... Sambon är nog inte lika positivt inställd misstänker jag

_________________
Conny Palm -BMWSC-BMWCS-
BMW 320i
BMW 330i
BMW 530d

http://www.garaget.org/?car=8980
Citera
BMWTobbe

Här sen Aug 2003
Inlägg: 1778


Trådstartare
Nya bromsar är en säkerhetsdetalj, det brukar uppskattas. Har en kompis som motiverade sin mamma att finansiera en sporthoj istället för en glidare för att sporthojen hade dubbla skivor fram, den var ju betyyydligt säkrare än glidaren som bara hade en skiva...
Citera
BMWTobbe

Här sen Aug 2003
Inlägg: 1778


Trådstartare
Uppar, ingen som är sugen på att lägga ett bud ens?
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8515



Re:

BMWTobbe skrev:
Uppar, ingen som är sugen på att lägga ett bud ens?


Jag brukar ju köpa skivor (jag är alltså inte intresserad av oken) av dig så jag skulle kunna lägga ett skambud, men det känns inte värdigt...

lr?

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
BMWTobbe

Här sen Aug 2003
Inlägg: 1778


Trådstartare
Re:

BTG skrev:
BMWTobbe skrev:
Uppar, ingen som är sugen på att lägga ett bud ens?


Jag brukar ju köpa skivor (jag är alltså inte intresserad av oken) av dig så jag skulle kunna lägga ett skambud, men det känns inte värdigt...

lr?


Nääh, köp hela kittet istället, det passar ju på m3 e30 också thumbs up
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8515



Re:

BMWTobbe skrev:
BTG skrev:
BMWTobbe skrev:
Uppar, ingen som är sugen på att lägga ett bud ens?


Jag brukar ju köpa skivor (jag är alltså inte intresserad av oken) av dig så jag skulle kunna lägga ett skambud, men det känns inte värdigt...

lr?


Nääh, köp hela kittet istället, det passar ju på m3 e30 också thumbs up


Jag har redan sådana bromsar på min bil. Men jag kanske skulle köra med dubbla ok?

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
BMWTobbe

Här sen Aug 2003
Inlägg: 1778


Trådstartare
Re:

BTG skrev:
BMWTobbe skrev:
BTG skrev:
BMWTobbe skrev:
Uppar, ingen som är sugen på att lägga ett bud ens?


Jag brukar ju köpa skivor (jag är alltså inte intresserad av oken) av dig så jag skulle kunna lägga ett skambud, men det känns inte värdigt...

lr?


Nääh, köp hela kittet istället, det passar ju på m3 e30 också thumbs up


Jag har redan sådana bromsar på min bil. Men jag kanske skulle köra med dubbla ok?


Kan gamla rollsar ha dubbla ok fram, så kan väl du?? Bara att måtta lite och tillverka en adapter
Citera
BMWTobbe

Här sen Aug 2003
Inlägg: 1778


Trådstartare
Upp, finns kvar!
Citera
Conny
Stavsjö
Här sen Jul 2004
Inlägg: 648



Det vore bra att veta mer om skivorna, så man vet hur man får tag på nya utan krångel?
Vet du även om det går få tag på bra rejsbelägg till dessa ok?
(ja jag är lite sugen fortfarande... )

_________________
Conny Palm -BMWSC-BMWCS-
BMW 320i
BMW 330i
BMW 530d

http://www.garaget.org/?car=8980
Citera
BMWTobbe

Här sen Aug 2003
Inlägg: 1778


Trådstartare
Re:

Conny skrev:
Det vore bra att veta mer om skivorna, så man vet hur man får tag på nya utan krångel?
Vet du även om det går få tag på bra rejsbelägg till dessa ok?
(ja jag är lite sugen fortfarande... )


Tror inte det skall vara något problem med nya skivor. Jag kollar upp det och uppdaterar här i tråden.

EBC har yellowstuffbelägg till dessa oken.
Citera
Peter Eklöf

Här sen Nov 2002
Inlägg: 1647



är det aluminium ok?
Citera
lancia
Jönköping
Här sen Jun 2004
Inlägg: 189



Är det någon som vet om de här bromsarna passar på en E46 330i?

_________________
Fredrik Rydén
Citera
BMWTobbe

Här sen Aug 2003
Inlägg: 1778


Trådstartare
Re:

BMWTobbe skrev:
Conny skrev:
Det vore bra att veta mer om skivorna, så man vet hur man får tag på nya utan krångel?
Vet du även om det går få tag på bra rejsbelägg till dessa ok?
(ja jag är lite sugen fortfarande... )


Tror inte det skall vara något problem med nya skivor. Jag kollar upp det och uppdaterar här i tråden.

EBC har yellowstuffbelägg till dessa oken.


Naven skall vara tillverkade för Performance Friction skivor och är 10-bultade. Skivorna som sitter på är avsvarvade Porsche GT3-skivor
Citera
BMWTobbe

Här sen Aug 2003
Inlägg: 1778


Trådstartare
Re:

Peter Eklöf skrev:
är det aluminium ok?


Nej, inte aluminiumok
Citera
BMWTobbe

Här sen Aug 2003
Inlägg: 1778


Trådstartare
Re:

lancia skrev:
Är det någon som vet om de här bromsarna passar på en E46 330i?


Tyvärr, jag vet inte. Kan du mäta lite så kan vi kolla upp det. Tror inte det ligger så långt ifrån att passa, men det kan ju vara det lilla som gör det.
Citera
lancia
Jönköping
Här sen Jun 2004
Inlägg: 189



Kommer inte åt bilen förän till helgen, men om de inte är sålda återkommer jag med lite mått.

_________________
Fredrik Rydén
Citera
SÄLJES
S: Stora bromsar fram M3 E36
2875 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande