| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
S: BMW E30 touring TURBO
|
1257 besök totalt |
|
Tja tänkte sälja min bil. Kanske inte är någon banbil men den har provats på bana och kan defenitift bli en om man vill
Är en 320 från början men allt i drivlinan är bytt till 325. original m20b25 motor med ny limmad packning och det sitter 12,9 bultar i toppen, kör med original sprut och tändning, 535 LMM, Bosch gröna 465cc spridare, adapter grenrör med KKK K27 turbo, kina alu intercooler, kina dump, Walbro 255 pump i tanken. 618 tryckplatta med ny original lamell, Lamelldiff. Rensad invändigt med sportstolar. Lambda, oljetryck och turbotrycks-mätare sitter i instrument-panelen. Lite ytrost på några ställen bla vid tanklocket, dörrarna på vänster sida och vänster tröskel även på baklucka men inget genomgående och frontplåten nere vid framhjulen är det dåligt. Finns säkert något mer litet någon stans. Under ser den fin ut. Lite små bucklor finns i huven och någon mer på någon dörr. Sitter någon sänknings sats på och slitsade och hålborrade skivor fram med ferodo belägg. Jag kör med 0,65 bar normalt men laddar 1 bar vid race och kör på E85. Den väger 1200kg med mig i och halv tank och har gått 12,72*179km/h på strippen med 1,0 i ladd och 2,2 i 60 fot. Pga inbrottsförsök så är låset på passagerar sidan trasigt och höger bakruta i dörren sönder som ni ser på bilderna >
Kan säljas ny besiktad !! Pris: Någon stans mellan 20-40K beroende på vad som ska följa med och om ni vill ha den besiktad... (kan plocka bort stolarna, fälgarna mm om ni vill för att sänka priset) Lite bilder men mycket skitig som synes Ni får ursäkta kvaliten taget med mobil. Kan fixa fler om intresse finns...
_________________ Markus Jonsson |
|
Ska troligvis säljas i delar så om någon är intresserad av kaross utan drivlina, motor/låda, Turbo-kit så är det bara hojta till så ordnar vi något
Fälgar, diff, och sportstolarna är sålda till 99%...
Mvh Markus _________________ Markus Jonsson |
![]() |
SÄLJES
|
1257 besök totalt |