| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
Bilder: Padborg Park i helgen
|
743 besök totalt |
|
Eftersom jag är lat klippte jag detta direkt från min text på Lotusklubbens forum, så det är aningen "färgat". I helgen var jag och JohanSalo på Padborg Park i Danmark. Vi tittade på händelserik racing och det bjöds på: Danish Endurance Championship Special Saloon Car Ferrari Challange Mina bilder (76 st) Lördagen bjöd på strålande väder och vi körde in över gränsen och bunkrade lite öl så vi missade starten på eftermiddagens DEC (4-timmars-race). Det var ett händelserikt race och en Elise deltog men den bröt ganska sent i loppet.
Det fanns bara en läktare men den var i slutet på långa rakan och framför första depåhalvan så det var mycket action.
Vi passade även på att gå längs rakan så långt vi kunde för att se hur banan såg ut i andra änden.
Mot slutet av racet fick ledaren av lilla klassen problem. Bilen ledde med några varv så de körde på, men till slut fick de en teknisk flagg.
Det var spännande mot slutet då det blev ledarbyte i sista kurvan (i mellanklassen), men det fick jag inte på bild. På söndagen var det kallt och dimmigt. På banan var det halvt kaos och safetycar:en hade fullt upp. På programmet stod 3 heat SCC och 2 heat FC, men tror att det bara blev 2 heat SCC. I SCC var det 3 Eliser som tävlade varav den ena blev ganska tufft tillknuffad (samma som bröt dagan innan).
I FC sparades det inte på krutet, så det fick bli lite tejpande till andra heatet. Bilarna var 355, 360 och 340 (alla av typen challenge stradale).
Under dagen lättade dimman och då passade vi även på att gå upp en bit på andra sidan banan.
Sedan tog mitt batteri slut i kameran. JahanSalo fotade också så kanske det dyker upp fler foto senare. _________________ Niklas "Nillet" Olsson | Westfield SEIW = NILLET RACING = https://www.ellensagentur.se https://www.cancerstiftelsen.se |
![]() |
Bilder o videos
|
743 besök totalt |