Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Ang. SLC reglementet
647 besök totalt
Pontus Hallenheim
Sundsvall
Här sen Maj 2003
Inlägg: 157


Trådstartare
Ang. SLC reglementet

Eftersom jag har blivit sugen på att bygga en racing godkänd banbil, läste jag igenom SLC:s reglemente.
om bilens motor står följande:

"Motor får vara av valfritt fabrikat och flyttas till valfritt ställe under förutsättning att SBF's
säkerhets regler följs. Max-volym 2,6 L inklusive turbo koefficient på 1,7 gånger."

Innebär detta att om man har turbo multipliceras motorns volym med 1.7? Dvs att en motor på 2 liter blir 3.4 liter med "turbo koefficient" och därmed blir för stor?

_________________
Pontus Hallenheim
Citera
Dude
huddinge/sthlm
Här sen Jan 2003
Inlägg: 9885

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

stämmer bra det. då hamnar du i stora klasse slc gt800.

_________________
Dodge pickup -58
Dodge Dart -67
Plymouth Cuda -71
Plymouth Cuda Conv -70
VaGinetta G20
Opel Speedster
Ford Cortina

Anders Bisting
Citera
Pontus Hallenheim
Sundsvall
Här sen Maj 2003
Inlägg: 157


Trådstartare
okey. Då hade jag fattat rätt.

Som jag föstår det kör klasserna tillsammans och det enda som skiljer är motorvolymen. Inget annat.

Men jag kan ju ha missat ngt...

_________________
Pontus Hallenheim
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



Pontan skrev:
okey. Då hade jag fattat rätt.

Som jag föstår det kör klasserna tillsammans och det enda som skiljer är motorvolymen. Inget annat.

Men jag kan ju ha missat ngt...


Helt rätt som är likadana förrutom motorstorleken, om det är något mer du vill veta eller undrar över så kan du även kontakta mig direkt, eller skriva frågor här .... kontaktinfo finns på www.slc.se

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Allmänt banåkaforum
Ang. SLC reglementet
647 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande