| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Pallbock med hjul?
|
1 besök senaste veckan (2106 totalt) |
|
Det här låter lite vanskligt.
Det skulle isåfall vara en rambyggd pallbock som har ett justerbart hjulställ inbyggt. Med en enkel spärrnyckel skulle man kunna "hissa" upp pallbocken och dess last på det inbyggda hjulstället. Jag tänker mig ett lyft på 5-8mm och hjul av metall givetvis. Principen kan liknas vid en pallyftare.
_________________ Anders Franzén 320i Coupé -80 Hennarot |
|
Justera hjulkontruktionen på fyra "MC-lyftar" så kan du rulla runt med bilen som du vill på ett slätt betonggolv (grusfritt).
Detta tillhör ju kategorin dumma ideér som förmodligen aldrig funkar iofs. Vad är målsättningen med hjulfunktionen (dvs att kunna flytta åbäket när det är uppallat)? |
|
MIG o 4-kantrör, lite färg?
Fabriserade två st. bockar i våras, går inte att ställa in höjden men är annars stadigt o bra, välj gärna hjul i hårdplast eller liknande, dessa går en aning trögt att rulla .
_________________ Arto Rajakangas miles per gallon It's smiles per gallon isn't it?
|
|
4 st hjuldollys ska inköpas, tack Eric för snabbt svar. Jag har nämligen ett garage som endast är 5m djupt men 15m brett och en väldigt smal port så tanken är att köra rakt in och sedan skjuta bilen i sidled så garage kompisarna också kommer in. Och en dolly kommer lösa detta galant.
/Johan _________________ Johan Börjesson |
![]() |
Skruva banåkabil
Pallbock med hjul?
|
1 besök senaste veckan (2106 totalt) |