Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2, 3, 4, 5 >> 42265 besök totalt |
|
||||
ja, jag funderar faktiskt på det..... vi saknar sprintkörningen, då det ger lite extra krydda till racingen onekligen.....
så om det är minimum 15 bilar som garanterar att dom kommer ett helt år, så startar jag upp SLC Sprint igen.... |
||||
Re:
Då har vi två bilar iaf som garanterar att betala startavgift för en hel säsong.... behöver vi bara 13 till.... 1. Lars Malmros, Opel Calibra 2. Lennart Pettersson, Mazda Rx8 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10. 11. 12. 13. 14. 15. |
||||
Re:
ja, det är nog sant.... tävling 2-5.... dvs maj till sept.... |
||||
Re:
lägger till en till som mailat intresse 1. Lars Malmros, Opel Calibra 2. Lennart Pettersson, Mazda Rx8 3. Kenneth Hjärner, BMW 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10. 11. 12. 13. 14. 15.[/quote] |
||||
Re:
räkna in mig! ![]() _________________ sophie west |
||||
Hur lång sträcka har du tänkt dig Fredrik. Exempel; Mantorp = c;a 3 km. 30 varv = c;a 90 km, 40 varv = c;a 120 km eller ???
30 varv tycker jag skulle passa. Andra förslag. _________________ Lennart Pettersson "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi |
||||
|
||||
Re:
Standardlängden för ett sprintlopp är 30km vilket oftast var distansen även i SLC Sprint. Det ger tex 10 varv på Mantorp (men vi körde nog 12 ibland också). När vi diskuterade lite längre sprintlopp ställde det till problem för de renodlade sprintbilarna, för små bränsletankar! Dessutom, sprint ska vara action och fart och då tycker jag att det är bättre med 2x12 varv än 30-40. Med för långa lopp börjar taktik och spara på material-tankar smyga sig in... _________________ /Kristian Elisson |
||||
Re:
möjligtvis kan man tänka sig ett 8 varv och ett 15varvs lopp för att få lite skillnad...... men så långt som 30 varv är för långt då det i stort sett bara är endurance-bilarna som har tillräckligt stora tankar. |
||||
Varför får jag alltid konstiga ideer? Prispengar, provissioner,bonus osv. Är detta vad vi önskar?
För min del så kan vi köra tillsammans och vem som vinner kan väl kvitta? det vi gör är väl för att vi väl ha kul tillsammans?Fundera nu seriöst så lovar jag att jag skall hjälpa till. _________________ Lars Malmros |
||||
Re:
lägger till en till som mailat intresse 1. Lars Malmros, Opel Calibra 2. Lennart Pettersson, Mazda Rx8 3. Kenneth Hjärner, BMW 4. Sophie West, Porsche 996 5. Stefan Johansson, Lotus Elise 6. 7. 8. 9. 10. 11. 12. 13. 14. 15. |
||||
Här gäller det att lätta inte bara bilen i vinter.
![]() Vad kan man tänka sig för typ av däck & dim. på däck. Planneringen har börjat, 5/15 intresserade redan. ![]() _________________ Lennart Pettersson "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi |
||||
Det finns en Chevy Nova i Värmland.....men jag vill se hur grunden i reglementet är tänkt.
Däck....ombyggnadsgrad....vikt...mm. Sedan har jag ingen aning om hur jag ska få ihop budgeten....men man kan ju hyra ut bilen..?? ![]() _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
Re:
Bäste Håkan, Min ide var att vi skulle träffas och gasa lite. För mycket regler ger för många klasser o.s.v. Du måste medge att det viktiga är att vi träffas och testar blyfoten. Det är mina åsikter och eftersom vi är en liten skara som är intresserade så måste det bli enkelt. Jag lyssnar naturligtvis på dina åsikter men det viktiga är att vi står på startplattan 2008. _________________ Lars Malmros |
||||
_________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
Re:
nej, jag tror vi kör på 2 klasser.... R-däck och Slicks.... i övrigt någorlunda fritt.... |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2, 3, 4, 5 >> 42265 besök totalt |