Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
5794 besök totalt |
Akut hjälp! Val av färg till fälgar
Jag kommer under vintern att lackera om min TechArt-fälgar till Porschen. Idag är dom helt i silver som dessa: ![]() Det jag funderar på att göra är lacka dom i två färger som dessa.. ![]() Fast inte svart, utan mer åt antrasit/mörkgråmetallic. och det är där problemet kommer... Någon som vet någon bra sida där man kan se olika lacker och vad dom heter? Eller kanske ännu bättre ge något bra förslag på färg..? Bilen min är som ni kanske vet helt i silver.. Så jag tror att det blir snyggast med en ganska mörk färg. ![]() OBS! All hjälp uppskattas verkligen!! ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Mvh /Pär Martinsson PCS: 1509 Drivers Club: 22 NS: 143 varv / BTG: 7,56,48 |
||||||||||||||
|
||||||||||||||
Re:
Kanske inte hjälpte jättemycket, men tack i alla fall!! ![]()
Men är inte Volvos R-grå väldigt ljus..?
Tror också att det blir väldigt snyggt.. Nån bild på färgen du menar...? Funderade ett tag lite på Audis Daytona-metallic. Svårt att veta som sagt.. Killen som skall göra det har bl.a lackat om ett par Manthey magnesiumfälgar i två färger och det blev grymt fint. Sitter på en GT3 RS.....förresten fälgarna som tidigare satt på den vit/blå RS:en som var med på Ljungbyhed förra året..tandläkaren från mina hemtrakter.. Edit: En bild säger mer än tusen ord.. ![]() ![]() _________________ Mvh /Pär Martinsson PCS: 1509 Drivers Club: 22 NS: 143 varv / BTG: 7,56,48 |
||||||||||||||
Re:
Vad är det som säger att det kommer att sitta en röd streamer i rutan nästa år...? ![]() Nä, nästa säsong lutar det mer åt att köra åt det RS-oranga hållet. Typ åt detta hållet.. ![]() Jaja, jag har redan funderat över helt oranga fälgar eller delvis..men om jag då får för mig att byta till RS-grönt åtret efter så blir det lite komplicerat.. _________________ Mvh /Pär Martinsson PCS: 1509 Drivers Club: 22 NS: 143 varv / BTG: 7,56,48 |
||||||||||||||
Här är en variant.
Porsches sälgrå metallic.. Lite åt det hållet jag tänkt mig, men jag tror att det hade blivit bättre i mitt fall med mörkare färg. ![]() ![]() _________________ Mvh /Pär Martinsson PCS: 1509 Drivers Club: 22 NS: 143 varv / BTG: 7,56,48 |
||||||||||||||
Re:
Gör det...? Har haft lite vågade funderingar om det själv också. Får se om jag fullföljer det.. ![]() ![]() _________________ Mvh /Pär Martinsson PCS: 1509 Drivers Club: 22 NS: 143 varv / BTG: 7,56,48 |
||||||||||||||
Re:
Ja fast den är svart/mörkgrå och det står längs listen som på en GT3 RS Har sett den flera ggr de senaste dagarna på Katarinavägen _________________ Martin Öberg ![]() |
||||||||||||||
Re:
Ja, mörkare måste det allt vara... _________________ Dennis Johansen PCS 3413 Porsche 911 SC -83 ![]() Saab 9-3 -07 |
||||||||||||||
Gillade skarpt "Viper-ränderna" i orange! Vill du ha hjälp med framtagande så är det bara att tjoa
![]() ![]() Kör man på Turbo texten så har jag även där en idé om hur man skulle kunna göra...men den tänker jag inte läcka ut här ![]() _________________ Fredrik Cednert PCS 7484 NS: 9 varv NS BTG: 9.10.21 ![]() |
||||||||||||||
Re:
Hade lite funderingar åt det hållet också...men jag har inte lyckats hitta något digitalt material att utgå från. Tänkte om man hade GT3 RS:ens så kanke man kunde göra om den mha Turbo-texten.. Idén till Turbo-texten på snedden kommer från Porsches Cupbilar...men det fattade du säker.. Fast för min del blir det nog inte lika många lager med skugga utan troligen bara en enkel svart/mörkgrå skugga direkt intill..
Visst! Vi går ju åt mörkare tider.. ![]()
Som jag sa i PM:et så har jag redan en hovleverantör när det gäller att skära ut vinyl till dekaler, men stort tack ändå. ![]() Men du har kanske lite Porsche vektorgrafik du vill dela med dig av. Jag har en del....vi kan byta.. ![]()
Problem..? Det är ju sånt här som är meningen med livet ju.. ![]() ![]() _________________ Mvh /Pär Martinsson PCS: 1509 Drivers Club: 22 NS: 143 varv / BTG: 7,56,48 |
||||||||||||||
Re:
...och det är ju tur att vi som håller med finns på samma ställe ![]() Mitt tips: Antracitgråmetallic fälgar med blank kant. Något liknande dessa i nyans kanske? ![]() _________________ Fredrik Boivie ![]() Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster |
||||||||||||||
Re:
Den färgen var riktigt läcker!! ![]() ![]() ![]() Det kan inte vara så otroligt att du vet vad den heter..?? _________________ Mvh /Pär Martinsson PCS: 1509 Drivers Club: 22 NS: 143 varv / BTG: 7,56,48 |
||||||||||||||
Re:
Jodå, jag vet allt om den (jag som har lackat de där fälgarna), men det du nog inte vill veta är att det är en pulverlack. Dock så borde det gå att bryta en motsvarande färg för vanlig våtlack. Färgen är riktigt trevligt i övrigt, passar bra mot silvrig/blank kant så du bryter av det hela lite bara. _________________ Fredrik Boivie ![]() Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster |
||||||||||||||
Funderar om det går snabbare med eller utan färg...
Men jag tror det optimala vore metallrena polerade fälgar!! Lägsta möjliga vikt och lågt luftmotstånd!! Sniper kör snabbare!!!!! _________________ Birath Albin Porsche Cayman -08 Saab 96 -69 |
||||||||||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
5794 besök totalt |