Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
JMB Racing !!
1 besök senaste veckan (2244 totalt)
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002

Trådstartare
JMB Racing !!

Nå JMB Racing, vad tyckte ni efter ha testat 3-timmars racet (åsså körde ni ju även BMW Cup) ?

Var det några skillnader? Positivt och negativt?

Magnus Jaasund
Ängelholm, Skåne
Här sen Jan 2003

Re: JMB Racing !!

Fredrik - SLC skrev:
Nå JMB Racing, vad tyckte ni efter ha testat 3-timmars racet (åsså körde ni ju även BMW Cup) ?

Var det några skillnader? Positivt och negativt?

Jo du Fredrik.
Vill först och främst tacka för en rolig dag!

BMW Cup var roligt, men ingen konkurrens

3h var ett enda långt sprintrace!
Jag personligen tyckte det var lite jobbigt med den stora fartskillnaden på bilarna, om jag ska köra SLC så får det bli i en snabbare klass/bil.
Sen är det mycket hårdare körning än vi har i ERF, Vi kör mkt renare i våra race, vi blev påkörda i baken i slutet på racet och tidigare blev vi utträngda vid inbromsningen till Eje's kurva, halva bilen i gräset, så det vara bara att åka med och försöka undvika däcken vid kanten av banan.

Det var annars en bra dag, med mycket action, mycket bilar och annan bana än vi brukar köra på samt att vi fick en bra koll på bilen inför vårt nästa race.
Väldigt mycket SafteyCar körning på de tre timmarna och jag tycke de körde ett varv för mycket varje gång.

På det hela taget är vi väldigt nöjda med lördagen.
Tack Fredrik!

ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002

Magnus Jaasund skrev:
Sen är det mycket hårdare körning än vi har i ERF, Vi kör mkt renare i våra race, vi blev påkörda i baken i slutet på racet och tidigare blev vi utträngda vid inbromsningen till Eje's kurva, halva bilen i gräset, så det vara bara att åka med och försöka undvika däcken vid kanten av banan.

Ni skulle ha satt er i respect från början......nu vet dom ju att ni flyttar på er.

Till er som tänker försöka köra igenom mej....när jag väl kommer ut....TÄNK IGEN.......jag håller imot....

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002

Trådstartare

[quote="Magnus Jaasund"]
Fredrik - SLC skrev:
Väldigt mycket SafteyCar körning på de tre timmarna och jag tycke de körde ett varv för mycket varje gång.

Kul att ni var nöjda i det stora....

Just denna gång var det lite mycket pace håller jag med om.... men det varierar ju som sagt rätt mycket beroende på bana... men gelleråsen är ju känd för att vara tuff mot bakaxlar och växellådor i Endurance-racing.

Att vi kör ett varv mer än övriga jämt är faktiskt enligt regelboken för Endurance-racing.... man skall ha ett avsynings-varv för att se till att det inte blir några eftersläntrare (som kan bli omkörda av ledarna när det blir grönflagg) för säkerhetens skull.

Allmänt banåkaforum
JMB Racing !!
1 besök senaste veckan (2244 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande