Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1994 besök totalt |
Anti rollbar clamps
Hittade dessa hos Merlin motorsport. Billiga nog att det inte lönar sig att tillverka själv. Men är det någon som vet om motsvarande detalj finns hos ngn handlare i Sverige? ![]() _________________ /Markus Lefors Mx5 NB -99 Standard Cup |
||
Rörklammers!
Jag tycker denna produkt ser precis ut som vanliga rörklammers till hydralrör som jag använder i jobbet! ![]() Men det vore ju konstigt om så vore fallet! Jag skulle då inte ha de som fästen för krängaren... ![]() Jag ska ta en bild på en vanlig rörklammer så får vi jämföra. |
||
Dalhems sidan 49.
Kallas: "Krängningshämmar fäste" 230-270kr/par Annars tror jag Momentum har sånt. (finns ju fler applikationer där en stång skall vridas lite) |
||
![]() observera att bilden är något arrangerad! ![]() Kan säga att de säljer rörklammers som krängarfäste...samma märke vad det verkar på de båda... Men priset är ju HUTLÖST!!!! Jag köper dessa för en bråkdel av detta priset! Iofs har jag kanske 30-40% rabatt på dom men det är fortfarande ett riktigt ockerpris! Hojta om nån vill ha några att prova med...har ett "par" lådor... ![]() |
||
Rörklammer
Jag använder vanliga hydraulklammer i aluminium till krängningshämmaren på min m5, tillsammans med en smörjnippel har det funkat bra i ett par år nu........Så jag ![]() _________________ Mvh Per Bodin Karlstad BMW M3 -97 bansmiskaren BMW M5 -93 BMW 330i -01 BMW 323ti -99 Chevrolet Camaro SS 1LE -17 |
||
Re: Rörklammers!
Det stämmer bra.....det är samma grejor... ![]() _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||
Tycker att det borde vara stor risk att den plastbiten spricker om man inte lägger en plåt på ovansidan också, men sen kommer väl ändå plasten att slitas ner rätt snabbt ändå eftersom det bara är 4 rillor som stöder krängningsfjädern...
_________________ M a t s K l i n g l ö f MGB GT 1967 |
||
Den vare sig spricker eller slits ner...vi har precis sådana på krängarna till racern och efter 3 säsonger rallycross och ca 30 timmar race är dom fortfarande helt ok ![]() ![]() _________________ Karl Brag |
||
I stand corrected! Tar tillbaka allt jag sagt och hävdar motsatsen istället... ![]() _________________ M a t s K l i n g l ö f MGB GT 1967 |
||
Jag håller med!!! En sån rörhållare komplett med skruvar & svetsplatta & täckplatta i den dimensionen kostar typ 40 kr +moms i bruttopris hos hydraulikfirma. Tyvärr indikerar det hur mycket överpris man betalar för alla andra rejsgrejor. ![]() _________________ Pär Hylander |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1994 besök totalt |