| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
S: Nybyggd TURBOmaskin BMW m20b27
|
1133 besök totalt |
|
Botten: Smidd diesel vev, 323 stakar, 325 kolvar. M.a.o Strokad till 2,7 liter med ett komp som lämpar sig för överladdning, Balanserat och vägt. Oringat block, ny toppackning och ARP topplocksbultar, Nya lager å packningar överallt är splitt nytt. Ny oljepump och vattenpump. Toppen: m20b25 med helt ny orginalkam och nya vippor, ställbart NUKE kamdrev, svetsade kylkanaler, Helt genomgången. Resten av maskin: TIG svetsad grenrörsadapter med avgastempgivare. Tråg med retur och oljetempgivare. Retur från turbo med insex-klämmor & hydraul slang. Hybrid turbo med intern wastegate (helt nytt). Silikonslangar med klämmor till/från turbo, till insug mm. Trycket till turbon med block, slang,nipplar helt komp. TIG svetsad Downpipe och komplett TIGat avgassystem 2,5" som har perfekt passform och sitter i standardupphängningarna och markfrigången är som original. Lamdamutter och lambdasond monterat. CNC fräst dump. Grenrör med plana ytor. Gröna 465cc R spridare. Walbro 255 (splitt ny) Insug med 4 nipplar. Ställbar BTR. oljekylare. Triggerhjul som mäter på 3 punkter (MegaSquirt medflera) 618 tryckplatta med nya 12,9 insex. Nya bultar till svänghjulet dragna enligt rätt moment. 4-puck sinter (ny) 260 Låda med alla bussningar bytta i spakstället/växelförare och shortshift så känslan och växellägen är enormt bra. Pulverlackat insug och ventilkåpa. nylackat block. Givare/mätare till avgastemp/oljetemp och även till bränsletryck. Startmotor. Helt nya motor/vxllåds kuddar. har säkert glömt något. Mycket är gjort och mycket är nytt. Motorn är uppstartad som sugmaskin och efterdragen till rätt moment efter varmkörning. alla packningar, o-ringar och lager är bytta. Väldigt påkostat! Vill du ha en maskin som bara är att lägga i som är helt komplett med allt mellan kompressorhus till slutrör (exklusive trykrör och ic) och ha en turbo e30 med bra potential på ett par timmar så är detta verkligen ett erbjudande som inte dyker upp varje dag. för småpengar i sammanhanget. räkna själv lite på de som är gjort och de saker som följer med så passeras mitt begärda pris med hästlängder. Generator och några kåpor framtill ser lite tråkiga ut då de inte fått färg ännu. men något jobb får jag ju spara till nästa ägare =) (har dock en lackad kamremskåpa att skicka med) Säljes enbart för att jag ska ha en aluminium v8. jag kan tänka mig att byta maskinen mot en vettig bil oxå eller rent utav något roligt. vid bytesförslag så maila eller PM:a bilder och info. Jag säljer inte smådelar men jag kan givetvis dela upp grejorna om så önskas. exempelvis sälja utan koppling/låda eller utan grenrör och turbo. mitt begärda pris för allt komplett är: 35000:- eller högsta bud. Kan skickas över hela landet med bussgods (typ 1000-1200kr, har själv jobbat på utlastningscentral så jag lastsäkrar det isf efter konstens alla regler=) Betänk hur komplett detta är och vad det skulle kosta att bygga. ett kanonklipp. Mvh Sammy 0708-767133 sammy_lundin@hotmail.com några bilder.
_________________ Sammy Lundin |
![]() |
SÄLJES
|
1133 besök totalt |