Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 46899 besök totalt |
Nissan S12 Projekt Forever.
Hej! Satte igen med nya projektet i dag, ska bygga om min 180zx för att köra i Sds nästa sommar. bilen kommer antingen köras i modified eller proint. Det som ska göras i vinter är: Bur s13 upphängning fram med k-sport coilovers från Raidopower. Hydralisk handbroms. skärmar och huv i glasfiber. (passagerar dörr o tak) rensad inredning på allt onödigt. Ny turbo från Gik svets diff. Bakvagnen är lite oklar ännu men det kommer med tiden. bilder lägger jag upp i morgon, glömde kameran i bilen ![]() ![]() //Niklas |
||
|
||
|
||
Tack.. Hoppas lite företag tycker det med. annars blir det mycket pengabrist i vinter
![]() |
||
![]() slutade så att min motor kommer att bli trimmad av dom till våren, ska bara berätta vad jag vill ha och så får jag bra priser.. Inredningen är helt urplockad nu och bilen har på något konstigt sätt blivit 3 cm högre än innan ![]() |
||
Re:
Jopp det stämmer. ser dig allt ibland på msn ![]() |
||
Re:
Tack.. jag trug öhm bugar :P |
||
Hade en likadan forut, ocksa med svetsdiff och pa tok for mjuk bakvagn...
![]() Se till att den ar stenhard annars ar dom skitsvara att sladda kontrolerat med. ![]() Annars en svin kul bil, min va latt pastalld, 2,5" fullflodessystem, oppet filter och ic! ![]() Ursakta min stavning, sitter i Dublin, saknar lite bokstaver har! ![]() _________________ Pär Holmstrand -87 Alfa 75 2.0 -87 Rosso Volvo V70 D4 -14 |
||
Re:
okej. ja det blir lite hårdare bak.. typ jätte hård ![]() skönt att du kan skylla på bokstäver i alla fall |
||
|
||
japps.. tror dock min bil har rekord i asfaltsmassa, hela golvet under sätena var täckt. alldrig sett så mycket massa förr. var även ibland överlappande så det blev ca 10 mm tjockt.
![]() |
||
|
||
|
||
|
||
Re:
haha. det tror jag inte. blir vågigt som f'n men jag bygger inte för snygghetens skull.. Original brädan väger nära på 20 kg ![]() |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 46899 besök totalt |