| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
S: Racebil 944 S2
|
3762 besök totalt |
|
Racebil Porsche 944-S2 för Roadsport B eller PCSR Klass 1. Pris: 105 000 sek med lättare plåtskada 2:a Porsche Sports Cup 2007, Klass 1. Startnummer: 115 Porsche 944 S2- 1990 " Alx " original 3.0 liter 4 cyl 211 Hk Fabriksny 2006 5 vxl S2 Låda Diff Bur med sidosträvor enl reglemente. Vagnbok 2005. Gatreggad och besiktigad i nuvarande utförande. Modifieringar kaross: Plasthuv Plastskärmar. Nya April 2007 Plastfront. Ny April 2007 Plastspoiler/ läpp. Ny April 2007 Plastlucka Borttagna dimljus Utbytta strålkastare till fasta. Nya April 2007 Makrolon rutor bak Makrolon ruta dörrar Lexanruta sidor ( ej monterade ) GT2 vingblad med kolfiber ben Modifieringar chassi: Äkta Turbocup-ben fram med Öhlinsfjäder + hjälpfjäder. Nyrenoverade 2007April Äkta Turbocup-ben med HRfjäder, org torsionstav (omchimsade av Forza ) Sandén topplagringar fram ( rödeloxerade ) Sandén fjäderbensstag M030 968 casterblock fram Modifieringar broms: 968 framok (samma storlek ) Performance Friktion belägg Castrol SRF vätska Stålomspunnen slang fram Modifieringar interiör: 2 st Sparco Pro 2000 stolar inkl underreda ( förare på FIA-skensats ) 1 st Sparco 6-p bälte ( rött ) 1 st OMP mocka ratt med 90mm djup Borttagen isolering i hela bilen . Borttaget baksäte ( täckt med alu ) Hela bilen klädd med original ( tunnad ) matta + original bagagematta Dörrsidor utan handtag ( pga buren ) Ingen fönsterhiss i passagerardörr Manuell hiss i förardörr Borttagen stereo + högtalare ( galler kvar ) Nödströmbrytare inne + ute Öglor för 4-p bälte passagerare. Modifieringar drivlina: Ny växellåda 2006 Ny Diff 2006 Ny spak + bussningar Nya bussningar växellåda Styvad växellådsupphängning Ny bränslepump 2006 Ny tank + tankrör 2006 Nybyggd omdragen tankluftning Mindra bakre ljuddämpare Koniskt öppet luftfilter Remmar + vätskor + rullar bytta av Sandén 2005. 17" oz Racing 3-delade med nya (1 racehelg) Michelin R-Däck 225/255. Nyligen bytta delar: Nya bromsskivor fram April2007 Nyrenoverade Turbocup ben fram. April 2007 Ny ABS pump + styrning April 2007 Nya Drivaxlar + drivknutar juli 2007 Nya bromsbelägg fram augusti 2007 Nya däck fram + bak augusti 2007 Martin Johansson 0708-538 550 martin.johansson@rollconordic.se
_________________ Martin Johansson |
||||
|
Re:
För att reda ut alla oklarheter så lägger jag till till mitt svar!!!!!!!
_________________ Martin Johansson |
||||
|
|
||||
|
Det är höger bak som har en lättare plåtskada,
skadan påverkar inte bilen körmässigt utan är bara estetisk. Det är flera som önskat flera bilder så jag ska ta några fler i början av veckan. Skicka gärna din email adress så jag kan skicka bilderna direkt till dig, svårt att ladda upp många bilder här. _________________ Martin Johansson |
||||
|
fler bilder + visning
Till Er som är intresserade av bilen. Jag saknar några e-mail adresser, vänligen skicka mig Era e-mail adresser så skickar jag fler bilder i början av veckan. Bilen visas i Helsingborg på Söndag 21 oktober, maila om Ni kommer. martin.johansson@rollconordic.se 0708-538550 _________________ Martin Johansson |
||||
![]() |
SÄLJES
|
3762 besök totalt |