Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
646 besök totalt |
hjälp med camber !
tjena alla !! min bil håller på att bli färdig och har fått förfrågan om vilka camber vinklar ja vill ha , men saken är den att ja har 0 koll på sånt , det ända ja vet är att däcken slit perfekt , EDIT : bilen beter sig så här , när jag är på väg ut ur en böj (fullgas) samtidigt som turbon börjar ladda så känns det som bakhjulen studsar och bilen börjar överstyr och då styr ja emot lite och får en perfekt utfart känns det som ! ja är den typen som kör in sakta och försöker ta mig ut med en hög hastighet , Bilen : 944 turbo -89 M030 gula koni ställbara innställd på det hårdaste från skruvarna uppe på dämparna , bilen ser ut till att vara sänkt fram och baken är en hel del högre , fram 16 * 7,5 225 50 ,bak 16 * 9 245 45 har ni idéer eller typ om ni kunde säga så här , t ex om du ökar camber fram så överstyr den mindre osv , ja är föraren ![]() tacksam för alla svar o ideér |
Re: hjälp med camber !
Jaa, duu. Det var ingen lätt fråga. Den är bred och rör mer än bara camber. Men eftersom du frågar efter camber, så köp en däckstempmätare. Visar den jämn temp över ytan så utgå ifrån att däckshopp mm är andra problem. I sådana här fall får man ju tänka hur bra och viktigt det är med bra stöt dämpare. där man kan ställa in någorlunda oberoende ändringar. Ang gula Koni så får nån annan ta vid. Jag vet inte hur nämnda skruv påverkar dämparen. Göran Malmberg. _________________ Hemipanter Göran Malmberg ![]() |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
646 besök totalt |