Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2 6 besök senaste veckan (5488 totalt) |
Re:
Jag är något imponerad över snittet som nämns, själv har jag bara mäktat med att snitta 141 km/h genom Danmark Rödby färjeläge- Helsingör färjeläge. Jag vet hur jag fick köra för att klara det och då kan jag knappt förstå hur du har kört för att nå det höga och förhoppningsvis fina snittet. Stockholm-Uppsala på för kort tid som videofilmats kan jag inte imponeras av. Jag får se vad jag får för vägval i slutet på oktober och vilken snittfart som kan uppnås då. Jag satsar dock inte på några rekord utan vill gärna ha goda marginaler. Tips på vägval av er som kör ner nu i höst mottages med tacksamhet då vägarbeten och liknande har en förmåga att flytta på sig. _________________ Bo Wihlborg |
||||||
Re:
Det var enbart på A31 som var næstan helt tom med fri fart så gott som hela stræckningen och dessutom med en snabb bil. Som bæst har jag "lyckats" med 179 km/h i snitt från Stockholm till Wolfsburg med korning genom Tyskland en sommarnatt i en M5. Næstan helt tom Autobahn och inga stau, hjælper till att få upp mdelefarten rejælt. ![]() |
||||||
Lite över 6 timmar på den sträckan??? Det är snabbt. Det hade jag nog fan inte vågat ens i en snabb bil..
Jag brukar vid semesterturerna räkna med ett snitt på 100 km/h och det är ganska rätt har det visat sig de gånger jag kört söderöver. Dock är det lättare att få ett högre snitt i bil än på hoj pga alla tankstoppen en hoj måste göra.. Attans vad det drar i Tyska Ringen tarmen nu... en månad kvar bara... _________________ Bo Wihlborg |
||||||
Re:
Hade lite tur med færjan och kom ombord som absolut sista bil utan ngn væntan och fick kora ombord bland lastbilarna och blev avslæppt forst av alla. ![]() Tors inte tala om hur fort jag kort hem till Tokholm. nu. :o |
||||||
Re:
Hehe, tänkte precis samma sak. "Hälften" av sträckan är väl just nu vägarbeten ..... Var mäkta irriterad på detta när vi åkte hem i början på sept Henrik _________________ Henrik Hellman BMW 1M -12 BMW M3 E36 Limo-98 BMW 530D Touring M-sport LCI-07 |
||||||
Re:
hörde för 2 helger sen...inga problem verken dit eller hem...kanon var det då iaf _________________ Fredric Sjöblom ------------------ BMW 5 -16 Mini Cooper -15 Huqvarna FE 350 -17 |
||||||
Var nere i början av augusti och det var helt klart mindre köer på A7an, tog A1 på vägen hem och det stod stilla i totalt fyra timmar fördelat på två tillfällen. Vill man komma fram fort är det dock nog A1 på natten som gäller.
_________________ Avregistrerad användare |
||||||
oavsett väg, oräknat vägbyggen, är det bäst att köra på natten.
Att det sedan ger upphov till andra problem är en annan femma. Som exempel kan jag nämna när jag körde Kasselbackarna upp till Danmark (Jylland) och drog omkring 19.00 från Frankfurt. Efter klockan 20.00 var det knappt en bil på vägen och ännu senare höll jag precis gasen i botten hela vägen, bilen gjorde endast 210 km/h men låg över 200 km/h långa perioder (30 min+) och passerade knappt en bil. Men en tankning, p**s och en korv kan vara förödande för snittet. Så tanka, pissa under tiden och ta korven i bilen om man nu klarar av det, ingen idé att köra om man är för trött för då kan snittet bli jäkligt dåligt... Senaste resan ner, men det är endast då GPS:en varit på alltså ej på färjan. V Max satt i en annan bil, och det mesta av tiden kördes nog in på svensk mark måste jag säga. I Tyskland var det mest köer och "stillagående parkering". ![]() _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||||
En liten varning dock.
Det finns en kamera i den sista(?) backen neråt, på väg norrut. Tydligen körde jag lite fort där, trots att jag höll igen blev det +33 km/h. Får se vad som händer. ![]() _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||||
Tyvärr så kan jag inte ge något bra svar på frågan, för jag åkte fel vid Koblenz, och felet berodde på ett enormt regnoväder, som gjorde sikten nästan obefintlig. Plötsligt såg jag en skyllt med Köln på och det visste jag att jag skulle emot så jag svängde av där, men det var bara det att det var lite för tidigt så jag hamnade på norra sidan av Rhen. Och det var först efter några mil som jag började inse att det här var nog inte rätt väg, så när jag efter lite trixande kom till Ringen så visade trippmätaren på 143,07 mil, och hur mycket felkörningen gav extra vet jag inte, men om man tittar på kartan och räknar så är det nog mellan 8 till 10 mil.
Men hem åkte jag 257:an från Breidscheid och sedan 61:an för att sedan välja att åka 1:an hela vägen genom Tyskland, och det var några år sedan jag åkte vägen över Bremen, utan det har varit förbi Hannover som gällt för mig, och jag blev positivt överraskad av väg 1, lite trafik och inga stopp upp till Hamburg. Så efter 14 timmar och 125,51 mil var jag tillbaka i Motala, så vid nästa resa ner till Ringen blir det nog att välja 1:an. Men det som var jobbigast med att åka bil den här gången var alla vägarbeten, har aldrig under mina tidigare resor upplevt något liknande, man kan ju undra om dom har dragit igång en massa nödhjälpsarbeten i Tyskland med att reparera alla vägar. och det var ju inte bara i Tyskland även i Danmark var det mycket vägarbeten. _________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||||||
Re:
Kan bara hålla med Lennart. Kört 2 ggr t & r hittills i år, och det är vägarbeten överallt!! Nattetid är bäst för den som klarar det. _________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||||||
Jag kör ner onsdag 24:e vid middags tid och ser gärna att ni som precis varit nere och ni som ska ner kommande helgen rapporterar lite om vägval.
Jag kommer att köra över Storabält, men om jag ska ta mot Bremen eller Hannover eller kanske Kassel (?) är jag inte säker på ännu, utan det hänger på era rapporter och på www.trafikken.dk och deras rapporter. _________________ Bo Wihlborg |
||||||
Jag var nere nu över helgen och tog Bremenvägen ner och Kasselvägen hem. Åkte ner på fredag eftermiddag/kvällen och det funkade utmärkt, lite trafik och mer fri fart än förra sommaren. Dock var det mycket köer norrgående på lördag förmiddag pga vägarbeten.
Hem körde jag via Kassel (Startade från ringen vid 13 tiden) då den vägen tidigare haft mycket frifartssträckor, men det hade man ändrat på. Det var 100, 120 och t o m 80 på mycket långa 3-filiga sträckor, vilket jag överhuvudtaget inte kunde se någon anledning till. Däremot var trafikmängden ok. Det verkar som hastighetsfundamentalisterna fått bestämma. /Johan B ![]() _________________ Johan B |
||||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2 6 besök senaste veckan (5488 totalt) |