| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
hämma krängning
|
1115 besök totalt |
|
hämma krängning
tycker min kojja kränger lite för mycket. undrar vad som är bästa boten mot det? har sett lite olika gamla rejs kojjor men aldrig sett nån k hämmare på nån. har däremot sett dropstopps model spännband runt bakre länkarmar. har kollat tillbehörs kattalogerna i england å där finns ju hämmare både bak å fram att köpa. tillägas ska att som den är nu känns den ganska nervös under inbromsning. kan ju kanske botas lite med mer camber bak, eller mindre fram?
så här ser det ut nu. verkar inte vilja lyfta på innerhjulet heller:( vilket dom flesta rejs kojjor jag sett bilder på från england verkar göra. _________________ per nilsson BMW M3 97 mazda mx5 93le (TURBO) |
||
|
Hmm nu har jag rätt taskig koll på hundkojor, men halv bra koll på grävlingar.
Kåt snok syndromet vid broms brukar bero på att man får tex toeout bak, kan iof vara fram också. Krängre är trevliga grejor Kan vara en vättig nödlösing, men i detta fall nej. Hmm finns fall där tom droppstopp är ett måste, men glöm det i detta fall. Lyfta inner bakhjul. Lätta inner bakhjul presis vid instyring är inte fel. Leker därimot bilen pissnödig hanhund, mycket, större delen av böjen så är det inte så lycket. Vad som händer är att så fort inner bakhjul lättar från backan så kan inte bakvagne ta mer av lastförstjutingen, utan allt hamnar på ytter fram + att bilen kränger mer. Mer kränging ger sämre camber--> sämre grepp. _________________ Johan Sjölinder |
||
|
så det som rekomenderas är alltså k hämmare.
bara fram/bak eller båda? om jag monterar fram kommer jag då få mer problem med grepp på innerhjulet? spinner ju ganska friskt på innern som det är nu får se hur länge diffen står ut
en annan fråga också. tycker den verkar ha lite dålig bromsverkan bak. låser upp ganska lätt fram å känns som det skjuter på bak ändå. vad göra? kan man gå upp/ner i diameter på hjulcylindrarna bak för att få mer bromsverkan där? _________________ per nilsson BMW M3 97 mazda mx5 93le (TURBO) |
||
|
Spånatant, både krängre bak och fram. Kan finnas undantag, men tror de är jä.... få.
Att krängarenen fram skulle paja greppet är en skröna, mao ski... prat. Hmm bara lägga krängre fram så blir bilen skälvklart mer understyrd. I mitt reusnumang ligger vättiga krängre bak och fram.
Du skall gå upp i diameter på hjulcylindrarna ps Ingen diffbroms??? om inte lägg in det i butjeten, gör underverk. _________________ Johan Sjölinder |
||
![]() |
Skruva banåkabil
hämma krängning
|
1115 besök totalt |