| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Automatsäkringar till racebil - Vart finna ?
|
6053 besök totalt |
|
vart finner jag racing-säkringar till bilen ? liknande de som sitter i många racebilar framför växelspaken ! MVH/ .......K _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||
|
Re:
Skicka det till mig med är du snäll
Rallyimport.se har en version (eller två) som han letade upp när jag behövde sist de är som vanliga säkringar men med en knapp på, ena sorten hade så man kunde bryta kretsen också. _________________ Daniel Steiner |
||
|
Re:
Ja det finns - kallas automatsäkringar. _________________ Daniel Steiner |
||
|
Biltemas marina sortiment. Annars fuinkar vanligha hemmasäkringar med. De avsedda för 230V Men de e inte lika coola!
|
||
|
|
||
|
Re:
Undrar just hur många såna där jag har skjutit i luften egentligen... _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||
|
Jag har sett en bil få tjyvutlösning med biltemas säkringar.. Elfa har för dubbla biltemapriset, och då ligger du på halva priset av dom rejsspecades. Fast dom kanske är bättre i alla fall för bilbruk och vibrerande miljö.
_________________ Arne Lindgren |
||
|
Det största problemet är väl att de flesta automatsäkringar tål för lite ström.
och om man ska köpa såna som tål mer ström så får man köpa automatsäkringar till bilstereo. Fast då blir de så hemskt stora så om man ska ha en panel med många så blir den ju enorm
|
||
|
Re:
Automatsäkringar till båt finns åtminstone i strömstyrkorna 5-10-15-20A. I "normal" storlek. Tex hos Bryggan.nu för 42kr/st, http://www.bryggan.nu/ovrigt/regist0 Finns säkert hos andra båttillbehörsfirmor oxå. _________________ Calle Olsson |
||
|
_________________ Johan Liedholm Ford Fiesta -06 VW ID3 |
||
|
rallyimport har ju en flera varianter nu? http://www.rallyimport.se/bilen/fuse
_________________ /Andreas Karlsson Camaro V8TC |
||
|
|
||
|
Re:
Kolla med volvo buss/lastbilsåterförsäljare eller dylik skrot. Vår nästan nya (-81a) räjsbuss har automatsäkringar för alla förbrukare och hittils har ingen löst ut. _________________ Roland Johansson |
||
|
Re:
hej Bert, ingen aaning :-) vet ej vad de olilka sakerna i bilen kommer dra ännu ! - men jag skall mäta upp dem. k
_________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||
|
varför skall du ha automat säkringar ? om en säkring går sönder är det ju något som är fel !
Sen tål inte automat säkringarna inte samma vibrationer som en vanlig (som det blir i en racebil) och det vet jag av egen erfarenhet! Så mitt tips mät upp hur mycket varje komponent drar och sätt dit en vanlig säkring och ut och gasa med bilen! Hälsningar Niklas Camaro Cup #99 _________________ Niklas johansson The Hardest cars to chase are GERMEN CARS- L.A.P.D |
||
|
Re:
Automatsäkringar byggda för ändamålet bör väl klara vibrationer? Det kan ju vara tillfälligheter som gör att en säkring går oxå och man vill ju komma imål
_________________ Daniel Steiner |
||
![]() |
Skruva banåkabil
|
6053 besök totalt |