Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2, 3 4724 besök totalt |
Den tror jag på!
Min joker var ju inte så avlägsen på banan, men rakan i det parti jag föreslog är lite för lång för att stämma. Det här med kamera vinkeln. Eftersom vallen upp på sidan där kortet är taget är brant så borde synvillan bli så här. På kortare avstånd tittar man ner på banan, vilket gör att det ser ut som att banan lutar om fotografen skulle stå i nivå med asfalten. På håll (häckens ovankant) är i nivå med fotografen eftersom avståndet och höjden på häcken ger en flackare infallsvinkel. Dessuom kan man inse att det lutar utför på andra sidan banan. Det bör det inte göra vid Hohe Acht. _________________ Daniel Nihlén Porsche 964 C2 ![]() PCS 8040 "Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche |
||||||||||||
Det vet jag inte, jag kollar på banan. ![]() Allvarligt talat är det väl mkt mer träd vid Hohe Acht än vid Hatzenbach? Men vem vet hur det såg ut då... |
||||||||||||
Alltså stod publiken vid på andra sidan 8:59:05 eller borta vid mellan 8:59:14? |
||||||||||||
Här kommer svaret.
![]() ![]() ![]() ![]() Har inte orkat läsa allt. Ha överseende. Alt. nr 1. Kurvorna mellan kallenhard o miss hit miss. (8.55 59) Alt. nr 2. Ingånen i adenauer forst. (8.55.00) Snart har jag varit där 2 ggr. ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ ![]() Jan Nagy |
||||||||||||
om publiken stod där några år innan så lär det ju inte ha växt upp en urskog så det kan nog inte vara där, Men jag är fortfarande skeptisk. ![]() ![]() |
||||||||||||
Det säger du bara för att du inte har en aning om var fotot är taget!!! ![]() ![]() _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||||||||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2, 3 4724 besök totalt |