Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1439 besök totalt |
Tiderna från Superstagen ?
hej på er.. jag har inte skrivit mkt alls här p rejsa.nu... men jag har läst mkt & insupit mkt information från många fina inlägg. Jag kommer att köra min bil i Superstage den 13/9 på Emmaboda flygbana i Emmaboda. Jag hoppas även att Gullabo kommer att ta sig dit (som han "nästan" lovat) för att även han testa just min bil. Min bil är förövrigt en av två st ToyotaCorolla AE86 i Sverige. .. JAg undrar om allas tider ni fick under er dag i SuperStagen.. & ser gärna att några som körde ger mig lite tips. jag har sett Abarth/R1 filmen. samt många andra filmer från SuperStagen okså. .. men som sagt ... tips & era tider TACK. Jag vet att Hondaklubbens BÄSTA tid oavsett bil låg på 1,33.8?? med en banracing preppad CR-X V-tec 1991 Vänligen/ ..............Kristian Hesselmark några filmer på min bil i konbanan på MAntorp på... http://www.cherryturbo.tk _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||
Du har väl kikat på tabellen med tider? Alla som har kört kan lägga upp sina egna tider där själv. Desutom är alla Gullabos tider med. Kolla på "Info & Arkivet"-sidan. Men allt det här kanske du visste redan
![]() _________________ ![]() |
||
Har du testat att söka?
![]() ![]() Edit: oj... Nu är man seg. En hel minut efter... ![]() _________________ Anders Dauner |
||
Re: Tiderna från Superstagen ?
SuperStage 13/9 hmmm låter intressant. Vilka är det som arrangerar/kör ![]() Kanske skulle ta mig dit och sätta ny rekordtid för gatbilar !! Jag räknar inte Radical som riktig gatbil ![]() _________________ DRM Corvette 2000 FRC/Anders Rosvall http://www.vette.se - Rototest, 4-hjulsinställning, Corner weight |
||
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php
![]() Superstage är jääääättekul!!! ![]() _________________ /Daniel Kihlgren VW 1200 -65 Punto GT -96 |
||
Rättelse: Bästa tiden var 1.33.16, sattes av en fyndbörsen cupbil. Bästa tid för gatbil var 1.33.84 sattes av mig.
_________________ Martin Scotte -Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak. Honda Civic Superstage: 1.22.44 |
||
Anders m.fl
hej Anders... nej - jag har ej testat att söka... dels för att denna sortens forum är nytt för mig & dels för att jag sitter vid en gammal MAC dator som inte klarar vissa program. ANg vem som arrangerar så är det Sv. Toyotaklubben som är inbjudna av BILSPORT & bara Toyotabilar är tillåtna på området denna dagen - allt enligt BILSPORT själva. men självklart är alla välkommna att titta på. MVH/ Kristian ![]() PS. tackar Scotte för rättelsen..... men vad gör ett par tiondelar hit & dit ? Jo - mycket ![]() _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||
!!!!!!!!!!!!!!
tackar & bockar. precis vad jag var ute efter. THANXS: MVH/ Kristian & NEJ - drifta gör man på drifting tävlingar exempelvis på Rudskogen den 20-21/9-03 http://www.gatebil.no _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||
Tackar!
![]() I jämförelse med din och Samuels tid känns min tid väldigt ![]() Skulle gärna vilja få chans att köra igen. Körde en repa som tyvärr inte blev godkänd. Höll väl 50km/h genom startporten. Lite för ivrig. Tiden stannade på 1.32.21 vilket jag borde kunna uppnå utan att fuska. Jag är dock väldigt nöjd med min 1.33-repa. Trodde inte att jag skulle kunna sätta en så pass bra tid med mina 160hk/1100kg-bil. _________________ Martin Scotte -Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak. Honda Civic Superstage: 1.22.44 |
||
Supertage ger obönhörligen utslag på effekt, om man kan få ner effekten i backen och däck däck däck....
Så att det går fortare med 300+ hästar är ofrånkomligt ![]() Som jag brukar säga, det är lätt att köra fort om man har riktigt bra grejer ![]() ![]() _________________ ![]() |
||
däck te AE86:an
Har fått tag på 4 st RADICAL däck som jag skall testa på min AE86:a De är 230/57-13 --- 190/57-13 Men de är anpassade för en bil som väger 370-500 kg. Min bil väger 946kg fulltankad. Förra året på Kinnekulle med SSI så körde jag med Formel Ford slicks 6,0/58-13 på min CRX som vägde 900kg & bilen hade ett enda släpp under hela dagen. Så dessa Radical däck borde kunna funka på min Toyota okså. MVH/ Kristian... _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1439 besök totalt |