Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Nästa generation BMW M-bilar?
1, 2   >>
2430 besök totalt
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 42371

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Nästa generation BMW M-bilar?

M3 - fyrdörrars, 400hk V8 och SMG bara den inte blir för tung...


_________________
Magnus Thomé
Citera
Maciek Matwiejczuk
Göteborg
Här sen Jul 2003
Inlägg: 3800



Re: Nästa generation BMW M-bilar?

Magnus Thomé skrev:
M3 - fyrdörrars, 400hk V8 och SMG bara den inte blir för tung...

Vill ha!!!! M6 är ju bara såååååå läcker

_________________

--VVTS--
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 42371

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
M4:

_________________
Magnus Thomé
Citera
bmwsson

Här sen Jan 2003
Inlägg: 1043



Nästa generation BMW M-bilar? 

Den blir stor och tung, bättre att vänta på 1 seriens M bil. Fast den kan dom ju inte kalla M1.

_________________
bmw bmwsson
Citera
Anders Dauner
Åkersberga
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1946



Re: Nästa generation BMW M-bilar? 

Esa skrev:
...bättre att vänta på 1 seriens M bil. Fast den kan dom ju inte kalla M1.

Nä, det får vi ju verkligen hoppas att de inte kallar den.

_________________
Anders Dauner
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Inlägg: 17955



Re: Nästa generation BMW M-bilar? 

Anders Dauner skrev:
Esa skrev:
...bättre att vänta på 1 seriens M bil. Fast den kan dom ju inte kalla M1.

Nä, det får vi ju verkligen hoppas att de inte kallar den.
Eftersom BMW numera har strukturen där udda siffra=3-5 dörrar och jämn siffra=2 dörrar så borde det ju bli M2.
Jag har förstås hört att de inte skulle göra någon M2 utan bara "118is".

_________________
Man kan inte ha samma bil hela livet!
Citera
Samuel Lindkvist
Horda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2276



Nu börjar det likna nåt thumbs up

Men det känns lite som att åtminstånde M3:ans fälgar är lite photoshoppade. Minimal profil på däcken och 0 i fjädringsväg när man svänger. Men snyggt är det

_________________
Samuel Lindkvist | www.millway.se
Citera
Henrik A
Stockholm
Här sen Jul 2003
Inlägg: 216



Lotus Samuel skrev:
Men det känns lite som att åtminstånde M3:ans fälgar är lite photoshoppade. Minimal profil på däcken och 0 i fjädringsväg när man svänger. Men snyggt är det

Jo, alla bilder är dessvärre "photoshoppade" (skapade i datorn - förmodligen baserade på maskerade spionbilder). När jag träffade min BMW-handlare igår bekräftade han dock att både M3 (fyradörrars) och M4 (coupé) kommer, troligtvis redan 2006. Alltså redan ett år efter nya 3-serien. Konkurrensen från Audi och Mercedes pressar väl BMW...

_________________
Henrik Andersson
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



Ja nu kanske man kan bli liiite lugnare. Verkar som om ledningen lyssnat på all klagosång över CB:s penndrag...

om nu dessa bilder visar lite av hur det kommer se ut. Men jag tror det.
M4 är ju sjukt trevligt...likaså M3. Därdu Magnus, det får bli en ny bil för din del mao! Blir nog inte farligt dyr heller...

Annars är jag oxå ivrig på nya 1 och 2 serien. Bara det att på de bilder man sett i tyska tidningar så är 1:an snyggare som 3-dörrars än vad coupén (2-serien) är... Vi får väl se om det blir så. För tänk om 1:an är snyggare, men man bara kan få 2:an som "M"! Snyft...

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
Nicke Lindgren
Umeå
Här sen Jan 2003
Inlägg: 461



Läste att motorn i M5:an troligtvis kommer att vara på 5.8l i stället för 5.5l.
Cirka 550hk samt varva 9000rpm!

(Automotor och sport)

_________________
/Nicke Lindgren
Citera
GunnarÖ
hyffsat nära Gelleråsen
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1234



Jaja, BMW får kalla den va de vill (utom M1) bara de bygger lätt och körglad M-maskin. Gärna med lite "omodern" chassisättnig som låter bilen bete sig som den bakhjulsdrivna, naturligtvis med diffbroms, bil det är.

Hmm, det verkar som alla modeller växer sig för stora med tiden. Till slut är lillebror bästa arvtagaren av det som hyllades. Bästa exemplet jag kommer på nu är nog Golf GTi och Polo.

/Gunnar

_________________
Gunnar Östlund
"Jag kör för att det är kul, inte för att det ska se kul ut"
Citera
Henrik A
Stockholm
Här sen Jul 2003
Inlägg: 216



GunnarÖ skrev:
Jaja, BMW får kalla den va de vill (utom M1) bara de bygger lätt och körglad M-maskin.

Mmmm. M1/M2 skulle kunna bli den första värdiga efterträdaren till M3 E30. Bara vikten hålls nere, men det är väl att hoppas för mycket?
Idag måste tydligen en bil vara fullastad med lyxutrustning för att den skall vara säljbar?> Krocksäkerhet väger visserligen också en del, och det vill man ju inte pruta på.

_________________
Henrik Andersson
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3133



M1/M2 CSL... månne?

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
Wiklundh
Karlstad
Här sen Nov 2002
Inlägg: 370



Brutalt snygga M-modeller.
Men de kommer säkert att väga bly.

_________________
/Michael Wiklundh
Porsche Boxster S.
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 42371

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Mr impreza skrev:
Brutalt snygga M-modeller.
Men de kommer säkert att väga bly.


De satsar både tekniskt och imagemässigt hårt på att hålla vikten nere i nya 5-serien. Så det bådar gott om att de fattat vad vi vill ha :-)

_________________
Magnus Thomé
Citera
Andreas Persson

Här sen Jun 2003
Inlägg: 516



Är det bara jag som tycker att det är lite fel med en V8:a i M3:an, inte för att jag skulle tacka nej till en sån men i varje fall...

Sen är det bara att hålla tummarna för CSL-versioner.
Citera
Claes Haglund
Brämhult
Här sen Jan 2003
Inlägg: 4467



Andreas Persson skrev:
Är det bara jag som tycker att det är lite fel med en V8:a i M3:an, inte för att jag skulle tacka nej till en sån men i varje fall...

Sen är det bara att hålla tummarna för CSL-versioner.


Håller med en del faktiskt. Fast om de kommer göra ett monster av M2:an så kanske den kan ta över från M3:an (M4:an?). M3 var ju från början fyrcylindrig och det verkar ju M2:an också bli. Kanske kan bli fint detta ändå.

_________________
Claes Haglund

Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen
Citera
Frazze
Kristianstad
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1454



Varför skulle det vara fel med en V8 i en M3 ? Det går ju inte att göra en rak 6:a hur stor som helst.
M5`orna fick ju också V8-motorer från -97 (tror jag det var). V8 i M3 finns ju redan idag: M3 GTR! och det är alldeles säkert ingen dålig pjäs!
Att sedan BMWMotorsport sjabblade och gjorde allting fel på 24-timmars på Nürburgring tidigare i år är en helt annan sak......

_________________
/// Mvh Ferenc Papp
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



Sen lär man ju inte göra en V8:a i en M3:a med samma tändföljd som i M5:an. Utan som i M3 GTR. thumbs up

Lätt och rapp! Inte alls fel.

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4121



Frazze skrev:
Varför skulle det vara fel med en V8 i en M3 ? Det går ju inte att göra en rak 6:a hur stor som helst.
M5`orna fick ju också V8-motorer från -97 (tror jag det var). V8 i M3 finns ju redan idag: M3 GTR! och det är alldeles säkert ingen dålig pjäs!


De som klagar på V8:or i BMW har aldrig kört E39 M5 eller Z8. Har man gjort det vet man att BMW:s bästa V8:or är bättre än deras bästa 6:or. Förmodligen är V10:orna ännu bättre och V12:an i McLaren F1 är ett mästerverk.
Citera
Frazze
Kristianstad
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1454



johann skrev:
De som klagar på V8:or i BMW har aldrig kört E39 M5 eller Z8. Har man gjort det vet man att BMW:s bästa V8:or är bättre än deras bästa 6:or. Förmodligen är V10:orna ännu bättre och V12:an i McLaren F1 är ett mästerverk.


Sant!! BMW förknippas lite väl ofta med de raka 6`orna, både på gott och ont.

_________________
/// Mvh Ferenc Papp
Citera
Allmänt banåkaforum
Nästa generation BMW M-bilar?
1, 2   >>
2430 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande